Jump to content

Mondeo 2.0 i escort mk4?


Guest pareli

Recommended Posts

ikke noe stort problem dette...husker ikke linken akkurat nå, men søk etter Jim Hearne på goggle eller noe...han har en ganske detaljert side om hvordan motorfester o.l. må modifiseres...

det eneste jeg fant på hans navn var zetec i fiesta mk1..

 

"http://www.zetecinside.com/xr2/zetectune.htm"

 

så fant jeg www.zetecturbo.com

så fant jeg http://www.mwstewart.co.uk/index.php?conte...rs_zetec_engine

så fant jeg http://www.quantums.info/zvh.htm

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

den passer rett på girassa...og du trenger bare og gjøre om et hull på det ene motorfestet..det er ihvertfall det jeg har lest på zetec-turbo.co.uk

og dette er lettere å få godkjent har jeg hørt.

Link to comment
Share on other sites

ska du ha en 2l zetec i en mk4, må du bruk bundpanna,siln,dynamofæste,trur kansje vannpompa må skiftes te 1,8 escort eller fiesta.. og et modifisert mk4 motorfeste..girkassa passa rætt på 2l og 1,8l..motor feste må modifiserest uansett..godkjeninga bi dn samme..

Mk4 rwd

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

ut i fra det jeg har lest meg fram til og hørt så er det lettere å få tilpasset 1,8 liter motor enn 2 liter.

men ingenting er umulig :D

Link to comment
Share on other sites

Hvordan blir det med godkjenning av bytte til 2.0l i escorten?

Mye omstending arbeid som må til mon tro?

 

Eller vil det bare si nye skiver + calippere?

 

(er litt grønn ang hva som egentlig er lovlig ved ombygging)

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

godkjenning tror jeg du skal lete lenge etter, men så lenge du legger det på et moderat trim-nivå ved godkjenning, så kanskje...og at du slenger en god slant inn i pengeboksen til iglestaten vår...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Utgiftsmessing er jeg ikke så veldig bekymra, ettersom det er ett løsbart problem.... er mer nysjerrig på om det lar seg gjøre.

 

Jeg har selv veldig lyst til å sette en 2l i min escort, men vil ikke ha den blodtrimma...vil heller ha noe som holder. Men om jeg ikke tar helt feil så er det vel bare med henhold til bremser at biltilsynet kicker? Seff, må jo ha turbo på'n da, heh

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

i februar utgaven av fast ford så er d en forklaring på ossen du konverterer til zvh bunn :)

 

Er også en rst med 2,1 liter zvh bunn med rst topp lokk, sånn som jeg forsto det så brukte han cvh toppen pga mer NM...

hadde 270hk, og dette oppsette hadde han kjørt med i over 1 år nå :)

eneste var at han hadde tatt et par girkasser :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...