Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

 

Kjøpte nettopp et sett med Hella Rallye 3003 Blue Compact, skiltplate feste, kabelsett m/rele og en bryter. Dette er lykter som er merket 37,5. Derfor vil jeg legge opp en bryter inn i kupeen slik at jeg kan kalle dette arbeidslys og slå dem av og på ved behov.

 

Men hvor kan jeg få kablene gjennom fra motorrommet og inn i kupeen? Er det hull der fra før jeg kan bruke, eller må det bores og evt. hvor kan jeg bore? (I min tidligere bil, en VW Passat, var det et hull jeg kunne bruke, men det var litt dill dall å kommee til.. måtte demontere en del ting innvendig..)

 

Hvor er det best å installere selve bryteren. Hadde sett for meg at den ble plassert ved siden at automatgirspaken (sammen med fremtidig bryter for orginal motorvarmer), men kanskje likegodt å skjule den?!

 

Noen som har gjort dette og kan gi meg noen tips?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Posted

trenger ikke bryter vøtt . er lov med 2 stk tusinger ....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
trenger ikke bryter vøtt . er lov med 2 stk tusinger ....

Der tar du feil.. som jeg sa, så er dette lykter som har referansetall 37,5

 

Når mine ordinære kjørelys på bilen også har 37,5 så blir det 75, og kommer jeg med 2 ekstralys med 37,5 hver, blir det også 75. Dette blir tilsammen 150. Når maks referansetall er 100, så er jeg 50 over. Selv med 17,5 på ekstralys, blir det 110 (men dette er visst innenfor avvikene som er godtatt) Ja, jeg vet det er lux inn i bildet her også.. det er vel 480lux som er maks.. og jeg tror med de lyktene jeg har nå at det blir mer enn 480.

 

Dermed vil jeg ha en bryter som jeg kan slå på ekstralysene når jeg har behov for å ha ekstra godt lys. Og slå de av når politiet vil sjekke.. Eller på en EU kontroll..

 

Så da ønsker jeg altså en egen bryter i kupeen slik at jeg kan velge.. Men spørsmålet mitt var altså om det fantes en gjennomføring mellom motorrom og kupe som jeg kunne benytte meg av. Og hvor det er fornuftig å plassere en slik bryter.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Posted
Der tar du feil.. som jeg sa, så er dette lykter som har referansetall 37,5

 

Når mine ordinære kjørelys på bilen også har 37,5 så blir det 75, og kommer jeg med 2 ekstralys med 37,5 hver, blir det også 75. Dette blir tilsammen 150. Når maks referansetall er 100, så er jeg 50 over. Selv med 17,5 på ekstralys, blir det 110 (men dette er visst innenfor avvikene som er godtatt) Ja, jeg vet det er lux inn i bildet her også.. det er vel 480lux som er maks.. og jeg tror med de lyktene jeg har nå at det blir mer enn 480.

 

Dermed vil jeg ha en bryter som jeg kan slå på ekstralysene når jeg har behov for å ha ekstra godt lys. Og slå de av når politiet vil sjekke.. Eller på en EU kontroll..

 

Så da ønsker jeg altså en egen bryter i kupeen slik at jeg kan velge.. Men spørsmålet mitt var altså om det fantes en gjennomføring mellom motorrom og kupe som jeg kunne benytte meg av. Og hvor det er fornuftig å plassere en slik bryter.

Har du i det hele tatt kikka oppi motorrommet for å se, eventuelt prøvd å tatt en liten kabelstump og putta gjennom eventuelle gjennomføringer og sett om du finne den igjen under rattet eller lignende?

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

  • 2 months later...
Posted

litt sent men

 

kan også montere det opp slik at det virker når du setter på fjernlys og så viderkoble strømmen til ekstralysene inn til en bryter inni bilen som du kan slå på og av srømmen når onken blå ska sjekke, mangen som montere på slik metode når det er parklys i fjernlysene

så slipper du og stresse med og ta av fjernlysene med orgbryteren og lete etter bryteren te ekstralysene når du møter biler.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...