ksveggen Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Starter den hvis du triller den igang når den er blitt varm?
stian-ak Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 ksveggen said: Starter den hvis du triller den igang når den er blitt varm? Jeg har faktisk ikke fått sjekket det enda... hva kan det være da? Fikk tips om at det kunne være tenningslås, men bare når den er varm a gitt, rart.
brede Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 stian-ak said: Jeg har faktisk ikke fått sjekket det enda... hva kan det være da? Fikk tips om at det kunne være tenningslås, men bare når den er varm a gitt, rart.dersom du finner krasjbryteren til bensinpumpa ,så kan du prøve å slå av bensinpumpa.motoren skal da starte ,den går en liten stund før den har brukt opp bensinen som er i fuelrailen.om du ikke finner bryteren så kan du prøve å ta ut sikringen til bensinpumpa.
stian-ak Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 brede said: dersom du finner krasjbryteren til bensinpumpa ,så kan du prøve å slå av bensinpumpa.motoren skal da starte ,den går en liten stund før den har brukt opp bensinen som er i fuelrailen.om du ikke finner bryteren så kan du prøve å ta ut sikringen til bensinpumpa. OK, det skal jeg prøve! Takk for tipset igjen. Jeg hører bensinpumpa går når jeg slår på tenninga, men det har kanskje ikke noe å si?
brede Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 stian-ak said: OK, det skal jeg prøve! Takk for tipset igjen. Jeg hører bensinpumpa går når jeg slår på tenninga, men det har kanskje ikke noe å si?teorien er at tempsensor er def.motoren starter da ikke når den er varm. dette p.g.a. at dysene leverer alt for mye bensin.når motoren er kald så går det greit for da trenger den mye mer bensin. dersom du bryter strømmen til pumpa så skal den starte på det som ligger i fuelrailen.dette er på varm motor.
stian-ak Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 brede said: teorien er at tempsensor er def.motoren starter da ikke når den er varm. dette p.g.a. at dysene leverer alt for mye bensin.når motoren er kald så går det greit for da trenger den mye mer bensin. dersom du bryter strømmen til pumpa så skal den starte på det som ligger i fuelrailen.dette er på varm motor. Tempsensoren er ny den... Skrev det lengre opp i tråden.
stian-ak Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 Litt ny info... Når det oppstod at den ikke starta så prøva jeg en plugg på utsida, men det var ingen gnist... så da er det hvertfall tenningsrelatert.
stian-ak Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 bige said: det er ikke den berømte sikrings boxen ??? Er den berømt? Har ikke hørt om den engang jeg.
stian-ak Posted December 2, 2008 Author Posted December 2, 2008 (edited) Da har jeg prøva med ny Edis modul også... akkurat det samme enda.. Noen flere forslag? Hva var det med denne sikringsboksen? EDIT: Forresten så hadde jeg bilen på diagnose i dag, og den eneste feilkoden de klarte å finne i dag var 214 CID, og den sier jo igrunn circuit failure, mennehhh... det kan jo være så mangt igrunn kanskje... Veldig rart at det er alltid uten når bilen er helt kald!! Edited December 2, 2008 by stian-ak
Escort RST WRC Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 Hmm, okay.. Ikke bra.. 214 CID? Hvilket diagnoseutstyr ble det lest av feilkoder med?Var du hos Ford? Sikringsboksen er et ganske vanlig problem på Escort Cosworth, og på Escort mk5/mk6.Er selve sikringsboksen som tar kveld. Må byttes.Har byttet en rekke slike på Escort mk5 og mk6 på jobb (Ford)..Blir kretsbrudd etc i de. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
stian-ak Posted December 2, 2008 Author Posted December 2, 2008 Escort RST WRC said: Hmm, okay.. Ikke bra.. 214 CID? Hvilket diagnoseutstyr ble det lest av feilkoder med?Var du hos Ford? Sikringsboksen er et ganske vanlig problem på Escort Cosworth, og på Escort mk5/mk6.Er selve sikringsboksen som tar kveld. Må byttes.Har byttet en rekke slike på Escort mk5 og mk6 på jobb (Ford)..Blir kretsbrudd etc i de. Var på ford å tok diagnosen ja... Men om sikringsboksen hadde vært gåen hadde vel problemet oppstått også når bilen var kald? Nå er det bare veivføleren igjen som ikke er bytta.
Escort RST WRC Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 Hva sa de der om problemet da?Bosch eller IDS som ble brukt til å lese de av? Er ikke godt å si egentlig, har sett mange lumske problem med desse sikringsboksene.Er litt merkelig at det er temp.avhengig. Du har kontrollert alt annet enn veivsensor nå? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
stian-ak Posted December 2, 2008 Author Posted December 2, 2008 Escort RST WRC said: Hva sa de der om problemet da?Bosch eller IDS som ble brukt til å lese de av? Er ikke godt å si egentlig, har sett mange lumske problem med desse sikringsboksene.Er litt merkelig at det er temp.avhengig. Du har kontrollert alt annet enn veivsensor nå? Det var en gammel maskin som blei brukt hvertfall. De tok vel igrunn ikke full diagnose, bare gjennom den ene kontakten, ikke gjennom hjernen. Jeg har kontrollert alt utenom veivføleren ja. Kanskje du har delenummeret på den forresten? Hva skal være avstanden på føleren og hjulet mon tro? kan det være noe der?
Finken Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 Prøv å blås med med trykkluft på veivsensoren for å kjøle den ned, etter den har stoppa og se om den går da.. Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
stian-ak Posted December 2, 2008 Author Posted December 2, 2008 Roger RS Turbo said: Prøv å blås med med trykkluft på veivsensoren for å kjøle den ned, etter den har stoppa og se om den går da.. Det skal jeg rett og slett gjøre ja.. prøver det i morra så ser vi da. God ide!!
stian-ak Posted December 4, 2008 Author Posted December 4, 2008 Da har jeg prøva å blåse den kald, men det var ingen hjelp. ser ikke for meg at en greier å blåse den kald inn, og det er jo der problemet er igrunn, så jeg får handle en ny og se.
joe Posted December 4, 2008 Posted December 4, 2008 stian-ak said: Da har jeg prøva å blåse den kald, men det var ingen hjelp. ser ikke for meg at en greier å blåse den kald inn, og det er jo der problemet er igrunn, så jeg får handle en ny og se. Prøv å måle motstand i den då....?Både ved kald og varm tilstand....
stian-ak Posted December 5, 2008 Author Posted December 5, 2008 joe said: Prøv å måle motstand i den då....?Både ved kald og varm tilstand.... Det har jeg ikke gjort nei, får høre hvor mye den koster i dag. Uansett greit at jeg veit at det er i orden, i og med at det skal kobles datasprut og den sensoren blir brukt.
joe Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 stian-ak said: Det har jeg ikke gjort nei, får høre hvor mye den koster i dag. Uansett greit at jeg veit at det er i orden, i og med at det skal kobles datasprut og den sensoren blir brukt. Kjøpte sjøl for ein måned eller to siden...mener det va 1600 eg måtte ut med...Den er ikkje lik på gammel og ny escort...så pass på det er den rette du får Datasprut er fine saker... når min stoppet så va det bare å plugge i laptop..så såg ein med ein gang at det va veivsensor så ikkje ga signal.
Helge Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 joe said: Kjøpte sjøl for ein måned eller to siden...mener det va 1600 eg måtte ut med...Den er ikkje lik på gammel og ny escort...så pass på det er den rette du får Datasprut er fine saker... når min stoppet så va det bare å plugge i laptop..så såg ein med ein gang at det va veivsensor så ikkje ga signal. D va LINK? WOLF!!!
stian-ak Posted December 6, 2008 Author Posted December 6, 2008 Meninga var faktisk at jeg skulle ha LINK fra Racefix også, men jeg er ikke så sikker. Var enten veldig uheldig med tidspunktet eller så er han litt for useriøs til at jeg vil handle der.
Helge Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 stian-ak said: Meninga var faktisk at jeg skulle ha LINK fra Racefix også, men jeg er ikke så sikker. Var enten veldig uheldig med tidspunktet eller så er han litt for useriøs til at jeg vil handle der. Jaså... Tok du han i et grinete øyeblikk? Pleier å være meget god service fra den kanten, men kan jo være litt travel da... WOLF!!!
stian-ak Posted December 6, 2008 Author Posted December 6, 2008 Helge said: Jaså... Tok du han i et grinete øyeblikk? Pleier å være meget god service fra den kanten, men kan jo være litt travel da... Han har aldri vært grinete, det skal han ha!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now