stian-ak Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Hvis jeg lar bilen gå eller kjører en svipptur så er bilen rett og slett umulig å få start på igjen... Hvis jeg tar av minuspolen og lar den stå av en stun og på igjen starter det. Jeg har vært oppe med kontaktene på alle sensorene i motorrommet, og rengjort veivføler, der var det mye møkk. noen som har hatt det samme problemet? Om jeg kjører med LMM på eller av har ingenting å si. hadde vært fint med litt hjelp her asså! mvhStian Kittilsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 plugger ? lokk ?? coil ??? hva slags chip ???? er mye som kan spille inn ..... 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Hvis jeg lar bilen gå eller kjører en svipptur så er bilen rett og slett umulig å få start på igjen... Hvis jeg tar av minuspolen og lar den stå av en stun og på igjen starter det. Jeg har vært oppe med kontaktene på alle sensorene i motorrommet, og rengjort veivføler, der var det mye møkk. noen som har hatt det samme problemet? Om jeg kjører med LMM på eller av har ingenting å si. hadde vært fint med litt hjelp her asså! mvhStian Kittilsentempsensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 plugger ? lokk ?? coil ??? hva slags chip ???? er mye som kan spille inn ..... Plugger OK mener jeg på. Lokk??? Coiler OK. Original Chip i EEC IV. tempsensor OK, det kan jo egentlig høres lurt ut! Har du hatt noen problemer med det eller hørt noe om det tidligere? Takk uansett!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 ingen som har noen flere forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Har du testa med BBL a? sett att den ikke får alt for mye bensin? eller sett på pluggene? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 dra på ford å få de til å lese feilkoder, koster sjeldent mer enn en 200lapp. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 dra på ford å få de til å lese feilkoder, koster sjeldent mer enn en 200lapp. Det er jo en god ide egentlig. Problemet er bare at de ikke har tid før om lenge, de har jo halvparten av finga i fua her. Har hørt noe om noen blink som skal være et sted, eller kan kobles på... Noen som har hørt om dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Plugger OK mener jeg på. Lokk??? Coiler OK. Original Chip i EEC IV. OK, det kan jo egentlig høres lurt ut! Har du hatt noen problemer med det eller hørt noe om det tidligere? Takk uansett!!hadde samme problemer ja.dersom du prøver å nappe ut kontakten til denne ,så ser du om den oppfører seg på samme måte.hjernen legger da inn en fast "map"problemet med denne er at den pøser inn alfor mye bensin når motoren skal startes.er motoren kald så trenger den mye bensin for å starte,så da går det greit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 26, 2008 Author Share Posted November 26, 2008 (edited) hadde samme problemer ja.dersom du prøver å nappe ut kontakten til denne ,så ser du om den oppfører seg på samme måte.hjernen legger da inn en fast "map"problemet med denne er at den pøser inn alfor mye bensin når motoren skal startes.er motoren kald så trenger den mye bensin for å starte,så da går det greit. Nappe ut kontakten til hva egentlig?? EDIT: Selvfølgelig var det temp føleren du tenkte på ja.... God ide. Men hvem av kontaktene er det??? Edited November 26, 2008 by stian-ak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Tempføler til motorstyringa står i bakkant på toppen, hvis det var den du lurte på! Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 27, 2008 Author Share Posted November 27, 2008 Tempføler til motorstyringa står i bakkant på toppen, hvis det var den du lurte på! Hmmm... får gjøre et lite forsøk med å jkøpe en ny da hvis det ikke er forskjell. Hadde jo vært veldig bra om det bare var den... Blir jo datasprut nå uasett, men greit å ha det i orden for å kjøre bilen til den som skal ordne det:) Takker for svar hvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 28, 2008 Author Share Posted November 28, 2008 Da har jeg kjøpt og montert ny tempføler, ingen hjelp i det.. Noen fler forslag?? Kanskje det kan være EDIS modulen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coswørt Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Da har jeg kjøpt og montert ny tempføler, ingen hjelp i det.. Noen fler forslag?? Kanskje det kan være EDIS modulen? Sving en tur til meg så kan vi prøve å "bytte" div komponentersikkert noe som lar seg løse Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 28, 2008 Author Share Posted November 28, 2008 Sving en tur til meg så kan vi prøve å "bytte" div komponentersikkert noe som lar seg løse Det hadde jo vært vanvittig vanvittig bra!! Når lar det seg gjøre tru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Tempføler til motorstyringa står i bakkant på toppen, hvis det var den du lurte på! sitter den ikke foran innsuget på t25-motorene da? eller er det den til tempmåleren som sitter der? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Coswørt Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Det hadde jo vært vanvittig vanvittig bra!! Når lar det seg gjøre tru? Når det måtte passe deg detBare slå på tråden så ordner vi det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voldenracing Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 sitter den ikke foran innsuget på t25-motorene da? eller er det den til tempmåleren som sitter der? den sitter foran på toppen, rett bak reg reim. Facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 den sitter foran på toppen, rett bak reg reim. Jepp. var der jeg fant den... Men den hjalp ikke å bytte. prøver å bytte EDIS modul en dag å ser om det hjelper! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Jepp. var der jeg fant den... Men den hjalp ikke å bytte. prøver å bytte EDIS modul en dag å ser om det hjelper! Edis modul hva er det? Det jeg kjenner som Edis er det programmet der alle verkstedshåndbøker og arbeidsprosedyrer ligger til bruk av mekanikere.Altså et dataprogram levert av Ford til bruk for Fordforhandlere! Tenker du på GEM modul? Hvis det er den du tenker på så har ikke Escos noe GEM modul. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Er Etis du mener Minibønna.Edis er tenningsmodulen. Gem er jo en "sentralstyringsmodul" - går jo på styring av sentrallås, interiørlys, viskerintervall, auto vindusheving og senking etc etc. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian-ak Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 Er som han sier her ja. Det er en tenningsmodul. Ligger rett foran ekspansjonstanken omtent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Jaja blandet vel litt sammen der kanskje. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortcosw Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Hvis jeg lar bilen gå eller kjører en svipptur så er bilen rett og slett umulig å få start på igjen... Hvis jeg tar av minuspolen og lar den stå av en stun og på igjen starter det. Jeg har vært oppe med kontaktene på alle sensorene i motorrommet, og rengjort veivføler, der var det mye møkk. noen som har hatt det samme problemet? Om jeg kjører med LMM på eller av har ingenting å si. hadde vært fint med litt hjelp her asså! mvhStian Kittilsen Hei har akkurat hugget en T25 er det no du trenger så skrik ut:)har alt fra jærne ,,chip luftmasse måler ++++++++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 hva har du gjort med karrossen da?skulle hatt en front egentlig Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now