Guest e_scorpio2,9I Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 (edited) Hei, ja som overskrften sier så får jeg jeg en klakk lyd når jeg akselerer og når motoren bremser på gira, ikke når farten er stabil og klakkinga kommer fortere når farten øker. Mistenker at det er mellomakslingen? I så fall er det no farlig å kjøre bilen? Takker for svar. Edited November 24, 2008 by e_scorpio2,9I
Kverna Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Mellomaksel som sagt, drivledd, aksler, diff. Mye rart. Jekk opp bilen og dra litt i hul og se om du hører lyden Min fotoblogg
Haakon1967 Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Hei, ja som overskrften sier så får jeg jeg en klakk lyd når jeg akselerer og når motoren bremser på gira, ikke når farten er stabil og klakkinga kommer fortere når farten øker. Mistenker at det er mellomakslingen? I så fall er det no farlig å kjøre bilen? Takker for svar. Høres ut som oppheng til mellomakselen, og farlig... tja, kan jo ryke, lettest og kjappest med en tur til hoggern og finne en ny en, eller bytte hele opphenget. Fremre del av mellomaksel er også laget av gummi, og er den som tar imot "dreimomentet" når du gir gass, eller slakker av, og om den ryker på en av boltene, så vil du merke dette kraftig ved igangsetting, og noe ved bremsing.. Haakon scorpio Cosworth sedan -93 scorpio Ghia sedan -90 scorpio Cosworth sedan -91 scorpio Ghia 5dørs -89/86 scorpio GL 5dørs -89/85
Guest e_scorpio2,9I Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 (edited) Høres ut som oppheng til mellomakselen, og farlig... tja, kan jo ryke, lettest og kjappest med en tur til hoggern og finne en ny en, eller bytte hele opphenget. Fremre del av mellomaksel er også laget av gummi, og er den som tar imot "dreimomentet" når du gir gass, eller slakker av, og om den ryker på en av boltene, så vil du merke dette kraftig ved igangsetting, og noe ved bremsing.. Haakon Ok. er det no spesielt vanskelig å bytte det, noe jeg må tenke på? Eller er det bare å skru i vei? En kompis av meg har en mellomaksel liggende men den er fra en 2liter ohc, har også funnet en komplett mellomaksel på høggern, men den er igjen fra en 2,4. Er dem like på 2,9? Edited November 25, 2008 by e_scorpio2,9I
scorpio Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 bare skru i vei du, men er det MT75, så passer det ikke fra type 9.................. 90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi) 91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet 91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt
Recommended Posts