Jump to content

ulyder bakfra.. mk1 Mondeo


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Tjohei, da var det nok en gang tid med en ny ulyd fra bilen. Denne gangen er den bakifra. Det kan virke som det er noe i tromlene, eller iallefall bak, jeg har ikke klart å lokalisere lyden enda, og ikke sett inni tromlene, da jeg ikke har jekk for hånd.

 

Lyden kommer med Hjulomdreiningene. Er som om noe skraper imot noe inne i trommelen eller lignende.. Var i sentrum i stad, og når jeg til tider kjørte over huimper, var det som om lyden forverra seg. Etter litt mer kjøring var som no det ble no rakle-lyder bakifra, i tillegg til disse skrapelydene. Alt så greit ut når jeg lyste på tromlene og såvidt rundt hjulet.

 

Jeg bytta Håndbrekket og wirene i sommer, kan det være noe sammenheng i dette? Brekket har blitt relativt slakt etter byttet i sommer, kan det være no strammeanordning inni trommelen som sier takk for seg?

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Problemet funnet. Åpnet trommelen, og sannelig hadde ikke festeklipset til den ene pinnen som holder et av bremsebåndene ryki. Så kjørte med et løst bremsebånd som ikke engang satt på bremsesylinderen. Ordnet det provisorisk med en skrue med forsenka hue og låsemutter med sprengskive. Får håpe det holder til jeg får tak i ny klips og pinne i morra.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...