Jump to content

2,8 k-jetronik sprut selges


Guest fordgutten

Recommended Posts

Guest fordgutten

hei tenkte jeg skulle prøve å få solgt et gammelt porshe sprut som passer på 2,8lv6 k,jettronik, dette er et sett som er ganske enkelt å montere, det ser ut som det samme som står der fra føra, det er bare det at det er perfekt for turbo, det skal kunne gi bensin til 300-350hk i følge br racing.

 

dette sette består av, komplett innsug, nesten nye stålomspudende besninslanger,fordeler, 6,stk dyser, gassspjel og den porshe bensin/luftmengdemåleren.

 

dette er et sett som er ganske greit for de som har turbo å ikke har datasprut, dette her kan du så å si bare sette rett på å kjøre, det er ikke noe sånn at man må innstille dette, det skal abre være å sette på å kjøre;)

 

 

 

a27rp3h5mp21korh35xe.jpg

 

 

 

utf5g8a0vsd5vl1tz2dr.jpg

 

31azbwvgzk9whc60nhg6.jpg

 

xvwt5mco98rokl4vetuh.jpg

 

 

 

det er bare komme med bud på dette, jeg selger det for masse mindre en jeg ga for det;)

 

hadde tenkt meg rundt 5000 for dette, så det lov å prute;) skal vekk!!

 

 

telemark*

 

 

46890639

Edited by fordgutten
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest fordgutten
ikkje for å vær veldig gapen men er ikkje det der en "vanlig" 2.8 k-jet. innsprut da? likna veldig på det som står på bilen min da. å det står no "ford" på innsugspleniumet.

hmm, det skulle ikke være det i følge frode øverby, du kan jo sjekke det nr er som er på din så skal jeg sjekke hva det står på min, så kan vi sammen ligne det..

Link to comment
Share on other sites

Ettersom ford aldri har laget noen deler for porsche såvidt jeg vet, så har du vel bare kjøpt et dyrt std k-jet innsug med en bensin/luftmengdemåler til porsche.. :unsure:

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten
Ettersom ford aldri har laget noen deler for porsche såvidt jeg vet, så har du vel bare kjøpt et dyrt std k-jet innsug med en bensin/luftmengdemåler til porsche.. :unsure:

ja det tror jeg også jeg var akkurat ute å sjekka de, jeg har en vanlig fra k-jet å den såkalte porshe innspruten.

 

det var akkurat samme nr på begge deler, men under delen er ulikt. men frode kan vel kanskje forklare dette. for min del ser det ut som dette er orginalt, innsuget å alt dety er std k-jet er bare bensin/luftmengdemåler som er vist nok fra porshe, men er jo litt rart det er samme nr på begge to da fra en org k-jet sprut også

Edited by fordgutten
Link to comment
Share on other sites

Ja, han kommer nok med en god forklaring ;)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten

ja får satse på det. ;)

 

men uansett bare slangene til den spruten koster også noen tusen da;)

Edited by fordgutten
Link to comment
Share on other sites

Hvis du i utgangspunktet ville selge for 5000kr, og det var langt under det du hadde kjøpt det for, er det STOR fare for at du har betalt en masse penger for deler som i utgangspunktet ikke er verd så mye..

 

Er bosch nr på bensinfordeleren og varmkjøringsregulatoren de samme som original 2.8i er jo hovedkomponentene de samme og det er jo bare underdelen av luftmengdemåleren og giverne på termostathuset som er anderledes.. får ikke mye effektøkning ut av det

 

Uansett burde dette være deler som enkelt kan kjøpes på f.eks eBay for en billig penge..

 

Hva er Bosh nr på dysene?

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten
Hvis du i utgangspunktet ville selge for 5000kr, og det var langt under det du hadde kjøpt det for, er det STOR fare for at du har betalt en masse penger for deler som i utgangspunktet ikke er verd så mye..

 

Er bosch nr på bensinfordeleren og varmkjøringsregulatoren de samme som original 2.8i er jo hovedkomponentene de samme og det er jo bare underdelen av luftmengdemåleren og giverne på termostathuset som er anderledes.. får ikke mye effektøkning ut av det

 

Uansett burde dette være deler som enkelt kan kjøpes på f.eks eBay for en billig penge..

 

Hva er Bosh nr på dysene?

ja jeg har gitt masse for detta av br -racing, så du mener dette bare er en orginal k-jet bensinfordeler?

er samme nr fra denne her som på en orginal k-jet bensinmengdemfordeler..

 

dysene er orginale k-jetronik tror jeg. ser iallfall sånn ut,

Link to comment
Share on other sites

Redd for at du er en av flere i rekken av godtroende personer som ikke har sjekket grundig etter før du har betalt masse for deler som ikke er verdt stort..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten

ja er nok tydeligvis det, kjedelig det ass, jeg kan sid et sånn at jeg ga 8000 bare for bensinslanger å den poshe spruten som han da kaldte det.

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten

har prøvd å snakke emd han også men nekter å ta dette tilbake, for han vet da at han har lurt meg da, jeg har tilog med tylbydd han at han kan betale tilbake halvparten men han nekter fortsatt, regner igrunn ikke emd at det er så mange som vill kjøpe detta heller:/

Link to comment
Share on other sites

Dette syns jeg moderatorer på forum burde merke seg... er vel sånn at vi ikke vil ha kjeltringer her, er det ikke det da? Huff, dette er sykt surt :(

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

På tide, har hørt nok skrekk historier om det her nå.. <_>

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hei, veldig korselig å måtte forklare meg igjen på et offentlig forum på ting som folk ikke kan skjønne hvordan fungerer og ta til seg den lærdom om produktet som blir oppgitt

 

til kjøper . For at ting skal gå riktig for seg. og at Alle her inne skal få en forhistorie til denne saken så velger jeg å fortelle litt hvorfor Fordgutten ville kjøpe dette sprutet det var helt frivillig.

 

ca 1.5år siden bestilte Fordgutten en 2.8 bunndel bygget for å tåle 450hk. Han ville ha de beste dela i denne motoren. greit. men det ble kun penger til bunndelen eller shortblokk

 

og resten fikk han ta ettersom det kom. Diskusjonen rundt om han kunne bruke motoren med mindre effekt en planlagt var tema,jeg forklarte at det ikke var noe problem å bruke std topper på denne nye bunndelen i starten og bruke en K-jet+tileggdyser. da jeg har mest erfaring med denne selv fra mine 3 motorer .

Jeg forklarte hvordan ting virket. men man kan ikke forvente at alt blir lagret hos en som ikke vet enda hva dette er. Jeg hadde en tid litt før jeg kom i kontakt med Fordgutten.

kommet over dette porschesprutet. Det fikk jeg som betaling for en jobb jeg gjorde på en sierra stv som det hadde sittet twin turbo på. og dette insprutet satt på org motoren

 

og eieren var fortvilt over bensinforbruket og ville ha hjelp. så en orginal mengdemåler og slanger ble montert. Jeg ble bare opplyst av vedkommende at innsprutet inneholdt

 

porsche deler. og var justert og laget for å kunne gi mere en de hk som den motoren hans gjekk på. ca 280hk. Jeg så med en gang at det var en fordel å få luft trykket under

mengdeskåla for å løfte den hurtigere ved turbotrykk. man slapp da de lange vacum røra fra mengdemåler på std 2.8i og til turbo.og treg løfting av mengdeplaten som så gir

bensin til dysene.

 

I tilegg ble jeg opplyst at det egentlig skulle sitte en alu trykkhatt på mengdemåleren. dette ga jeg beskjed om ved salg. samme med oppvarmregulatoren.

 

den hviste jeg ikke om at var annerledes på stv da jeg byttet til org sprut. men det har i ettertid hvist seg å skal være en 3D oppvarmregulator. og ikke en 2D

 

som sitter org på 2.8i k-jet. den har kun kald og varm styretrykk. den med 3D har en egen vacum nippel på undersiden som påvirkes av turbotrykk.

 

den blokkerer styretrykket til mengdefordeleren og platen løfter da seg utrolig kjapt oppover og gir rask respons.

 

Jeg har tilbydd Fordgutten denne regulatoren selv etter å ha funnet ut av dette. da jeg har en slik fra en gammel granada sprut. 77k-jet

 

så hvidt jeg kan registrere så ga denne spruten en ganske fetere blanding en hva en std 2.8i mengdemåler gir. det gir meg ingen tvil å ikke stole på hva tidligere eier sa til meg.

 

 

Sakens kjerne blir da at jeg tilbydde Fordgutten denne spruten da jeg sa den er enkel å ha med å gjøre for nybegynnere. og den var blitt brukt på en lik motor som var justert

så det fungerte bra. noe som på meg virket som en ok løsning for å kjøre i starten.

 

Så kommer Fordgutten i ettertid lenge etterpå. å begynner å klage på sprutet. fordi han nå tydeligvis har funnet ut at han heller vil ha datasprut.og kjøpt seg et Megasquirt.

 

Jeg får først sms om at jeg kan ta det tilbake til under prisen. hvor jeg takker nei.

så kommer det sms om at bensinledninga er bare dritten og lekker. uten å ha trykktesta dem.

jeg tilbyr meg å ordne og evt reparere om det sku være problemer. da jeg vet at det var Tess som laget slangene .evt fikk ordna dem på garanti.

Fordgutten å jeg kom til enighet om dette. og han sku sende meg slangene., men ikke motatt.

så kommer sms om han synes han kan få med oppvarmregulatoren selv om den i utgangspunktet ikke var med i handelen.

Fordgutten mente fordi han hadde betalt så mye for denne spruten og fikk han med den regulatoren og jeg fixa slangene så var det iorden.

 

Så idag. får jeg pm. om at jeg har ranet fyren. Jeg blir helt satt ut.

 

Jeg selger ganske mye ford deler.men av og til havner jeg desverre ut i slike kriger. hvor man er etterpåklok.

 

Jeg sa aldri at selve innsuget hadde noe med sprutet å gjøre-. alt det satt på Fordgutten sin egen motor jeg demonterte for han ute en januardag med 25minus

jeg drog ca 25mil med egen bil og bensin og hentet motoren kostnadsfritt i Oslo. motoren ble dradd ca 15meter gjennom 40-50cm med snø inn i min bil.

alt for å være imøtekommende med en ny v6 entusiast som ville bygge seg en grom v6 motor ,

 

Jeg har ingen ønsker å bli et sort får her på forumet. jeg lever og ånder for Ford. jeg gjør mitt beste for at alle skal bli fornøyd.

 

Fordguten og jeg ønsket å gjennomføre dette motorbygget hans ferdig i bilen hans. og jeg ville følge opp under hele veien.med spørsmål og svar.

 

Jeg hadde aldri solgt denne spruten til han om det var ren humbugg.

 

Jeg ønsker å gjøre opp for evt feil og mangler. men ser det som ikke riktig å ta tilbake en vare pga. eieren har forandret sine planer om sin type injection.

 

Frode.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Forstår din frustrasjon av at dette kommer på et forum. Men når dette først er kommet opp, og du oppgir her litt forhistorie både til bygget og sprutet til andre som kan lese her og gjøre seg en erfaring.. Da vil jeg de skal høre resten av historien og...

 

Du skulle bygge en bunndel som sagt til opp til 450hk..

Du honer blokka, planer, sliping av veiv, pianotråder i blokka, smidde råder og stempel, med arpbolter og umbrakobolter tilveiv og toppene..

Hvordan i alle dager kan du få dette til å bli en pris på 62000,-!!???

Og sprutet, er sprutet verdt 8000,- pga det er satt in små deler fra porsche for å få opp bensinen? og stålomspunne slanger? Greit slangene kan kanskje koste opp til 4000,- hos tess? de resterende 4000,- da??

 

Jeg har fått oppgitt prisene fordgutten ga for de div delene, og det var jo priser som ikke ligna grisen..

 

tilsammen har jeg regna at kun deler som du har satt på, burde kommet på litt over 20000,- + da sprutet...

kanskje flere her ser hvorfor fordgutten er litt irritert.. og er ikke bare han som har reagert på at han har regelrett blitt rana..

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...