Guest Tigergutt_74 Posted November 14, 2008 Posted November 14, 2008 Når jeg er i en nedoverbakke og girer ned for å la motoren ta seg av litt av nedbremsingen så skjer det ikke som forventet. I det jeg slipper ut clutchen etter å ha giret ned, så bremser den bare akkurat i det jeg slipper ut clutchen og deretter virker det nærmest som om den gir gass. Dette er ikke så trivlig på vei ned fra fjellet En annen ting er at dersom jeg kjører få flate strekk og slipper gassen, så fortsetter bilen i samme turtall før den etter en goooood stund beynner å slakke av.Kan ikke så mye om dette, men får en følelse av at jeg mangler en fjær/(fjær er i ustand??) som skal returnere gasspådraget i motor. Noen som har noen tips?
grcossie Posted November 15, 2008 Posted November 15, 2008 Det kan være hastighetsføleren, visst du har, hvet ikke hvilken motor det er snakk om. Se om du har en ledning som kommer opp i lag med speedo vire, ta evt av kontakten, pg prøv uten. Denne føleren, gjør at tomgangen blir forhøyet når bilen er i bevegelse
Guest Tigergutt_74 Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Prøvd å dra gasspedalen ut med foten? Ja, det hjelper ikke å prøve å dra den ut med foten. Det kan være hastighetsføleren, visst du har, hvet ikke hvilken motor det er snakk om. Se om du har en ledning som kommer opp i lag med speedo vire, ta evt av kontakten, pg prøv uten. Denne føleren, gjør at tomgangen blir forhøyet når bilen er i bevegelse Tror du er inne på noe rett her... Motoren er en zetec 1.25 16v. I går mens jeg kjørte i ca 50 km/t, trykket jeg inn clutch og ruste opp motor bittelitt, til ca 2800 rpm. Da ble den hengende igjen en liten stund før den falt saaaakte ned igjen. Kunne tvinge den ned raskt med å legge clutch litt inn igjen. Da ble den gående på det turtallet jeg "kvelte" den ned til igjen med clutchen. Den oppfører seg ikke på samme måte når jeg står i ro og ruser opp motor... Skal lete etter kontakten/ledningen i dag. Skal den altså oppføre seg slik? og hva er poenget? Skal det virke som en slags cruisecontroll??
grcossie Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Ja, det hjelper ikke å prøve å dra den ut med foten. Tror du er inne på noe rett her... Motoren er en zetec 1.25 16v. I går mens jeg kjørte i ca 50 km/t, trykket jeg inn clutch og ruste opp motor bittelitt, til ca 2800 rpm. Da ble den hengende igjen en liten stund før den falt saaaakte ned igjen. Kunne tvinge den ned raskt med å legge clutch litt inn igjen. Da ble den gående på det turtallet jeg "kvelte" den ned til igjen med clutchen. Den oppfører seg ikke på samme måte når jeg står i ro og ruser opp motor... Skal lete etter kontakten/ledningen i dag. Skal den altså oppføre seg slik? og hva er poenget? Skal det virke som en slags cruisecontroll?? På den motoren har du hastighets føler ja. Har hatt en del problem med den, og mangen kjører uten den tilkoplet. Poenget er å opprettholde et høyere turtall ved stengt gass spjeld, når bilen er i bevegelse. Ikke noe cruisekontroll nei
Guest Tigergutt_74 Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 På den motoren har du hastighets føler ja. Har hatt en del problem med den, og mangen kjører uten den tilkoplet. Poenget er å opprettholde et høyere turtall ved stengt gass spjeld, når bilen er i bevegelse. Ikke noe cruisekontroll nei Koblet fra kontakten til hastighetsføleren. Nå bremser den på gir og oppfører seg som den burde.Takk for hjelpen!
grcossie Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Koblet fra kontakten til hastighetsføleren. Nå bremser den på gir og oppfører seg som den burde.Takk for hjelpen! Ingen årsak, bare hyggelig å hjelpe når man kan
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now