wehode Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Noen som kan hjelpe meg??? Mandag morgen startet jeg bilen,sveiv helt som vanlig... så kjørte jeg å kom 35 meter,å så var det BOMSTOPP! Ikke noe mer tenning... I løpet av uka har jeg gjort følgende: Sjekket av reg reim/hjul står riktigByttet coil(er)Sjekket tenningsmodulSjekket at det er strøm inn på coilByttet fordeler + lokk + rotor Sitter nå her fremdels med død sierra! Ikke gnist på plugger og ikke gnist i fra coil! Noen formeninger?? Wehode Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 IS eller gasser? mk1 eller mk2? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
wehode Posted November 14, 2008 Author Share Posted November 14, 2008 is .... MK2 Wehode Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Jeg har hatt akkuratt samme problem Å da holdt jeg på å skifte tenningsdeler i over en måned!!! Fordeler, kabler, fordelerlokk, rotor osv. Men det hjalp ikke. Men vet dere hva?? Det var alle tennpluggene som hadde tatt kvelden på likt! Så det tennpluggmerket kjøper jeg aldri igjen. Det var "Denso". Skal kjøpe orginale motorcraft heretter Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Grå eller organe fordeler?Fordelertenningsmodulcoil. Disse er "standar" som av og til ryker. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Jeg har hatt akkuratt samme problem Å da holdt jeg på å skifte tenningsdeler i over en måned!!! Fordeler, kabler, fordelerlokk, rotor osv. Men det hjalp ikke. Men vet dere hva?? Det var alle tennpluggene som hadde tatt kvelden på likt! Så det tennpluggmerket kjøper jeg aldri igjen. Det var "Denso". Skal kjøpe orginale motorcraft heretter Ohc + Denso = fjusk. Det første man gjør med en ohc som fjusker og ikke har enten orginale motorcraft eller ngk plugger, er å skifte pluggene. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
wehode Posted November 14, 2008 Author Share Posted November 14, 2008 byttet plugger, ledninger, fordeler lokk og rotor i dag...fremdeles ikke start! Fikk antydning til gnist fra plugg når jeg vrei nøkkel tilbake etter å ha kinnet!Tenningsmodulen som kødder?!? Wehode Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 (edited) Prøv å skift tenningsmodul ja. TFI modulene har det med å gi opp når det passer seg minst. Sitter på høyre innerskjerm på mk2, vist jeg husker rett, og vist du har orange fordelerlokk.Sjekk også kontakten og ledningene som går inn på fordelern. 3 ledninger vist du har den orange fordelern. Edited November 16, 2008 by Truckdriver - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 når min stoppa var det tps som hadde klikka. men den starta ettervært på startgass. prøv ta av kontakta på den Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio4x4 Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Hva med tenningslåset ? Hadde en slik episode nylig. Ville plutselig ikke starte mer, når jeg vrei nøkkel tilbake høgde den litt etter, så sprayet jeg litt WD40 nedi tenningslåset, etter dette har alt virket fint.. Ford Scorpio 2.9i Ghia, 4x4 , 1993 modell Link to comment Share on other sites More sharing options...
wehode Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 prøvde med en anna modulk i kveld,men hjalp svært lite... Wehode Link to comment Share on other sites More sharing options...
laerdh Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Hallgiveren kanskje? '91 Sierra Sedan IST - Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map - Ny motor på gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now