Jump to content

Turboanbefaling...?


Skallesei

Recommended Posts

motoren min bruker endel olje, og jeg regner med det er originalturboen som begynner å synge på siste verset.

 

Ønsker en turbo som er slitesterk og ypperlig til et grønndyseoppsett.

 

Har for øyeblikket standard motor med grp.A pakning, grønne 803 dyser, 3bar map, 3" eksos, filter, org.cooler.

 

Planene er følgende: porting av topp, BD12 innsugskam, 2wd eksosmanifold. Muligens noen større dyser.

 

Jeg vil derfor ha en turbo som fungerer "greit" til det nåværende oppsettet og som fungerer utmerket til det oppsettet som jeg har planer om. Det trenger heller ikke være steindyrt! :)

 

 

Hva tror dere?

1996 BMW 320 Cabriolet

Link to comment
Share on other sites

garret t34 med .48 eksoshus. tror ikke det er en bedre turbo tilgjengelig for det oppsettet du tenker på.

du kan evt gå for .63 eksoshuset og siemens 3102 600cc dyser, så får du en veldig kjørbar og bra bil.

org. ic kan du kaste langt vekk og skaffe deg en rs500-ic. ville heller droppa bd12-kammen og brukt penga på ny ic.

 

husk for all del å kjøp en turbo med 360graders glidelager!

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

En ekte T34 turbo er etterhvert noe "vrien" å få tak i og den er også ganske kostbar, men dersom du er avhengig av en turbo som er 100% "bolt on" så er den ett trygt valg. Se for alt i verden opp for utgaver som påstår å være "forbedret" eller lignende. Det er ganske mye useriøst dritt på markedet som misbruker T34 navnet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har fått med meg såpass ja. :)

Turbonetics E50 og AR.63 da?

Godt, da slipper du å bli skamlurt.

Tja, det er mange som bruker den og som iallefall sier at de er fornøyd. Andre synes at den spooler for sent og tregt. Den er ganske lettmontert iallefall.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Er kurrant at den er lettmontert...

 

Hvordan passer cossie eksosen på denne?

Mange kjøper ett dyrt "Cosworth" baklokk som gjør at eksosen passer som på originalturboen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes jo relativt gunstig ut da, utenom den delen med "dyrt"... :)

 

Hvilke andre turboer finnes det der ute som er kurrante? Og hva må modifiseres for å bruke de på cosworth motoren?

http://www.turbotechnics.com/docs/turbo/s112.htm

1. T34: http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=496

 

2. T38: http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=933

 

3. E50

a. http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1505

b. http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1970

c. http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1603

 

Hvis du ønsker godt drag fra lave turtall, tidlig lading og god respons, da er denne ett godt valg:

http://www.turboservice.no/KRX400.html

men være klar over at denne krever at du modifiserer både "up-pipen" på 2wd manifolden og også down pipen.

 

http://www.turbotechnics.com/docs/turbo/hybridinfo.htm

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

En tragisk turbo.

 

 

Javel?

 

Hvis du skal kjøre grønndyse oppsett, er t34 ar48 et bra valg, kjører med det selv.

Da får du en veldig kjørbar bil til gatebruk, tror ikke det er noen annen turbo som er noe bedre valg til grønndyser, hvis du skal ha ut mest mulig av det oppsettet.

 

Planer om å ta ut litt mer effekt til sommeren igjen.

Derfor vil jeg ha en turbo som er OK nå, og knall med et litt argere oppsett med BD12 kam, porta topp og 550cc dyser f.eks.

1996 BMW 320 Cabriolet

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vurdere netics turboen når den uansett blir like dyr med bakstykke? Garrett`en er bolt-on

 

 

Tja... Er skeptisk til at T34 kan bli litt for liten til et oppsett med BD12 kam, porta topp, litt større dyser.

Om netics turboen er i stand til å levere mer?

 

Hvor mye kan T34 levere i et grønndyseoppsett? Og hvor mye kan T34 levere i et 550cc dyse oppsett?

1996 BMW 320 Cabriolet

Link to comment
Share on other sites

T34 er kjappere, og fungerer utmerket til et grønndyse oppsett.

Tror ikke du finner en mer passende turbo til et slikt oppsett :)

Har kjørt med både T34 ar.48 og ar.63, og vil anbefale T34 ar.48 på det sterkeste.

Greit nok var dette et grådyseoppsett så var turboen som var begrensingen, men fungerte meget bra.

Kjapp og leverer bra med effekt.

 

Kommer til å bruke den T34 ar.48 turboen på en gasserturbo-motor, for er meget imponert over den turboen :)

 

Ville ikke vurdert E46 (420hk) netics i forhold til T34 ar.48 til ditt oppsett...

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...