Skallesei Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 motoren min bruker endel olje, og jeg regner med det er originalturboen som begynner å synge på siste verset. Ønsker en turbo som er slitesterk og ypperlig til et grønndyseoppsett. Har for øyeblikket standard motor med grp.A pakning, grønne 803 dyser, 3bar map, 3" eksos, filter, org.cooler. Planene er følgende: porting av topp, BD12 innsugskam, 2wd eksosmanifold. Muligens noen større dyser. Jeg vil derfor ha en turbo som fungerer "greit" til det nåværende oppsettet og som fungerer utmerket til det oppsettet som jeg har planer om. Det trenger heller ikke være steindyrt! Hva tror dere? 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 (edited) garret t34 med .48 eksoshus. tror ikke det er en bedre turbo tilgjengelig for det oppsettet du tenker på.du kan evt gå for .63 eksoshuset og siemens 3102 600cc dyser, så får du en veldig kjørbar og bra bil.org. ic kan du kaste langt vekk og skaffe deg en rs500-ic. ville heller droppa bd12-kammen og brukt penga på ny ic. husk for all del å kjøp en turbo med 360graders glidelager! Edited November 13, 2008 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 En ekte T34 turbo er etterhvert noe "vrien" å få tak i og den er også ganske kostbar, men dersom du er avhengig av en turbo som er 100% "bolt on" så er den ett trygt valg. Se for alt i verden opp for utgaver som påstår å være "forbedret" eller lignende. Det er ganske mye useriøst dritt på markedet som misbruker T34 navnet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Har fått med meg såpass ja. Turbonetics E50 og AR.63 da? 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 (edited) Har fått med meg såpass ja. Turbonetics E50 og AR.63 da?Godt, da slipper du å bli skamlurt.Tja, det er mange som bruker den og som iallefall sier at de er fornøyd. Andre synes at den spooler for sent og tregt. Den er ganske lettmontert iallefall. Edited November 13, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Er kurrant at den er lettmontert... Hvordan passer cossie eksosen på denne? 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Er kurrant at den er lettmontert... Hvordan passer cossie eksosen på denne?Mange kjøper ett dyrt "Cosworth" baklokk som gjør at eksosen passer som på originalturboen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Dette hørtes jo relativt gunstig ut da, utenom den delen med "dyrt"... Hvilke andre turboer finnes det der ute som er kurrante? Og hva må modifiseres for å bruke de på cosworth motoren? 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Face har Garrett T34 som du skal ha, evt Woodford i England hvor jeg kjøpte min T34 med .48 hus. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 (edited) Dette hørtes jo relativt gunstig ut da, utenom den delen med "dyrt"... Hvilke andre turboer finnes det der ute som er kurrante? Og hva må modifiseres for å bruke de på cosworth motoren?http://www.turbotechnics.com/docs/turbo/s112.htm1. T34: http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=496 2. T38: http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=933 3. E50 a. http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1505b. http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1970c. http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1603 Hvis du ønsker godt drag fra lave turtall, tidlig lading og god respons, da er denne ett godt valg:http://www.turboservice.no/KRX400.html men være klar over at denne krever at du modifiserer både "up-pipen" på 2wd manifolden og også down pipen. http://www.turbotechnics.com/docs/turbo/hybridinfo.htm Edited November 13, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Hvordan er denne i forhold til den andre netix turboen? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1504 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hvis du skal kjøre grønndyse oppsett, er t34 ar48 et bra valg, kjører med det selv. Da får du en veldig kjørbar bil til gatebruk, tror ikke det er noen annen turbo som er noe bedre valg til grønndyser, hvis du skal ha ut mest mulig av det oppsettet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hvordan er denne i forhold til den andre netix turboen? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1504En tragisk turbo. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 En tragisk turbo. Javel? Hvis du skal kjøre grønndyse oppsett, er t34 ar48 et bra valg, kjører med det selv. Da får du en veldig kjørbar bil til gatebruk, tror ikke det er noen annen turbo som er noe bedre valg til grønndyser, hvis du skal ha ut mest mulig av det oppsettet. Planer om å ta ut litt mer effekt til sommeren igjen. Derfor vil jeg ha en turbo som er OK nå, og knall med et litt argere oppsett med BD12 kam, porta topp og 550cc dyser f.eks. 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hvorfor vurdere netics turboen når den uansett blir like dyr med bakstykke? Garrett`en er bolt-on Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Hvorfor vurdere netics turboen når den uansett blir like dyr med bakstykke? Garrett`en er bolt-on Tja... Er skeptisk til at T34 kan bli litt for liten til et oppsett med BD12 kam, porta topp, litt større dyser.Om netics turboen er i stand til å levere mer? Hvor mye kan T34 levere i et grønndyseoppsett? Og hvor mye kan T34 levere i et 550cc dyse oppsett? 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 jeg kjører med en relativ stor turbo, Turbonetics t-60, 1.5bar ved 3500 og 2.2 bar ved ca 3750. 550 dyser, funker greit og kicker bra inn. Men merker at den kommer endel seinere enn t34 som jeg hadde. t34 er den "beste" turboen jeg har testet med grønndyseoppsett værtfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 (edited) Okey. Hvordan er T34 kontra Netics i forhold til holdbarhet? Hvis jeg bestemmer meg for å gå for et grønndyseoppsett da. Hvordan ser et optimalt grønndyseoppsett ut? Edited November 13, 2008 by Skallesei 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 T34 er kjappere, og fungerer utmerket til et grønndyse oppsett.Tror ikke du finner en mer passende turbo til et slikt oppsett Har kjørt med både T34 ar.48 og ar.63, og vil anbefale T34 ar.48 på det sterkeste.Greit nok var dette et grådyseoppsett så var turboen som var begrensingen, men fungerte meget bra.Kjapp og leverer bra med effekt. Kommer til å bruke den T34 ar.48 turboen på en gasserturbo-motor, for er meget imponert over den turboen Ville ikke vurdert E46 (420hk) netics i forhold til T34 ar.48 til ditt oppsett... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 heilt enig me alle dei som seie ekte! garrett t 34 med ar 48 eksos hus... er 100% bolt on. kjøp ein - 34 actuator... motoren er like kjørbar som med orginal turbo!!! eg e vertfall veldig fornøyd med den. har omtrent samme oppsette som du har Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 nettics E46 steg 1 ar 48 hus aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Så denne er knall mener dere altså? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=952 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Så denne er knall mener dere altså? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=952funker den, men var litt stiv pris der, leit på www.ebay.com så kan du kansje gjøre et kupp, ebay har alt utenom fersk mat aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 ebay har også et lass med kinakopier... :S 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Du kjøper en T34 ar.63 også bruker du opp igjen eksoshuset av den gamle T3'n din! Da har du både 48 og 63 hus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now