Guest cosworth2wd89 Posted November 11, 2008 Share Posted November 11, 2008 pga feil leverte veivlagre mistet bilen oljetrykk og endte med motoras..har byttet alt fra topp til bunn..eneste jeg ikke har byttet er kryssboltlagrene...noen som har noen formening om at disse MÅ byttes eller hvor ømfintelige de er for lavt oljetrykk?motor er montert og satt i bil men ikke startet, så derfor lurer jeg på om de bør byttes..hvis motor har vært demontert nå har jeg selvsagt byttet dem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 jeg kan ikke sjønne om disse er ømfintlige for lavt oljetrykk når det ikke er oljetrykk opp dit.så du kan nok bare ta det med ro. så lenge alt føltes iorden da du satt i kryssbolten da Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 er vel oljetrykk opp der også er vel kanaler i råder som fører opp. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 er vel oljetrykk opp der også er vel kanaler i råder som fører opp. Er det kanaler på både 2wd og 4wd? De har jo underspylings-rail ifra oljepumpa som skvetter oppunder stempla. Mener å huske at det riktignok er sprute-hull på siden av råden på vanlig is ihvertfall samt et lite hull på toppen, ettersom disse ikke har underspyling. Og at det muligens også er hull i siden på 2wd (itillegg til oppå).. Men har nå ett sett med råder som visstnok er ifra 4wd og finner ikke noe hull i siden på dem, men et noe større hull helt øverst midt oppå råden som går ned til kryssboltfòringen.. Eller?.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 hmmm...har ikke sett noen kanaler på 2wd rådene..noen som vet dette sikkert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 --Ingen som har ett sett med råder ifra 2wd og/eller 4wd cossie liggende, som kan bekrefte??. Rart om ikke.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 jeg hadde ikke kanaler på mine 4x4 råder værtfall. dette med oljekanal inni råder er noe som blei mest brukt i gamledager trur jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 jeg hadde ikke kanaler på mine 4x4 råder værtfall. dette med oljekanal inni råder er noe som blei mest brukt i gamledager trur jeg Detta er no noe dem ofte bruker på turbokonverterte motorer.Men veit ikke om det er på Cossie hverken 2wd eller 4wd.Kan vel uansett ikke skade hvis man skal få laget seg nye råder!? Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Ingen kanaler på mine råder heller.Usikker på om de er fra 4x4 eller 2wd.Men står i en 200bunndel. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Ingen kanaler på mine råder heller.Usikker på om de er fra 4x4 eller 2wd.Men står i en 200bunndel.er ikkje kanaler i cosworth rådene ikkje 2wd og ikkje i 4wd det du skal vite er at nesten alle motorer eg har åpnet er desse lagera slitt, samma med krysspinnen er som regel alltid slitekant på dei....vist du har nye krysspinner i no vil eg tru du e safe ei stund til,,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now