Odin Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 hallais vurderer å kjøpe xr4i til sommern og bygge turbobygg av det men tingen er er den det beste utgangspunktet eller er det like greit å kjøpe seg en helt vanlig 2,9 sierra? trenger litt innspill gjerne av noen med litt erfaring på det området 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i
aulin Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 hallais vurderer å kjøpe xr4i til sommern og bygge turbobygg av det men tingen er er den det beste utgangspunktet eller er det like greit å kjøpe seg en helt vanlig 2,9 sierra? trenger litt innspill gjerne av noen med litt erfaring på det området Det store spøsmålet er jo om du finner en XR4i ...
Odin Posted November 10, 2008 Author Posted November 10, 2008 det finner man altids men var ikke akkurat det jeg spurte om 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i
aulin Posted November 10, 2008 Posted November 10, 2008 Med XR4i får du jo en Sierra med et forholdsvis stivt karosseri, men motoren er vel ikke best egnet for turbobygg. Tenker da på feks eksosen, men dette kan vel løses med andre topper om jeg ikke tar helt feil. 2.9 Har jo vist seg at man kan få ganske greit med krefter ut av, uten å gjøre noe med selve motoren, bare se på prosjektet til vår svenske venn her på forumet ...
BR Racing V6 Posted November 13, 2008 Posted November 13, 2008 2.8 motoren er ikke noe så mye dårligere en 2.9. jeg har hatt turbokit på flere std motorer og de har holdt godt selv med mye ladetrykk. man må bare finne balansen på nok bensin og tenningsbank. et MUST 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
RaymondP Posted November 14, 2008 Posted November 14, 2008 (edited) 2.8 motoren er ikke noe så mye dårligere en 2.9. jeg har hatt turbokit på flere std motorer og de har holdt godt selv med mye ladetrykk. man må bare finne balansen på nok bensin og tenningsbank. et MUST Hvorfor kjøpe moped når man kan få motorsykkel? skal du ikke kakke igang et gruppekjøp på v6 stempel snart? Edited November 14, 2008 by RaymondP
Count Posted November 15, 2008 Posted November 15, 2008 Kan fikse det jeg... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
BR Racing V6 Posted November 16, 2008 Posted November 16, 2008 (edited) Hvorfor kjøpe moped når man kan få motorsykkel? skal du ikke kakke igang et gruppekjøp på v6 stempel snart? Hei. kan ordne mye jeg. men jeg vet og hvor vanskelig det er å selge v6 deler. hehe. Jeg får inn om litt over en uke. custom I-beam billet ligthweigth råder 137mm lange med arp2000 rådebolter og smidde Cp stempler som er en combo til 2.8-2.9 og til 24v boa-bob- Jeg har solgt 2 sett. har igjen 2sett. blir lagt ut på ebay og blant annet. jeg har solgt et sett til en på forumet. taunus twinturbo 2.8. skal levere shortblokk i deler. hiver man in stempla og rådene på en klin std 2.8 motor. får man 8.65:1 i comp-. skal man ha lavere dreier man av stempla litt. øke. da planer vi toppa litt. på 2.9 må stemplet dreies av en del. pga org 2.9 stempel har en kulp i stemplet på ca 7-8cc som tilsvarer ca 1mm med flate på et flat stempel. men fungerer da fint til høycomp sugemotor. de fleste går ikke over 9tallet om de ikke har datasprut. comboen er det beste dela jeg fant til v6. og er kun tiltankt de som skal ha det beste. og derfor koster det litt mere og. er det så folk kun er intr i oppgrad med smidde stempler så vet jeg av en rimligere type , ca 6000kr ,men dette er ikke lik kvalitet som JE-cp allså, men fint fungerende til 450hk. en type til 2.8 og en annen til 2.9. begge er flate på top. 94mm borring. 22mm krysspinne. man kan lage fultflyt foring i org rådene. Håvard på Granada forumet har slike stempler i motoren sin som opprinnelig kommer fra meg for mangen år sia. satt i den gråe xr4x4 en jeg har på tråden min. funket som fjell der. jeg har og selv og prøvd de stempla i forige xr4i hvite min, men disse stempla er ikke glade i for mye tenningsbank. men det er ingen andre heller.) den du ser bilda av på tråden med v6 motorer jeg starta. Jeg kan lufte med en tråd om ønskelig? andre deler som kan være av intr? Edited November 16, 2008 by BR Racing V6 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now