vingebil_ Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 (edited) hva er det jeg helst/bør gjøre for at motor'n skal tåle svartdyse oppsett??er en org 4*4 cosworth motor.. Edited November 6, 2008 by vingebil_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 hva er det jeg helst/bør gjøre for at motor'n skal tåle svartdyse oppsett??er en org 4*4 cosworth motor.. Hva for et oppsett er svarte-dyse oppsett da?? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Hvor langt er et tau?? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Hvor langt er et tau?? Hehe.. Langt vel!! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Du trenger vel ikke gjøre stort så lenge motoren har hatt regelmessig veldlikehold:) orginale motorer tåler vel 500 hester ca:) men topp pakning må du nok bytte! til Gr.A pakning:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ProBoTecH Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Orginale motorer tåler 500hk? Den var god Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 (edited) Hvor er prosjektet??? Burde vel ligge under cosworth eller teknisk forumet dette her? Edited November 7, 2008 by Fakeworth -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingebil_ Posted November 7, 2008 Author Share Posted November 7, 2008 prosjektet står hjemme i garagen det mange brukbare svar her du.. spurte ikke etter hvor langt tau man trengte jeg, men hvor mye hk man dra ut. skal i første omgang sette i bly bronsje lager i bottninga. gr.a topp-pakning sitter det der. 3" eksos,3bars map sensor , t4 turbo skal monteres, msd tenningsforsterker å noe sånnt..noen litt mere seriøse svar hadde vært fint.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 prosjektet står hjemme i garagen det mange brukbare svar her du.. spurte ikke etter hvor langt tau man trengte jeg, men hvor mye hk man dra ut. skal i første omgang sette i bly bronsje lager i bottninga. gr.a topp-pakning sitter det der. 3" eksos,3bars map sensor , t4 turbo skal monteres, msd tenningsforsterker å noe sånnt..noen litt mere seriøse svar hadde vært fint.... Hva er størrelsen på dysene? WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Er det ikke rundt 400hk som er smertegrensa? Spørs vel mye på kurver og bruk og. Enig i at dette ligger i feil forum.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Grønne-dyse oppsett så trenger du ikke bytte så mye. Skal du ha over 400 hester bør du vel begynne å tenke på å porte toppen, og da følger det en del andre ting med som du også bør oppgradere, og da begynner kronene å rulle.Girkassen lever jo farlig fra 300 hester og oppover, får du nok lever også diffene farlig. Bremser og understell bør også taes hvis du har tenkt å gjøre mye ut av det. "Svarte-dyse oppsett" er jo heller ikke noe som heter såvidt jeg vet, men finnes vel svarte dyser, men hvor mange cc de er på vet vel du? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 2wd eller 4wd? skal du ha 500hk... bør du ha svarte simens 599ccm dyser3bar map.pukkel rygg chip eventuelt live mapping av original sprutet..rs 500 type intercooleralu radiator må ikkje men er ein fordel portet toppen mildt... (ebb)bd 14 kammer?grp A pakning.generell overhaling av topp og bunn.. eventuelt med nye stempler og råder og få alt vektjustert og ballansert for å få det mest mulig holdbart..2wd grenrør eller nytt med ekstern wastegate garrett gt 3076r med ar 82 eksos hus? da va vell da mesta om motoren. kassa kommer nok til og ryke etter ei stond uansett om det er 2wd eller 4wd alt etter som quaifee eller gripper bak diff eventuelt quaifee front diff om du har 4wd... mvh halvor Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 (edited) vi har vel lest om biler med svartdyse oppsett vel?? viss ikke burde du bla noen sider på forumet her.har vel fått grå farge nå mener jeg. men 3102 er vel kansje mere riktig betegnelse.oppsettet mitt har jo slik ca alt du trenger.?? og den veit du hva som er gjort med.. olje lekasjen trenger du ikke da:P Gassa på.. Edited November 7, 2008 by torpecossie 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 veit iallefall at han derre fredrikk lundkvist (svenske escort cos) eller hva han heter bremset 606 hk med std bottning men en bra topp selvfølgelig. . står i et gammalt bilsport blad. skal se om jeg finner det igjen. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 mulig han har gjort det men det innberer litt flaks og han kan ikkje ha kjørt den så veldig hardt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 min bremsa 410-420 på veiva..orginal topp, orginal bunn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Orginale stempler er vel rata til 500, orginale råder til 550 og veiva tåler en GOD del... men alt dette kommer jo an på hvilken stand det er i og om det er ballansert.. At det kan tåle meir kan jo stemme, men hvor lenge? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Er hentet ut godt over 500hk på orginale stempler.På de gamle RS500'ene kjørte de jo med neddreide org. stempler, og godt over 500hk på enkelte..Rådene skal tåle rundt 650hk. Selvfølgelig en forutsetning at er helt på stell, og balansert. Skal du ha 500hk kan du se litt på mitt oppsett i prosjekttråden min her inne, jeg satser på å hente ut ca 500hk nå.http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...8742&st=440 Står ca oppsett nederst på siden. Men ville ikke hentet ut 500hk på urørt org. bunndel...Ikke 400hk heller. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 mulig han har gjort det men det innberer litt flaks og han kan ikkje ha kjørt den så veldig hardt her ser du bruken http://www.youtube.com/watch?v=72chM2fic2A "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Orginale motorer tåler 500hk? Den var god Mente jo selvfølgelig at de orginale stemplene,veiva,rådene,blokka og toppen tåper 500 hester, men det meste rundt må jo oppgraderes, mente ikke at en orginal motor med t3 turbo klarer 500 hester. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now