Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

hva er det jeg helst/bør gjøre for at motor'n skal tåle svartdyse oppsett??

er en org 4*4 cosworth motor.. :)

Edited by vingebil_
Posted
hva er det jeg helst/bør gjøre for at motor'n skal tåle svartdyse oppsett??

er en org 4*4 cosworth motor.. :)

 

Hva for et oppsett er svarte-dyse oppsett da??

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Hvor langt er et tau??

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted

Du trenger vel ikke gjøre stort så lenge motoren har hatt regelmessig veldlikehold:) orginale motorer tåler vel 500 hester ca:) men topp pakning må du nok bytte! til Gr.A pakning:)

Guest ProBoTecH
Posted

Orginale motorer tåler 500hk?

Den var god :)

Posted (edited)

Hvor er prosjektet??? Burde vel ligge under cosworth eller teknisk forumet dette her?

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Posted

prosjektet står hjemme i garagen det :P

mange brukbare svar her du.. spurte ikke etter hvor langt tau man trengte jeg, men hvor mye hk man dra ut. skal i første omgang sette i bly bronsje lager i bottninga. gr.a topp-pakning sitter det der. 3" eksos,3bars map sensor , t4 turbo skal monteres, msd tenningsforsterker å noe sånnt..

noen litt mere seriøse svar hadde vært fint....

Posted
prosjektet står hjemme i garagen det :P

mange brukbare svar her du.. spurte ikke etter hvor langt tau man trengte jeg, men hvor mye hk man dra ut. skal i første omgang sette i bly bronsje lager i bottninga. gr.a topp-pakning sitter det der. 3" eksos,3bars map sensor , t4 turbo skal monteres, msd tenningsforsterker å noe sånnt..

noen litt mere seriøse svar hadde vært fint....

 

Hva er størrelsen på dysene?

Posted

Grønne-dyse oppsett så trenger du ikke bytte så mye. Skal du ha over 400 hester bør du vel begynne å tenke på å porte toppen, og da følger det en del andre ting med som du også bør oppgradere, og da begynner kronene å rulle.

Girkassen lever jo farlig fra 300 hester og oppover, får du nok lever også diffene farlig. Bremser og understell bør også taes hvis du har tenkt å gjøre mye ut av det.

"Svarte-dyse oppsett" er jo heller ikke noe som heter såvidt jeg vet, men finnes vel svarte dyser, men hvor mange cc de er på vet vel du?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

2wd eller 4wd?

 

skal du ha 500hk... bør du ha svarte simens 599ccm dyser

3bar map.

pukkel rygg chip eventuelt live mapping av original sprutet..

rs 500 type intercooler

alu radiator må ikkje men er ein fordel :)

portet toppen mildt... (ebb)

bd 14 kammer?

grp A pakning.

generell overhaling av topp og bunn.. eventuelt med nye stempler og råder og få alt vektjustert og ballansert for å få det mest mulig holdbart..

2wd grenrør eller nytt med ekstern wastegate :)

garrett gt 3076r med ar 82 eksos hus?

 

da va vell da mesta om motoren.

 

kassa kommer nok til og ryke etter ei stond uansett om det er 2wd eller 4wd alt etter som :)

 

quaifee eller gripper bak diff eventuelt quaifee front diff om du har 4wd...

 

mvh halvor :)

Posted (edited)

vi har vel lest om biler med svartdyse oppsett vel?? viss ikke burde du bla noen sider på forumet her.

har vel fått grå farge nå mener jeg. men 3102 er vel kansje mere riktig betegnelse.

oppsettet mitt har jo slik ca alt du trenger.?? og den veit du hva som er gjort med.. olje lekasjen trenger du ikke da:P Gassa på..

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Posted

veit iallefall at han derre fredrikk lundkvist (svenske escort cos) eller hva han heter bremset 606 hk med std bottning men en bra topp selvfølgelig. . står i et gammalt bilsport blad. skal se om jeg finner det igjen.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted

Orginale stempler er vel rata til 500, orginale råder til 550 og veiva tåler en GOD del... men alt dette kommer jo an på hvilken stand det er i og om det er ballansert.. At det kan tåle meir kan jo stemme, men hvor lenge?

88 Sierra cosworth 2-wd

Posted

Er hentet ut godt over 500hk på orginale stempler.

På de gamle RS500'ene kjørte de jo med neddreide org. stempler, og godt over 500hk på enkelte..

Rådene skal tåle rundt 650hk.

 

Selvfølgelig en forutsetning at er helt på stell, og balansert.

 

 

Skal du ha 500hk kan du se litt på mitt oppsett i prosjekttråden min her inne, jeg satser på å hente ut ca 500hk nå.

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...8742&st=440

 

Står ca oppsett nederst på siden.

 

Men ville ikke hentet ut 500hk på urørt org. bunndel...

Ikke 400hk heller.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Orginale motorer tåler 500hk?

Den var god :)

 

Mente jo selvfølgelig at de orginale stemplene,veiva,rådene,blokka og toppen tåper 500 hester, men det meste rundt må jo oppgraderes, mente ikke at en orginal motor med t3 turbo klarer 500 hester.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...