Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! holder på og bytte motor i sierraen fra 2.9 12v til 24v. men får ikkje det nye nette til å passe inn. har lagt nette fra motoren til hjernen, men ingen av ledningene passer inn i det gamle... hvordan har dere andre som har gjort dete gått fram? koblingstykkene er ikkje like?

 

takker for svar:)

Posted

Jeg tror jeg vil anbefale deg å prøve på ett av de andre forumene her. Ettersom det er en Scorpiomotor.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

du må frem med kobling skjema og klippe og lime.. eneste alternativet:)

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Nå har eg fått motoren ner i sierraen.. men stusse på ein ting... kos har dokke gort me servopumpå? bytta fra 12v motoren eller har dokke brukt den som står orginalt på motoren? Er det bare å tilpassa hydraulikk slangane? elle e d enklare tiltak?

 

mvh

Posted

Hydraulikkslanger er da ingen problem å få lagd for en billig penge :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

du må kjøpe deg en servopumpe fra 24v motoren

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted
Den har eg. men fekk isje hydraulikk slangene te å passa... men må vell eventuelt få lagt noen nye på tess elle någe?

husker litt svakt nå,men lurer om ikke slanger fra 2.9 ble brukt på min jeg.oxo fant vi vel på noe lurt...skal ikke si det 100%sikkert.kan sjekke det når jeg skal opp på verksted i mårra kveld

  • 2 weeks later...
Posted
Hei! holder på og bytte motor i sierraen fra 2.9 12v til 24v. men får ikkje det nye nette til å passe inn. har lagt nette fra motoren til hjernen, men ingen av ledningene passer inn i det gamle... hvordan har dere andre som har gjort dete gått fram? koblingstykkene er ikkje like?

 

takker for svar:)

 

Det klart beste er å legge inn ledningsnettet til 24V motoren i sin helhet, og erstatte med det til original-motoren. Slik passer alt uten klipping og liming. Simple løsninger på slikt noe fører bare til uforklarlige problemer. Servopumpe fra 2,9 12V passer ikke på 24V motoren da sistnevnte går uavhengig av reimhjulene.

Det er ikke en ting jeg kan.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...