Jump to content

sierra 2.9 12v til 24v

evenesh

Recommended Posts

Hei! holder på og bytte motor i sierraen fra 2.9 12v til 24v. men får ikkje det nye nette til å passe inn. har lagt nette fra motoren til hjernen, men ingen av ledningene passer inn i det gamle... hvordan har dere andre som har gjort dete gått fram? koblingstykkene er ikkje like?

takker for svar:)

Jeg tror jeg vil anbefale deg å prøve på ett av de andre forumene her. Ettersom det er en Scorpiomotor.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.

Youtubekanal

Nå har eg fått motoren ner i sierraen.. men stusse på ein ting... kos har dokke gort me servopumpå? bytta fra 12v motoren eller har dokke brukt den som står orginalt på motoren? Er det bare å tilpassa hydraulikk slangane? elle e d enklare tiltak?

mvh

Hydraulikkslanger er da ingen problem å få lagd for en billig penge :P

Youtubekanal

Den har eg. men fekk isje hydraulikk slangene te å passa... men må vell eventuelt få lagt noen nye på tess elle någe?

husker litt svakt nå,men lurer om ikke slanger fra 2.9 ble brukt på min jeg.oxo fant vi vel på noe lurt...skal ikke si det 100%sikkert.kan sjekke det når jeg skal opp på verksted i mårra kveld

• 2 weeks later...
Hei! holder på og bytte motor i sierraen fra 2.9 12v til 24v. men får ikkje det nye nette til å passe inn. har lagt nette fra motoren til hjernen, men ingen av ledningene passer inn i det gamle... hvordan har dere andre som har gjort dete gått fram? koblingstykkene er ikkje like?

takker for svar:)

Det klart beste er å legge inn ledningsnettet til 24V motoren i sin helhet, og erstatte med det til original-motoren. Slik passer alt uten klipping og liming. Simple løsninger på slikt noe fører bare til uforklarlige problemer. Servopumpe fra 2,9 12V passer ikke på 24V motoren da sistnevnte går uavhengig av reimhjulene.

Det er ikke en ting jeg kan.