Jump to content

Div trøbbel, ikke start, ikke låse opp?


RstS2

Recommended Posts

Hei

 

Litt fortvilet her, dette gjelder en mondeo mk3 02 mod 2.0 tddi, gått 201000km

 

Har akkurat byttet til nytt batteri, men i dag når kjerringa skulle starte lyste bare airbaglampa, nesten helt død

Bilen hadde stått da i litt over ett døgn, byttet for noen dager siden, kan det tenkes at batteriet ikke var ladet nok etter jeg satt det i?tidlfeldig?

 

Prøvde og starte men fikk da bare klikk'e lyder, er starteren ferdig da?

Etter og ha rullet den litt fram og tilbake i gir fikk jeg startet , siden jeg fikk starteren til og gå rundt litt.

 

Er det tilfelle at hvis du ikke har nok strøm til og starte at det kan komme klikke lyder fra starteren?

Trudde den ville gå litt rundt uansett?

Eller er starteren på vei til og gå til h........

 

Sentrallåsen har også klikka litt og hvis batteriet er tomt så får du ikke opp noen av de andre dørene enn sjåfør døren, er det riktig?

Bilen kan også låse seg hvis du slenger igjen døra også nå bilen står og går,(som jeg nevnte i den andre tråden min)

 

Er det noen typiske ting som drar strøm på bilen som jeg kan sjekke?

Ingen lys har stått på, nytt batteri.

 

Måtte ruse bilen som jeg fikk starthjelp fra for og klare og starte, hva er korrekt volt når den lader? ca 12-14?

 

Alle tips er velkomne her, kjøpte heldigvis garanti når jeg kjøpte bilen så alle disse tingen går på garanti så er ikke noe stress for meg, men bare kjipt med problemer som dette nå når kulde har slått inn

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest mk III 04
når du ikke har strøm kommer det bare klikke lyder ja. for da klarer ikke starteren å dra motoren rundt. rundt 14 burde du ha som ladespenning ja.

Det som er lurt å sjekk på dieselbilene som plutselig blir tom for strøm er dieselvarmeren, har sett mange varmere som det er feil med som står og gløder uten å starte, da tappes batteriet veldig fort.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...