Jump to content

lakkstøv?


Recommended Posts

må prøve å rubbe å polere men hvilket merke som er best er en smakssak vi kjører med 3m på jobben å litt meguiars... er en fordel å få en erfaren til å gjøre jobben kan fort bli stygt... lykke til:)

TangeruD1

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal strax lakkere min bil, og har forstått det slik at....Hvis det blir mye lakkstøv, kan dette slipes bort med FINT papir....våtsliping, og det samme med appelsinhud....slipe og få det glatt igjen....SÅ polere og få det BLANKT igjen...

 

Peder

 

Ja...OG gratulerer forresten....med vingebil... B)

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

på jobben bruker jeg å slipe bort det værste med en leire vi har, oxo rubbe nøye over for oxo pollere..

ble bra på scorpioen min så:)

 

Trenger du hjelp så er det bare å spørre, lykke til:)

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Bruk en type slipe"pad" med 2000 korning til den er matt og jevn over hele, sammen med masse vann... så kjenner du etter når støv er borte, så polere du opp... Enkelt og greit... Sliper du med papir, bør du bruke kloss, for å slippe at papiret lager riper osv... Pass selvfølgelig på at du ikke sliper ned til baselakken...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

ja, i dag prøvde jeg å slipe ned grillen bare for å prøve.. brukte 2000 papir, masse vann, og slipte den glatt.. pussa ikke mye i det heletatt, rubba og polerte, å fy f... for et skuffende resultat.. ble jo bare riper jo :(

så,e jeg trenger hjelp fra en erfaren :P

men kan det være nok å bare røbbe & polere, eller må man slipe først for å få et bra resultat?

Link to comment
Share on other sites

tørr jeg spørre hva du rubba og polerte med?

 

rubbinga er jo en form for sliping, kommer helt ann på hvilken pad/duk du bruke på maskina, å ikke minst hvilke produkter du bruker.. du må ikke tro at det funker med disse bensinstasjons produktene for hånd altså.. i såfall skjønner jeg du ble skuffa..

 

polering/rubbing er et helt eget emne innen for lakkering, det er noe som krever prøving og feiling, og ikke minst ***** god tid...

de fleste bedriftene sliper jo ned igjen ei dør, og lakker den, i stede for og slipe og polere..

Link to comment
Share on other sites

når vi må ta noen små defekter i lakken på ny lakerte biler så blir det brukt 2000 papir og til slutt 3000 padd så grønn 3m rubbing.... men dette er emne for seg selv. må være forsiktig så en ikke sliper igjennom da er det lite man får gjort. hvis du bare hadde lakkstøv så trenger du nok bare rubbe å ikke pusse... driver ikke med dette selv men følger godt med når den som lakket bilen gjør det. min anbefaling er å la proffe gjøre jobben det vil være billigere en å hel lakkere igjen... og så klart proft utstyr gjør jobben lettere. håper det fikser seg for deg:)

TangeruD1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...