Nitrofish Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 (edited) Hei!Rydder i deler som har blitt til overs nå, og har en OHC-topp med kent cams FR32 kam i, kam, løftere og oljerør ser veldig bra ut.Pris: 2500? kom med bud! Befinner seg på Gran, men pendler daglig til Raufoss, kan fint møtes mellom Gran og Gjøvikområdet. send gjerne e-post eller ring:kennyodegard@hotmail.com - tlf 90 91 36 16 Edited October 30, 2008 by Nitrofish -'86 Sierra 2,0iS turbo -'98 BMW 323i LS1/T56 - '07 D-max Team BITEGAL - Gutta Brannfarlig Materiale
Escort RST WRC Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Litt vel drøy pris?! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 (edited) Bare kamsettet koster vel 2300kr + ekskludert frakt ? Edited October 30, 2008 by Anders Kverneng Min fotoblogg
Escort RST WRC Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 (edited) Meget drøy pris allikelvel mener nå jeg..Kjøpte meg en brukt topp med FR34 kamsett, portet også til 250kr.Ja det er selvfølgelig unormalt billig, men man får jo komplette motorer til 500-1000kr til slike? Er jo brukt.. Sorry, ikke meningen å ødelegge annonsen, men syns bare det var litt blodpris.. Edited October 30, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Nitrofish Posted October 30, 2008 Author Posted October 30, 2008 Meget drøy pris allikelvel mener nå jeg..Kjøpte meg en brukt topp med FR34 kamsett, portet også til 250kr.Ja det er selvfølgelig unormalt billig, men man får jo komplette motorer til 500-1000kr til slike? Er jo brukt.. Kollevold tar vel 2600 for bare kammen, så syntes det var en grei plass å begynne jeg da, men er jo mottakelig for bud... -'86 Sierra 2,0iS turbo -'98 BMW 323i LS1/T56 - '07 D-max Team BITEGAL - Gutta Brannfarlig Materiale
Nitrofish Posted November 1, 2008 Author Posted November 1, 2008 Is topp eller forgassertopp ? Er en forgassertopp... -'86 Sierra 2,0iS turbo -'98 BMW 323i LS1/T56 - '07 D-max Team BITEGAL - Gutta Brannfarlig Materiale
Guest Ford For Life Posted November 1, 2008 Posted November 1, 2008 med fr32 bli motoren raskere eller sterkere da??
Nitrofish Posted November 23, 2008 Author Posted November 23, 2008 Den flytter vel registeret litt oppover uten å tape noe særlig på bunn, kjennes sprekere ut bare... -'86 Sierra 2,0iS turbo -'98 BMW 323i LS1/T56 - '07 D-max Team BITEGAL - Gutta Brannfarlig Materiale
Truckdriver Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Fr32 er en fastroad kam. En av de mildeste fastroadkammene til kentcams. Den er beregnet på sugemotor med forhøyet komp, og har derfor ikke så veldig høyt ventilløft. Burtonpower sier man kan få nesten 130 hk kunn med denne kamen og den største orginalforgassern. Men det finns folk som har brukt den med suksess på turbomotorer også - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Per Olav Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Noen som har noen erfarig med fr32 sammen med cosw stempler, råder og 2wd turbo eller? Har L6 cosw sprut også. Har du brukt toppen selv? Tegn på slitasje? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Truckdriver Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Noen som har noen erfarig med fr32 sammen med cosw stempler, råder og 2wd turbo eller? Har L6 cosw sprut også. Har du brukt toppen selv? Tegn på slitasje? Veldig lik kombinasjon Morty 999 kjørte på ISTen hans. Vet ikke om han prøvde med 2wd turbo noen gang. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
CalnoR Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Noen som har noen erfarig med fr32 sammen med cosw stempler, råder og 2wd turbo eller? Har L6 cosw sprut også. Har du brukt toppen selv? Tegn på slitasje? kjører selv med FR30 i min ist og det fungerer ihvertfall fint med cossie stempler og råder, eneste er at det faktisk butter i ventilene ved reg havari, i motsetning til org ohc...
Per Olav Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Hva er forskjellene på 30 og 32 da? Bortsett fra navnet... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Kverna Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 (edited) *Slettet* Edited November 24, 2008 by Anders Kverneng Min fotoblogg
Per Olav Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Er ikke 30 for høyt moment 1000-6000rpm og forgasser mens 34 er det samme, men for innjection. Det beste her er vel da 34 for meg. Lurer da på hvor mye 32 skiller seg fra 34 når det hele kombineres med turbomating og lav komp. Trenger uansett en ny topp alikevel, men synes prisen er i drøyeste laget. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Truckdriver Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 Info hentet fra kentcams: FR30 Camshaft Sports Torque Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC Required PartsSports Torque 1000 - 6000 7.36 I 11.93 E 11.73 260 Deg 20/60 60/20 110 Deg I 0.20 E 0.25 I 2.95mm CF36 / VS9 FR34 Sports Injection Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC Required PartsSports Injection 1000 - 6250 7.62 I 12.67 E 12.31 263 Deg 22/61 61/22 110 Deg I 0.20 E 0.25 I 2.95mm CF36 / VS9 FR32 Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC Required PartsSports ' R ' 2500 - 7000 6.98 I 11.22 E 10.92 I 285 Deg E 280 Deg 34/71 68/32 108 Deg I 0.25 E 0.30 I 2.18mm CF36 / VS9 http://www.kentcams.com/Litt minder løft på fr32, samt en del lenger duration. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts