Jokke2k Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Hei. Nå har det seg sånn at sierraen begynte å bruka vann i sommar, så etter å ha brukt en formue på frostvæske så begynte jeg å skru den fra hverandre. bytta toppakning og topp. Men når eg starta den så brukte an F%&N meg lika mye vann... Noen så kan hjelpa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiVip Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 funke vannpumpa på dochen? og har du sett om den kanksje kan være lekasje en plass? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke2k Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 funke vannpumpa på dochen? og har du sett om den kanksje kan være lekasje en plass? Pumpe vertfall vann rundt. Å lekker ikke noen plass.MEst sansynlig kommer d ut eksosen:S Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Sjekka om det er lekkasje på varmeapparat resisteret? Jeg trodde toppakningen var gåen på min, men det viste seg til slutt at registeret lakk...masse vann inne i bilen! 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke2k Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 Sjekka om det er lekkasje på varmeapparat resisteret? Jeg trodde toppakningen var gåen på min, men det viste seg til slutt at registeret lakk...masse vann inne i bilen! Nei, det har jeg ikke. hvor lekker d inn da? men når jeg tar handa foran eksosen, så blir hånda litt fuktig også. så virker lixm som om frostveska damper vekk en plass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 På dohc kan det faktisk være innsuget som har sprukket, evt innsugspakning, da det er vannkanaler i innsuget. Men Toppen er ofte vanlig på DOHC, men siden du har bytta topp også så er det nok ikke det.Hvis bilen går skikkelig på alle 4 sylinderne så virker det jo rart at det kommer vann igjennom en sylinder. Når toppen min sprakk var det bare minimalt med lekkasje, og allikevel merka jeg at den fuska litt på den ene sylinderen. Jeg dro bare av en pluggledning på fordeleren, en etter en. Bilen fuska fælt når jeg dro av de som var hele. Dro jeg av den som det var lekk i var det ikke så stor forskjell, og motoren gikk ganske så pent. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 ta en komp test så finner du fort ut om pakningen er hel eller ikke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 kjørte bilen varm om dagan her, bilen gikk varm uten grund, var 4 minus ute, etter på så starte å går rent på tomgang i noen sekunder, å så fjusker til den stopper ?bilen var på (n) når den ble stoppa, å kjøle viftan slo ikke inn, røyker hvit, å vatne synker 0.5-1 cm på gass på drag.bruke vanntoppakinga ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now