thomasflore Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Hei!Har en escort cosworth 93mod. Av en eller annen grunn har tidligere eier satt inn en L8-hjerne i denne. Er dette helt uproblematisk, eller bør jeg bytte tilbake til P8?
grcossie Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Det er ikke noe problem, det er lettere å mappe en l8 og det er mangen Escorter, som bruker de. Du kan ikke bruke chipene om hverandre i modulene
bige Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Level 8:Used on the 4x4 sedan (RS) Cosworth, has twice the memory storage capacity (128Kb instead of 64Kb) as Level 1 and Level 6. That's why chips can not be interchanged.Level 8 was available in 2 type since the engine in the 4x4 was available with and without hego-sensor (i.e. with and without catalytic convertor).Can be recognised by not having mounting flanges and a green or red label with WD48.08.The one with the green label and second code IAW048/01 is for the catalytic convertor (US83) model.The one with the red label and second code IAW048/02 is for the non catalytic convertor (15/04) model.It is uncertain if units/chips can be interchanged between red and green types/engines. There are also Weber Marelli P8 (no flanges, white label IAW48/P8) and Ford EECIV (totally different from Weber Marelli, central bolt to hold connector) ECU's around. These are however only intended for use on a Escort RS Cosworth but you might find them in some motorsport Sierra's (RS) Co
grcossie Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Level 8:Used on the 4x4 sedan (RS) Cosworth, has twice the memory storage capacity (128Kb instead of 64Kb) as Level 1 and Level 6. That's why chips can not be interchanged.Level 8 was available in 2 type since the engine in the 4x4 was available with and without hego-sensor (i.e. with and without catalytic convertor).Can be recognised by not having mounting flanges and a green or red label with WD48.08.The one with the green label and second code IAW048/01 is for the catalytic convertor (US83) model.The one with the red label and second code IAW048/02 is for the non catalytic convertor (15/04) model.It is uncertain if units/chips can be interchanged between red and green types/engines. There are also Weber Marelli P8 (no flanges, white label IAW48/P8) and Ford EECIV (totally different from Weber Marelli, central bolt to hold connector) ECU's around. These are however only intended for use on a Escort RS Cosworth but you might find them in some motorsport Sierra's (RS) CoHer er løsningen på å finne ut hva man har, forøvrig så er p8 dobbel så rask som l8, og har flere felt, som må legges inn i mappe kart. Pukkelrygg her, mapper begge deler
thomasflore Posted October 29, 2008 Author Posted October 29, 2008 så jeg vil ikkje merke noen forskjell med denne hjernen da??Sliter med å få stillt den inn på brebåndslambdan. den ligger å jager opp og ned fra 9-16 afr uavhengig av turtall. Chipen jeg har nå er beregnet for lambdasensor, men jeg lurer på om co-skruen på ecu`n kuker det til.Har en chip i posten som ikke skal ha lambdasensor, håper den vil funke bedre.Trudde kansje jeg måtte bytte hjerne også, men det trenger jeg altså ikke da??
grcossie Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 så jeg vil ikkje merke noen forskjell med denne hjernen da??Sliter med å få stillt den inn på brebåndslambdan. den ligger å jager opp og ned fra 9-16 afr uavhengig av turtall. Chipen jeg har nå er beregnet for lambdasensor, men jeg lurer på om co-skruen på ecu`n kuker det til.Har en chip i posten som ikke skal ha lambdasensor, håper den vil funke bedre.Trudde kansje jeg måtte bytte hjerne også, men det trenger jeg altså ikke da?? Chipen må stå i stil med det du har i motor, dyser turbo kammer osv, og være beregnet for den type modul du har. Har man det, så kan man bruke en p8 eller l8 omhverandre med egne chip for oppsettet.
thomasflore Posted October 30, 2008 Author Posted October 30, 2008 Har fått laget chipen til oppsettet på bilen. var evolution chips i england som sto for det.Chipen jeg får i posten snart er ikke like skreddersydd, men er jo selfølgelig lagd for de dysene jeg har da.
Helge Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Hvilken L8 hjerne har du? Grønn eller rød boks? Grønn er for katalysator mens rød er uten katalysator. I Escorten din bør du bruke grønn boks. L8 har mange fordeler fremfor P8, selv om den er litt tregere... WOLF!!!
Kverna Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Bare å kaste på ALS og Launchcontrol nå som du har L8 Min fotoblogg
thomasflore Posted October 30, 2008 Author Posted October 30, 2008 Hvilken L8 hjerne har du? Grønn eller rød boks? Grønn er for katalysator mens rød er uten katalysator. I Escorten din bør du bruke grønn boks. L8 har mange fordeler fremfor P8, selv om den er litt tregere... Grønn type, mn har ingen kat lenger da:p Bare å kaste på ALS og Launchcontrol nå som du har L8 Den må du utdype litt for meg:p hva er det og hvilke fordeler gir det?
Kverna Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Grønn type, mn har ingen kat lenger da:p Den må du utdype litt for meg:p hva er det og hvilke fordeler gir det? ALS er Anti-Lag-System, altså ett hjelpemiddel for å holde turtallet på turboen oppe under giring, bremsing osv. Gir en utrolig belastning på turbo(varme) så trenger ofte ett egnet oppsett i turbo, Maram-shaft. Launchcontrol er som i navnet, en start hjelp. Setter turtallet på feks. 4000 runder og holder det der til trykket er bygd opp før du kan dra avgårde. Var mest ment som en spøk, men har litt flere muligheter med hjernen din nå Min fotoblogg
thomasflore Posted October 30, 2008 Author Posted October 30, 2008 ALS er Anti-Lag-System, altså ett hjelpemiddel for å holde turtallet på turboen oppe under giring, bremsing osv. Gir en utrolig belastning på turbo(varme) så trenger ofte ett egnet oppsett i turbo, Maram-shaft. Launchcontrol er som i navnet, en start hjelp. Setter turtallet på feks. 4000 runder og holder det der til trykket er bygd opp før du kan dra avgårde. Var mest ment som en spøk, men har litt flere muligheter med hjernen din nå Se der ja! burde kansje skjønt den:p hehe...
grcossie Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Du kan fint kjøre als og launch på p8 også, kjekt å ha, men kan fort bli dyrt hehe
Minibønna Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 En Maram-shaft koster jo like mye som en ny turbo i mange tilfeller da! Motor uten turbo SUGER!
grcossie Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Er flere maram aksling turboer tilsalgs på passionford, til fornuftig pris
thomasflore Posted October 31, 2008 Author Posted October 31, 2008 Da har jeg fått ny chip:) Men nå er det store spørsmålet om jeg skal sette chipen i sister/baby-kortet eller om dette skal fjernes?? Han jeg kjøpte chipen av var ikke helt sikker, så hva trur dere, noen som vet hva dette kortet skal være godt for egentlig?
Helge Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Med chip fra Pukkelrygg fjernes "babyboard". WOLF!!!
PukkelRygg Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 (edited) Med chip fra Pukkelrygg fjernes "babyboard". Ikke helt korrekt, da trådstarter har L8 ecu i Escort Cosworthen sin, og da skal det orginale baby-boardet være på plass, med chip fra meg (til L8 ecu).(Nå har vel heller ikke trådstarter kjøpt chip fra meg..) Edited November 3, 2008 by PukkelRygg Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
Helge Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Ikke helt korrekt, da trådstarter har L8 ecu i Escort Cosworthen sin, og da skal det orginale baby-boardet være på plass, med chip fra meg (til L8 ecu).(Nå har vel heller ikke trådstarter kjøpt chip fra meg..) OK, men ble fjernet på min P8 WOLF!!!
grcossie Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 OK, men ble fjernet på min P8 Det er noe annet, en p8 har ikke noe bord org, det har L8
Helge Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Det er noe annet, en p8 har ikke noe bord org, det har L8 Det har du rett i, det var jo ikke original chip som stod i min Var noe Mountune greier... WOLF!!!
grcossie Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Det har du rett i, det var jo ikke original chip som stod i min Var noe Mountune greier... Hvor er det blitt av wolf chipen, som var der da ?
Helge Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 (edited) Hvor er det blitt av wolf chipen, som var der da ? Forrige eier klarte å grisebanke den, sikkert blitt kastet i søpla for lenge siden... Han påstod den gikk for magert med wolf chip og wolf dysene, ikke vet jeg hvordan han fikk det til. Bilen er i gode hender nå da Mountune chipet var forresten med et pectel babyboard... Er også til salgs om noen er interssert Er usikker på hvilke dyser de tilhører... Edited November 7, 2008 by Helge WOLF!!!
grcossie Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Wolf oppsetta har fungert rimelig greit de da. Spørs hvordan han fant ut at den gikk fett da, om han målte med bredbåndslambda. Jeg har også pectel bord i den ene modulen, med GGR chip, den andre uten og klar for pukkelrygg chip
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now