Jump to content

Bremsepapir nye texaco motoren


HUSNES MOTORSPORT

Recommended Posts

Hvordan er det med AFR på E85? Skal man ikke ha lavere AFR på E85 enn bensin?

 

Jo det er korrekt, Lambda 1 på E85 er ca 9,7. Men om bredbåndsutstyret er laget for bensin så vil Lambda 1 vise 14,7.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Apropos Britney folkens, http://www.youtube.com/watch?v=LWSjUe0FyxQ heheh

 

 

 

Gratulerer med søte tall husnes ;)

takk :) vi experenterte med lamdaen og vist vi magre den meir so datt faktisk effekten med 8hk so trur den er rimeli optimal slik den er nå:)

 

Hvordan er det med AFR på E85? Skal man ikke ha lavere AFR på E85 enn bensin?

lamdaen på E85 viser seg og vere optimal på rundt 12 i lamda i følge benken til anders....

 

ellers som kan eg opplyse at eg mest sannsynelig kommer til og starte firma nå som skjeneralt handler om motorbygging bremsing og mapping delesalg til ford , so trur eg kommer til og gjøre innkjøp av bremsebenk i veka som kommer so dette kan bli gøy:)

Link to comment
Share on other sites

Skikkelig kjekk lesing dette Raimond !

Gratulere med grom Konge vogn :)

Lykke til med bedrift , får kanskje bestille noen deler av deg da når tiden min kommer ......

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Link to comment
Share on other sites

Hei. foreviget du bremsingen med kamera?? vært sykt rått og sett den live.

 

noe bilder fra seansen kansje?

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Slik som driemomentkurven bråsnur og stuper nedover, så er det sannsynligvis storkerveiv i denne. Det var nok gode grunner til at Jenspeed DE-stroket motoren i WRC Escorten.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

Synes det er SYKE effekter dere plukker ut av de smallblockene.. ikke minst moment også

hadde vært utroli morsomt å sett denna i rulla til stensbøl.

det lar seg vel gjøre det?

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Raymond får ta seg en Norgesturne og bremse motoren rundtom ;) Hvorfor skal den bremses flere steder da mener du? For å sjekke effekten? Og hvem sin rulle viser riktig da?? Er den bremset så er den bremset. De fleste bremser hos Ringstad, så hvorfor ikke gå etter den rullen?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Raymond får ta seg en Norgesturne og bremse motoren rundtom ;) Hvorfor skal den bremses flere steder da mener du? For å sjekke effekten? Og hvem sin rulle viser riktig da?? Er den bremset så er den bremset. De fleste bremser hos Ringstad, så hvorfor ikke gå etter den rullen?

Vil vel ha den på en så streng rulle som mulig virker det som

Link to comment
Share on other sites

Skal man byne å dvele med hvem rulle man skal bruke også så er det jo nesten ikke vits i å vise fram bremsepapirer lenger, det er jo håpløst! Nei, som sagt over her, er den bremset så er den bremset! Er jammen ikke lett :wacko:

 

Stå på Raimond :)

Link to comment
Share on other sites

Skal man byne å dvele med hvem rulle man skal bruke også så er det jo nesten ikke vits i å vise fram bremsepapirer lenger, det er jo håpløst! Nei, som sagt over her, er den bremset så er den bremset! Er jammen ikke lett :wacko:

 

Stå på Raimond :)

 

Veldig enig.. Og hvem er interessert i å betale opp mot 10.000 kr for ENDA en bremsing for å tilfredstille noen som kanskje ikke var fornøyd med tallene de fikk på en annen rulle enn Ringstad sin?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Blir mye snakk om tall ved bremsepapirer her inne ja.. kanskje det hadde vert greit å lagd ein slags "standard" ?

 

Er ikke lett å få det til når alle rullene antageligvis vil vise litt forskjellig, og temp og luft spiller også inn. Umulig å få helt riktig tall.. Må bare forholde seg til de tallene du får av den du bremser hos. Så får folk som vil spekulere i om rullen er streng eller ikke ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lett å få det til når alle rullene antageligvis vil vise litt forskjellig, og temp og luft spiller også inn. Umulig å få helt riktig tall.. Må bare forholde seg til de tallene du får av den du bremser hos. Så får folk som vil spekulere i om rullen er streng eller ikke ;)

 

Sjølsagt..å mente ikkje akkurat i denne tråden - for her vet ein jo litt om hvem/hva/hvor liksom...tenkte mer generelt på forumet eg.... ser jo til stadighet at folk spør om det er hjulhester eller motorhester... samt kor det er bremset...

Så tenkte kanskje at det kunne vert ein ide for å lage ting enklere eller ryddigere her inne om ein f.eks skreiv : 300/410-motor-ringstad... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...