Guest Cossie77 Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 (edited) Hvor ofte skifter dere olje på Sierra Doch? Tenker da på gir, fordelingkasse, framdiff og bakdiff? Motor skifter jeg på hver 8-10.000 ca. Bruker dere helsyntetisk eller delsyntetisk? Andre plasser det evt bør byttes olje? Og tar dere hele oljeskift eller kun etterfylling ved behov? Han jeg bruker på verksted mener det bare er tull å ta hele oljeskift. Holder lenge med etterfylling sier han, bortsett fra på motor så klart. Veit ikke om jeg er enig med han i dette da.... Edited November 4, 2008 by Cossie77 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cossie77 Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Noen må da ha erfaring med dette ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 (edited) motorolje bytter jeg mellom 5 og 10000, kjenner etter om den virker fin eller ikke. Kjører full syntetisk 5w40 Diff og kasse er noe jeg egentlig ikke veit, men har bytta på diff ihvertfall. Skulle hatt ut kassa for å få tetta den, da den lekker litt olje, men får bli etter vinteren er over. Diffen foran har jeg bytta olja på. Har sikkert aldri vert bytta før jeg gjorde det. Bak skal jeg også ta etter vinteren tenker jeg.men km intervall veit jeg ikke. Men er vel kanskje noe omkring 40000 som er lurt. Bedre med for ofte en for skjelden. Edited November 4, 2008 by exin89 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cossie77 Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Flere som har synspunkter på dette kanskje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Det er egentlig ikke intervall på girkasse og diff, derfor har heller ikke de fleste Sierraer tappeplugg på differ og girkasse. Men i vårt agressive klima er det likevel lurt å gjøre det en gang i blandt. Skifter du hver 2. år holder det i massevis. Kan også gjøres sjeldnere med god effekt. Du vil oppnå en girkasse som er lettere og gire med, og differ som diffrensierer bedre. Det finnes å få kjøpt en egen olje som er beregnet til Ford sine mt75 kasser. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Når en først er inne på dette, er det mulig å få målt oljenivå i girkassa på noe måte. MT75 (4x4). Kassa mi lekker litt olje, og kunne vert greit å få sjekka om det ikke begynner å bli litt lite olje nå. Den har begynt å gire litt tyngre, noe som i seg selv kan være symptom på litt lite olje. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 bare skru ut påfyllingsskruen og kjenn etter om det står olje der.. skal være olje opp til hullet når bilen står rett.. på vanlig bakhjulstrekk sitter skruen på venstre side mitt på kassa.. vet ikke hvor den sitter på 4x4, men er sikkert et greit sted å begynne letingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 20, 2008 Share Posted November 20, 2008 Og når man fyller på olje på girkasse og differ, fyller man til det begyner å renne ut. Viktig å bruke rett type olje også, ellers kan girkassen bli tregere. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now