heaamodt Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Utdrag fra Amcar... Regjeringen vil forby gamle biler - what else is new?Ja, da kom det endelig for en dag. AMCAR har i lang tid hevdet at enkelte politiske partier i Norge helst skulle sett at det var forbudt med biler - og gamle biler i særdeleshet. Nå har altså representanter for den regjeringen vi har i Norge i dag, gått ut med følgende visjon om hvordan de ser for seg min og din bilfremtid. Gradvis forbud mot å kjøre CO2-versting biler på norske veier. Forbud mot å selge biler som slipper ut mer enn en viss fastsatt mengde CO2, og kraftig økning av bensin- og dieselpris.... Resten kan evt. leses her: http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=310&...130&Order=4 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 velkommen til AS Norge, ****** stat nr 1.. inn med innvandrere og utenlandske arbeidere, ut med biler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_scorpio Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 møkka staten norge som vanlig dette ja ......... 1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w 1977 Ford Granada 2,3L Automatic 1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD 1998 Ford Explorer 4,0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 De kan suge min ynkelige lille penis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 (edited) Er vel sannsynligvis ganske overdrevet når det er skrevet av Amcar folk() ,gjelder uansett mest nye biler (digre SUV'er kjørt av kjerringer som sperrer veien og knuser gamle fine Forder som fyrstikkesker i frontkollisjoner) Bensin er uansett fortsatt billig nok til at det går an å leke med fin-Forden hver helg om man vil. Dessuten er vel ikke akkurat Sv det mest mektige eller avgiftskåte partiet i regjeringen uansett Edited October 24, 2008 by Zykotec '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 hørte det på radion i dag.. snodige greier, er det ikke bedre og sette ned bilprisene betydelig så vil jo di gamle bilene forsvinne automatisk. også di samler objektene overlever jo uannsett 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=531009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 (edited) "I 2007 slapp biler og lastebiler på norske veier ut 10,4 millioner tonn CO2-ekvivalenter. Det er 3 prosent mer enn året før. Økningen i bilparken spiser opp effekten av at nye biler har lavere utslipp. Biltrafikken står nå for 19 prosent av Norges utslipp." Har ikke tenkt på at det er tungtransporten og de store industrifeltene som forurenser mest a? Og ikke nok med det. Nisselandet Norge utgjør ca 10 promille av verdens utslip. Det vil si 0.01 %. Hva slags effekt har det på resten av verden om vi kutter ned på CO2 utslippet når alle de andre store miljøsvinlandene som USA og Kina forurenser enda mer? Edit: Glemte en null! Edited October 25, 2008 by Knutte - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Ja , tror faktisk at et skikkeli togtilbud ville ha vært det mest effektive tiltaket mot Co2 utslipp, siden lastebiler tar over halvparten av alt gods i Norge. Dessuten syns jeg det hadde vært greit å få forbrenningsmotorer ut av storbyene, er jo ikke rå å komme seg rundt i f.eks Oslo med bil uansett. Dessuten funker de fleste biler bedre på f.eks e85 og ren metanol enn på bensin. Sp lenge det finnes initiativ og oppfinnsomhet er det ingen far efor at gamle biler blir borte '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_wax Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 eee ??? Sorry men er ikke 10 tusendeler 1 hundredel eller er ikke jeg helt med her nå ?? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Escort (|||) 1982 (SOLGT)Sierra DOHC 1992-93 (DØD)Sierra DOHC 1990 stvRanger 2,5D 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Sitat Solheim- Vi må raskt påskynde overgangen fra dagens bilpark til en klimavennlig bilpark, sier Solheim til Aftenposten. Disse mennesekene er jo så tette i pappen at de ikke skjønner at det er dagens avgiftspolitikk som gjør at folk kjører rundt i de gamle bilene, helt ufattelig at man har satt de dummeste menneskene til å styre dette landet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AndreasWetrhus Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Vi må forby kuer og anna slags elendighet, de forurenser ca 15 ganger så mye som alle forbrenningsmotorer i verden:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra RS Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 uansett om det blir forbudt å kjøre gamle biler. (eller typ cossi, o.l. værstingbiler)så kommer ikke det til å stoppe deg og meg. alle med en intens bil entusiasme vil ikke føye seg etter det.da får man heller bare bli tatt. blir noe av det samme som å kjøre med trim i dag.jeg vet hvertfall at jeg fortsatt kommer til å kjøre disse bilene. når vi blir gamle, å drar ut for en liten tur i ei cossi, eller ei gammal v8 forgasser. så kommer vi sikkert til å bli sett stygt på av de andre i nabolaget. og barna vil spørre, "pappa, hva er det der for noe? ... nei gutten min, det er en forbrennings motor". "hæ" sier sikkert kids'a da. -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 syns de er morsomme jeg. "Vi må forby biler med formye avgasser" *går ut av konferanserom og kjører hjem i ein BMW 760* Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Hadde dem satt ned prisene på nye biler hadde jeg handla nye focus st på flekken Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 komisk. har de tenkt på hva båter forurenser? eller hva med det at det ikke er elektrisk tog lenger en til trøndelag?hva med alle bratte å svingete veier? e16 mellom oslo å bergen er jo helt sinnsykt dårlig. skjønner ikke at vi kan kalle det en europavei engang.tenkt hvis alle slike store veier var tilnærmet flate. det hadde redusert forbruket av drivstoff med mange prosent.er forsåvidt enig i at de store byene burde være bilfrie. der er kollektiv tilbudet bra. men hva med oss på bygda? der bussen går to ganger om dagen i skoletia men ikke i ferien. der det er over en time å gå til nærmeste butikk. der må man ha bil. og så lenge nye biler er dyre så vil folk kjøre rundt i gamle vrak som forurenser mye.de kunne jo f.eks sponse de med gamle biler med noen kroner så folk kunne kjøpe nye,evt. bygge om de bilene de har til å gå på biodrivstoff. veteranbiler er et annet kapittel da jeg mener at de er en del av vei historien vår. jeg kommer til å kjøre veteranbil til jeg stryker med uansett hva slags lover å regler de spyr ut av de møkkete trynene sine. jeg bygger gladelig om bilen min til å gå på etanol eller smør eller hva som helst anna de får biler til å gå på så lenge jeg får kjøre gammal bil hvor jeg vil og når jeg vil. hvis de klarer å fjerne våre flotte biler fra veiene flytter jeg herfra for godt. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 eee ??? Sorry men er ikke 10 tusendeler 1 hundredel eller er ikke jeg helt med her nå ?? Sorry. Gikk litt fort i svingene her Rettelse: 1 promille = 0.01 % "I 2007 slapp biler og lastebiler på norske veier ut 10,4 millioner tonn CO2-ekvivalenter. Det er 3 prosent mer enn året før. Økningen i bilparken spiser opp effekten av at nye biler har lavere utslipp. Biltrafikken står nå for 19 prosent av Norges utslipp." Har ikke tenkt på at det er tungtransporten og de store industrifeltene som forurenser mest a? Og ikke nok med det. Nisselandet Norge utgjør ca 1 promille av verdens utslip. Det vil si 0.01 %. Hva slags effekt har det på resten av verden om vi kutter ned på CO2 utslippet når alle de andre store miljøsvinlandene som USA og Kina forurenser enda mer? Edit: La på en for mye null! - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now