Oxyopia Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Vurderer å selge bilen i deler. Delene blir kun solgt når det er kjøper på alle de aktuelle delene.Motor osv. kan prøves i bil før kjøp. Annonse Noen som vet hvor mye jeg bør ta betalt for de delene? Er mest interessert i hvor mye et rullende karosseri kan bli solgt for? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 hadde jeg skulle kjøpt meg en escos nå ville jeg si at denne har rett pris da du bør vell finne en pris på motor for så å finne en samlet pris på resten 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Sett heller bilen tilbake til tilnærmet orginal stand.. tror nok den vil være lettere å selge da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Kan ikke skjønne hvorfor du ikke skulle få 190 for den bilen. Den har jo masse fine deler! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Kan ikke skjønne hvorfor du ikke skulle få 190 for den bilen. Den har jo masse fine deler! enig!Kan vel hende du får noen lapper ekstra om du selger den i deler, men tiden det tar å selge alle delene ville jeg heller brukt på å selge bilen komplett..det er dårlige tider om dagen, mange som sliter med å få solgt bilene sine om dagen. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 enig!Kan vel hende du får noen lapper ekstra om du selger den i deler, men tiden det tar å selge alle delene ville jeg heller brukt på å selge bilen komplett..det er dårlige tider om dagen, mange som sliter med å få solgt bilene sine om dagen. Har merket at det er dårlige tider Ønsker først og fremst å selge bilen komplett. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så dårlig med respons? Bilen har jo "korrekt" drivverk og en motor som er potensiell for en del mer effekt enn den har nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Ring han her!. Han er ute etter prosjekt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Har merket at det er dårlige tider Ønsker først og fremst å selge bilen komplett. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så dårlig med respons? Bilen har jo "korrekt" drivverk og en motor som er potensiell for en del mer effekt enn den har nå. Problem nr1 : har du regnet noe på ka "boten" blir om du faktisk blir tatt med så mye hester som er tatt inn til norge i 2005 ?.. kan "risikere" at det blir ein dyr bil av det til slutt :-OProblem nr2 vil eg si er det bremsepapiret der.... har du hatt motoren ute å kjørt i benk hos polly ?... såfall så er det jo fine tall - men dersom dette er "estimerte hester" på tross av at det er målin på hjul, så kan ein jo fort få mistanke om "skryt"..Men for all del - fin bil med masse bra biter - så den burde vekke interesse der ute !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Problem nr1 : har du regnet noe på ka "boten" blir om du faktisk blir tatt med så mye hester som er tatt inn til norge i 2005 ?.. kan "risikere" at det blir ein dyr bil av det til slutt :-O Kan ikke begynne å tenke på det, da blir det ikke mange cosworth på veien i norge. 99% av alle som står tilsalgs er jo trimmet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Det er det fine med gamle turbobiler, 0.4 i tykk så har man ikke noe effekt lenger. Den har jo MASSE fint! FixIt, 2wd diff, ATB foran, flott motor osv.. Hadde jeg vært på utkikk etter Escort, så hadde jeg vært på tur for en titt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Det er det fine med gamle turbobiler, 0.4 i tykk så har man ikke noe effekt lenger. Den har jo MASSE fint! FixIt, 2wd diff, ATB foran, flott motor osv.. Hadde jeg vært på utkikk etter Escort, så hadde jeg vært på tur for en titt! Enig med deg, ser meget bra ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 den er feit! hadde økonomien vært så god så '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Om du har råd til å vente så går denne bilen garantert for 200 når finansdrite har roa seg litt og sommeren kommer. Synd å selge den i deler synes jeg. Ser ut som en ryddig bil som burde være grei å blli kvitt, ved normale omstendigheter. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Kan ikke begynne å tenke på det, da blir det ikke mange cosworth på veien i norge. 99% av alle som står tilsalgs er jo trimmet ...og til opplysning er det faktisk også en del som er godkjent trimmet!!! Er jo en grunn til at cosworth blir vinket inn ved første øyekast fra biltilsynet/politi med derpåfølgende teknisk kontroll. WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Litt OT her nå, men hvis de finner ut at du har f.eks 200 hester mer enn det den er godkjent med, men samtidig har gjort det forsvarlig med tanke på bremser å slikt, tar de lappen din da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Litt OT her nå, men hvis de finner ut at du har f.eks 200 hester mer enn det den er godkjent med, men samtidig har gjort det forsvarlig med tanke på bremser å slikt, tar de lappen din da? nei 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Problem nr1 : har du regnet noe på ka "boten" blir om du faktisk blir tatt med så mye hester som er tatt inn til norge i 2005 ?.. kan "risikere" at det blir ein dyr bil av det til slutt :-OProblem nr2 vil eg si er det bremsepapiret der.... har du hatt motoren ute å kjørt i benk hos polly ?... såfall så er det jo fine tall - men dersom dette er "estimerte hester" på tross av at det er målin på hjul, så kan ein jo fort få mistanke om "skryt"..Men for all del - fin bil med masse bra biter - så den burde vekke interesse der ute !! Nr1 : Mange Escorter i Norge er importert og trimmet. Ettersom motoren er original med turbo, så er det mindre sjanse for å bli tatt enn f.eks turbokonverterte BMWer som ikke er godkjent. Nr2 : 320hk og 450Nm ut på hjul på rullende landevei (slik drivverk og felg/dekk er nå) Så får dere bare spekulere så mye dere vil...Bilen går bra...Bedre å ha disse tallene å referere til enn de som skriver "ca 400hk" i annonsen. Må vere en grunn til at jeg har tatt knekken på 2 frontdiffer (med forsterkningsplater) på under 15 timer før jeg kjøpte Quaife diffen? Om du har råd til å vente så går denne bilen garantert for 200 når finansdrite har roa seg litt og sommeren kommer. Synd å selge den i deler synes jeg. Ser ut som en ryddig bil som burde være grei å blli kvitt, ved normale omstendigheter.Har råd til å ha bilen, ellers så måtte jeg ha solgt den til noen luringer jeg har fått "seriøse bud" av. Grunnen til at jeg ønsker å selge den er å frigjøre plass til et annet prosjekt jeg har slik at jeg kan få begynt på det prosjektet i vinter. Nå står escos'en bare å tar opp plass i lokalet, har ikke plass til 2 biler der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Nr1 : Mange Escorter i Norge er importert og trimmet. Ettersom motoren er original med turbo, så er det mindre sjanse for å bli tatt enn f.eks turbokonverterte BMWer som ikke er godkjent. Nr2 : 320hk og 450Nm ut på hjul på rullende landevei (slik drivverk og felg/dekk er nå) Så får dere bare spekulere så mye dere vil...Bilen går bra...Bedre å ha disse tallene å referere til enn de som skriver "ca 400hk" i annonsen. Må vere en grunn til at jeg har tatt knekken på 2 frontdiffer (med forsterkningsplater) på under 15 timer før jeg kjøpte Quaife diffen? Har råd til å ha bilen, ellers så måtte jeg ha solgt den til noen luringer jeg har fått "seriøse bud" av. Grunnen til at jeg ønsker å selge den er å frigjøre plass til et annet prosjekt jeg har slik at jeg kan få begynt på det prosjektet i vinter. Nå står escos'en bare å tar opp plass i lokalet, har ikke plass til 2 biler der. Joda - mange er trimmet og alt sånn... men husker bare ein tråd som var oppe for ei stund siden...der politi eller biltilsyn faktisk bygget opp ein krasjet bil, for å effektmåle samt avgiftsbelegge så det svei !!Sier ikkje at det er det største problemet....men kanskje noen som tenker på det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-ic Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Joda - mange er trimmet og alt sånn... men husker bare ein tråd som var oppe for ei stund siden...der politi eller biltilsyn faktisk bygget opp ein krasjet bil, for å effektmåle samt avgiftsbelegge så det svei !!Sier ikkje at det er det største problemet....men kanskje noen som tenker på det... Den påstanden høres sterkt tvilsom ut da verken politi eller biltilsynet har noe med disse avgiftene å gjøre, men derimot Tollvesenet. Om påstanden er sann så har nok kollisjonen og omstendighetene rundt mer av skylda........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Støtter meg til A.nilsen. synd å selge en såpass bra bil i biter. det dukker garantert opp en seriøs kjøper før eller senere. Finn en plass å lagre den, sett den på bukker og la den samle støv til noen vil kjøpe. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Den påstanden høres sterkt tvilsom ut da verken politi eller biltilsynet har noe med disse avgiftene å gjøre, men derimot Tollvesenet. Om påstanden er sann så har nok kollisjonen og omstendighetene rundt mer av skylda........ var ensakmed en 200sxsom blei bremsa, men trur ikke dem bygde den opp igjen da..hadde bare gått jækla fort. var tråd om det på forumet her '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 trur du at du vill tjene noe på og selge en escort i deler? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 (edited) trur du at du vill tjene noe på og selge en escort i deler?Trur du at jeg kommer til å tjene noe på det? Edited October 23, 2008 by Oxyopia Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 var ensakmed en 200sxsom blei bremsa, men trur ikke dem bygde den opp igjen da..hadde bare gått jækla fort. var tråd om det på forumet her Den blei bygd opp igjen ja... ikkje selve bilen - men motor og drivverk - akkurat nok til å trille den oppå rullå og gi gass.Det var ganske riktig etter kollisjon, samt masse tidligere idiotisk oppførsel i traffikken etter som eg forstod av artikkelen som lå ute.... å heilt korrekt at det er tollvesenet som inndriver avgiften, men skulle ein bli tatt av BT eller politi for trimming - så må ein mesten regne med at det "automatisk" blir gitt beskjed videre. Men tilbake til topic... så ville eg personlig ikkje solgt i deler. Ville heller venta til det dukket opp ein kjøper på heile sulamitten. Både fordi du sikkert ikkje får mer for delehaugen enn ein heil bil, men og fordi at du slipper å selge den over ein periode på måneder eller år... OG ikkje minst sparer deg for alle de så ringer å skal prute noen hundrelapper på alt mellom himmel og jord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Den blei bygd opp igjen ja... ikkje selve bilen - men motor og drivverk - akkurat nok til å trille den oppå rullå og gi gass.Det var ganske riktig etter kollisjon, samt masse tidligere idiotisk oppførsel i traffikken etter som eg forstod av artikkelen som lå ute.... å heilt korrekt at det er tollvesenet som inndriver avgiften, men skulle ein bli tatt av BT eller politi for trimming - så må ein mesten regne med at det "automatisk" blir gitt beskjed videre. Men tilbake til topic... så ville eg personlig ikkje solgt i deler. Ville heller venta til det dukket opp ein kjøper på heile sulamitten. Både fordi du sikkert ikkje får mer for delehaugen enn ein heil bil, men og fordi at du slipper å selge den over ein periode på måneder eller år... OG ikkje minst sparer deg for alle de så ringer å skal prute noen hundrelapper på alt mellom himmel og jord.De prutemakerne har jeg allerede nå, var en som hadde et seriøst bud til meg på 135k (han sa budet var gyldig ut dagen...hehehe...som om at det var noe å tenke på) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now