Jump to content

Turbo-technics LHD?


Zykotec

Recommended Posts

Hei der, har kikka en del på gamle turbotechnics konversjoner til capri på 80-tallet, og at de skal begynne å reprodusere kit'et etc. har og sett deler på ebay, men lurer på en ting. Kitet er jo bygd i england for bruk på høyrestyrte biler, er det noen som vet om det går bra på venstrestyrte biler? er det fare for at bremsekraftforsterker eller styrestag blir i veien etc. ?

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja, er ikke helt sikker på om jeg gidder turbo akkurat nå, men om det dukker opp et billig kitt på ebay hadde det jo vært greit å vite ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Har sett på single turbo kit. og der blir det krash med bremsekraftforsterkeren.

 

på twin turbo. mener jeg det kan brukes.

 

vet av en 2.9 med tt kit fra UK. bil. som går. trangt da.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Takker, var singelturbokitet jeg tenkte på ja, vel vel, burde vel pelle meg ned i kjellern å lære meg å sveise snart da ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har en LHD Capri med 230hk Turbotechnics kit. (singelturbo)

 

Det er mulig å montere men krever modifisering. Turbo manifolden må skiftes ut eller modifiseres slik at turboen blir stående noe lenger fremme i motorommet enn på de engelske bilene.

Siden turboen står lenger fremme er luftmasse måleren flyttet fra v til h side i motorrommet.

Det er nok ikke nødvendig å flytte luftmassemåleren fra v til h side, man kan modifisere luftfilterhuset nok til at det blir plass.

Resten ser ut til å være likt.. (kittet ble montert i England i 85')

 

Mvh

Knut Inge

Link to comment
Share on other sites

OK, got å høre, men for å gjøre det enda mer vanskelig så skal jeg muligens ha det i en Sierra, motorrommet er litt forskjellig. Men bremsekraftforsterker trenger man vel egentli ikke heller...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...