Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! Sierran starter som en drøm når den er kald. Men når den er varm, kan den være ekstremt tungstartet! Hva kan dette være?? Dårlig komprossjon??

Ett problem til er at bensinmåleren viser bare halvparten av så mye bensin jeg har på tanken. For når jeg starter bilen, står bensinmåleren på ca 20L. (temperaturviseren viser ingenting enda) Så når plutselig stiger bensinmåleren til 40L. Så når jeg ruser den til ca 3 000rp/m detter bensinmåleren til 20L igjen, mens temperaturmåleren stiger plutselig. Samtidig kommer ladelampen på :huh: Dette er jo helt merkelig. Kan noen hjelpe?? Jeg har ikke lenger noe lys i instrumetet når tenningen er på. Ikke noe oljelys å sånn..... Off :o

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Posted

det me tungstartet motor sliter jeg å me. eg tipper det er en elfeil en plass, for når jeg kopler av hjernen i noen minutter, og setter den inn igjen, så starter den som en drøm

Posted

Har nesten så si det samme problemet. Min er så tungstartet som det går an å bli.. når den er kald så er det av og til det går veldig lett. men den går aldri livet på tomgang. men det hender den gjør vis jeg har kjørt en stund. : /

Og nå har den F@3n meg begynt å putre og riste i hele bilen i svinger + at den stopper nesten uansett når det er eksempel når jeg bremser.. : \

men til OT. det kan tyde på det Combatkit sier da, noe elfeil. skulle iallfall tro det.

Posted

@SierraStian:

Jeg hadde samme problemene med at den startet fint på kald motor, men var vrien på varm motor. Løsningen for min del var forgasseren. Kjøpte meg en forgasser og overhalte denne og problemet var borte :)

I'm off..

Posted (edited)

Takker for hjelp :D Har ekstra motor liggende, med komplett gasser. Men problemet på den var at den nykket enormt når motoren var kald. Nesten umulig å kjøre med de første 20 min hehe :P

Edited by SierraStian

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted

Bare et tips: Når du har kjørt bilen varm, ha opp panseret og se om chokespjeldet står lukket. Det gjorde den på min, og da er det den automatchoken som er ødelagt, og da får den altfor mye bensin.

Posted

Ja jeg har prøvd dette før, og spjeldet står halveis åpent. Men jeg har også ett annet problem. For når jeg gir full gass, så nykker den voldsomt. stopper nesten helt opp. Pluss at når den står på tomgang, og jeg tråkker inn gassen bittelitt, så kveles den nesten før turtallet øker....

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted
og jeg tråkker inn gassen bittelitt, så kveles den nesten før turtallet øker....

Fungerer akselerasjons pumpa di da?

Posted

Det er jeg ikke sikker på. Men det kan ikke være tette dyser da??

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted
Det er jeg ikke sikker på. Men det kan ikke være tette dyser da??

Er gasser det er prat på ikke sant? Da er det ihvertfal bare å ta av luftfilterboksen og skikke mellom de to store hulla så ser du to messing(?) skruer, de er dysene dine. Bare å skru ut de og se om de er tette. Ellers så mener jeg at man kan se i det hullet nærmest motor om akselerasjonspumpa virker eller ikke. Hver gang en trår på gassen skal man se at det renner noe bensin ut av ett hull der.

Posted

Takker for hjelp! Kunne noen postet ett bilde av hvor disse dysene ligger?? Jeg har ikke bilen hjemme for øyeblikket, så hadde vert fint å vite akkuratt hvor dysene sitter slik at jeg vet det :D

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted (edited)

Tok ett bilde av en kamerat sin forgasser :P er det lett å ta ut dysene?? ?

274392.jpeg

Edited by SierraStian

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..