Guest Turbo RsP Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Hei.. jeg har problemer med motoren min jeg, ventilene tikker, det er gjennomslag(tror det er det,det heter, :Pnår jeg tar av olje lokket synker den på turtall) og når den står på tomgang og jeg trykker inn clutchen, virker ikke det som motoren har det helt godt. og den går går dårlig, problemer med å kjøre forbi en civic 1,5, lade trykker går oppi 0.8 og detter på 0,5 det virker som turboen slår seg av og på av og til, merkelige greier! motoren er orginal(tror jeg da) med ett merkelig ladetrykk.. kjekt med mangen svar håper dere kan hjelpe en uerfaren fyr MVH Robert
RsTurboTaule Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 (edited) For det første så skal turtallet dette når du tar av oljelokket pga vakuumet som denne motoren liker så godt.Det du kan sjekke er om alle turboslanger er tette. evt sliten actuator.Motoren høres ikke god ut når du trykker inn clutchen? hvilken lyd er det da? eller hva som skjer, forklar litt nærmere. Edited October 16, 2008 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
Guest Turbo RsP Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 For det første så skal turtallet dette når du tar av oljelokket pga vakuumet som denne motoren liker så godt.Det du kan sjekke er om alle turboslanger er tette. evt sliten actuator.Motoren høres ikke god ut når du trykker inn clutchen? hvilken lyd er det da? eller hva som skjer, forklar litt nærmere. den synker på turtallet,og en liten klirre lyd. en kompis nevnte trustlageret men han var ikke sikkerTakker for alle svar
Escort RST WRC Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Hei.. jeg har problemer med motoren min jeg, ventilene tikker, det er gjennomslag(tror det er det,det heter, :Pnår jeg tar av olje lokket synker den på turtall) og når den står på tomgang og jeg trykker inn clutchen, virker ikke det som motoren har det helt godt. og den går går dårlig, problemer med å kjøre forbi en civic 1,5, lade trykker går oppi 0.8 og detter på 0,5 det virker som turboen slår seg av og på av og til, merkelige greier! motoren er orginal(tror jeg da) med ett merkelig ladetrykk.. kjekt med mangen svar håper dere kan hjelpe en uerfaren fyr MVH Robert At turbotrykket faller ned igjen på høyere turtall er helt normal med oppjustert turbotrykk (sikkert med bleedventil?) og gammel lei acturator.For den klarer ikke å holde turbotrykket stabilt oppover turtall.Beste måten å forbedre dette på er å kjøpe en kraftigere acturator som klarer høyere trykk.Og en skikkelig bleedventil er absolutt å anbefale, noe ala Turbo XS eller Turbosmart kuleventiler. Høres ut som motor ellers trenger en overhaling. Mtp. gjennomslag, og også tikking.Er umulig for oss å si hvor mye som bør overhales, repareres når motor høres ut til å være i generell dårlig stand. At turtall synker når du tar av oljelokket er allerede besvart. Og er som sagt helt normalt på de motorene. Ang. lyd ved clutching må du som sagt forklare litt nærmere. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Turbo RsP Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 At turbotrykket faller ned igjen på høyere turtall er helt normal med oppjustert turbotrykk (sikkert med bleedventil?) og gammel lei acturator.For den klarer ikke å holde turbotrykket stabilt oppover turtall.Beste måten å forbedre dette på er å kjøpe en kraftigere acturator som klarer høyere trykk.Og en skikkelig bleedventil er absolutt å anbefale, noe ala Turbo XS eller Turbosmart kuleventiler. Høres ut som motor ellers trenger en overhaling. Mtp. gjennomslag, og også tikking.Er umulig for oss å si hvor mye som bør overhales, repareres når motor høres ut til å være i generell dårlig stand. At turtall synker når du tar av oljelokket er allerede besvart. Og er som sagt helt normalt på de motorene. Ang. lyd ved clutching må du som sagt forklare litt nærmere. såg på den bleedventilen, såg ut som en sliten gammel kuleventil. men det er vanskelig å forklare lyden ved clutching, som sagt den synker på turtallet, og det kommer en klirre lyd.. vanskelig å forklare takker for alle svar..!
sonmic Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Min dør når jeg tar av oljelokket på min Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
RsTurboTaule Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 såg på den bleedventilen, såg ut som en sliten gammel kuleventil. men det er vanskelig å forklare lyden ved clutching, som sagt den synker på turtallet, og det kommer en klirre lyd.. vanskelig å forklare takker for alle svar..!Pleier å komme en slags klirrelyd når du står på tomgang hvis lageret er litt slitt, og forsvinne når du presser inn pedalen. Kan og komme lyder hvis du har en clutch uten fjærer(slik som jeg) 88 Escort RSTurbo
Guest Turbo RsP Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Acturator er det det samme som en wastegate?
Knutte Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Hvis du har mulighet til å laste opp et filmklipp, tror jeg det er lettere å få hjelp - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Escort RST WRC Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Acturator er "klokka" som har et stag som sitter på wastegate spjeldet.Når man har integrert wastegate, altså et lokk på eksoshuset på turboen, er det acturator som bestemmer når dette spjeldet (wastegaten) skal åpne..Acturator er koblet til trykksystemet. Når turbotrykket i trykksystemet opphever spennet i acturator slipper den opp og da åpner spjeldet seg i eksoshuset på turboen (wastegaten)..Skikkelig dårlig forklart, men håper du forstår hva jeg mener. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now