wolferen Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 HEi jeg har oppdaget att jeg får motor olje i kjøleveske tanken?? Er det topp pakningen som er gåen eller er det noe annet galt ?? Er det noen som kan hjelpe meg med info????
Kverna Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 En eller annen pakning er gått hvertfall. Blir motoren varm ? Får du godt med varme i varmeapparatet ? Hvit/blå røyk bak bilen ? Trykk i ekspansjonstanken ? Min fotoblogg
wolferen Posted October 15, 2008 Author Posted October 15, 2008 En eller annen pakning er gått hvertfall. Blir motoren varm ? Får du godt med varme i varmeapparatet ? Hvit/blå røyk bak bilen ? Trykk i ekspansjonstanken ? ja motoren blir varm,varmeapparatet er godt og varmt, ja tror nokk det er litt trykk i ekspansjonstanken ja. bilen ryker ikke hvit eller blått som jeg har sett.
Lasse... Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Har du orginal oljekjøler? kan være den, eller toppakning, eller blokka(det var det på min når jeg fikk olje i vannet) Hvordan motor har du da? kjørt høyt ladetrykk?!
RS|Stian Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Hadde samme problem på eks-Cosworthen min, og etter bytte av oljekjøler, toppakning (den var ikke gåen vel og merke) og en real rens av kjølesystemet så blei alt bra igjen. Trodde det var toppakninga siden jeg syns det ikke hjalp etter bytte av oljekjøler men olja sitter noe hinsides i systemet når det først har kommet inn, så jeg ville sjekket kjøleren først og deretter spyla skikkelig reint. Gjerne ta av kjøleslanger for å være sikker på å få ut avleiringer osv. FordClubNorway.no
wolferen Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 Hadde samme problem på eks-Cosworthen min, og etter bytte av oljekjøler, toppakning (den var ikke gåen vel og merke) og en real rens av kjølesystemet så blei alt bra igjen. Trodde det var toppakninga siden jeg syns det ikke hjalp etter bytte av oljekjøler men olja sitter noe hinsides i systemet når det først har kommet inn, så jeg ville sjekket kjøleren først og deretter spyla skikkelig reint. Gjerne ta av kjøleslanger for å være sikker på å få ut avleiringer osv. TAkk for info,betyr det att motoren må deles ?? er ikke sikker på hvor olje kjøleren sitter??
RS|Stian Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 TAkk for info,betyr det att motoren må deles ?? er ikke sikker på hvor olje kjøleren sitter??Motoren må ikke deles for å komme til oljekjøleren nei, den sitter på innsugssida nederst på blokka. Håper du finner ut av det. FordClubNorway.no
wolferen Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 Motoren må ikke deles for å komme til oljekjøleren nei, den sitter på innsugssida nederst på blokka. Håper du finner ut av det. Ok,takk da skal jeg sjekke denne.Har jo hele vinteren på meg, da den snart må settes bort for vinteren.Men tar motoren skade av og bli brukt nå ettersom jeg får olje i vannet.???
ArneR Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 Hva tror du selv? Er nok en grunn for at vannet skal være for seg selv. Det går nok fint en stund, men kan føre til totalhavari ganske raskt, så ikkje kjør med det. Få ut motor, del den og overhal topp og bunn. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
wolferen Posted October 16, 2008 Author Posted October 16, 2008 Hva tror du selv? Er nok en grunn for at vannet skal være for seg selv. Det går nok fint en stund, men kan føre til totalhavari ganske raskt, så ikkje kjør med det. Få ut motor, del den og overhal topp og bunn. Skjønner det men tenkte att det ikke er fullt såf arlig som og ha vann i olja??motoren er total overhalt for 4 år siden da hadde den gått 80.000 km nå har den gått 108.000 kmtror ikke den trenger totaloverhaling allerede da,ja jeg har papirer på att det er gjort på wolf i tyskland før jeg fikk bilen. Sjekker oljekjøleren først.men takk for alle inspill.:-)
wolferen Posted October 18, 2008 Author Posted October 18, 2008 Har du orginal oljekjøler? kan være den, eller toppakning, eller blokka(det var det på min når jeg fikk olje i vannet) Hvordan motor har du da? kjørt høyt ladetrykk?! Hva mener du med blokka ?????
HoelRacing Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Hva mener du med blokka ????? Sprekt blokk sikkert... 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
vingesvin Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Hm eg og sleit med blå røyk, og motoren blei varm og varmeaparet pompa ut varme. Men ingen topp pakkning gåen. Heller ikkje olje i vatne. KA kan da vær då?
RsMuffe Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Hm eg og sleit med blå røyk, og motoren blei varm og varmeaparet pompa ut varme. Men ingen topp pakkning gåen. Heller ikkje olje i vatne. KA kan da vær då? du kan ha gående ventilhetter eller turbo. for å sjekke turbo, så skru trykk-slangen av på turbo og se etter olje i lufthuset på turbo.
Lasse... Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Hva mener du med blokka ????? Blokka kan jo være sprekt, men nå veit ikke jeg hvordan ladetrykk du kjører med og hvordan blokk du har.
Escort RST WRC Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Hm eg og sleit med blå røyk, og motoren blei varm og varmeaparet pompa ut varme. Men ingen topp pakkning gåen. Heller ikkje olje i vatne. KA kan da vær då? Både ventiltettningene og turboen din slapp gjennom olje.Så bør ikke være noe problem nå ner den kommer i sammen igjen Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
vingesvin Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Både ventiltettningene og turboen din slapp gjennom olje.Så bør ikke være noe problem nå ner den kommer i sammen igjen Så da kan gjer at da blei så varmt i varmaparetet? Og at motoren blei veldi varm?
Escort RST WRC Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Heilt normalt at det er så varmt i varmeapparatet.Du hadde jo ikke noe unormalt høy vanntemp heller? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
cross-box Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 sku det vær blokka har jeg blokker på lager aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
wolferen Posted October 20, 2008 Author Posted October 20, 2008 Blokka kan jo være sprekt, men nå veit ikke jeg hvordan ladetrykk du kjører med og hvordan blokk du har. Det er en standard wolf har 200 blokk i den ,man kjører orginalr ladetrykk har ikke skrudd og tulla med den:-) Det er en standard wolf har 200 blokk i den ,man kjører orginalr ladetrykk har ikke skrudd og tulla med den:-) Da får jeg se på turboen men den er jo bare 4 år gammel,kan den ryke så fort ??? bare gått ca 25000 km begynner og tro på ventil tetningene ut i fra hva dere sier her. får ta og se på den til helgen for nå er den parkert for sessongen:-( Takk for alle inspill::-)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now