cossie4*4 Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Hvor fester man returen fra tanken?Koble seg inn på oljeretur fra turboen? Dette er en Sedan 4x4Gjærne med bilder
Lasse... Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Under eksos manifolden din sitter det 2 plugger inn i blokka. Den ene sitter helt rett på blokka og den andre litt på skrå, skru ut den som sitter litt på skrå så drar du på TESS, Hydroscand, Biltema osv å kjøper en slange kobling å skrur inn i det hullet, da renner olja rett ned i bunnpanna. Lasse...
Guest cosworth2wd89 Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 (edited) jeg lagde ett t stykke på retur til turbo..syns det ble både finere å mere brukbart med tanke på at slangen ble liggende svært nært eksos... Edited October 14, 2008 by cosworth2wd89
a.nilsen Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Har min som Lasse beskriver. Jo mindre skjøter, klemmer og drit, jo mindre som går gæli! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
cossie4*4 Posted October 15, 2008 Author Posted October 15, 2008 Da er det fikset, det ble på Lasse's vis
grcossie Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Lufter fra begge sider av blokka, uten org nyre og bruker org retur, som går under olje nivå i bunnpanna
Janna Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 Under eksos manifolden din sitter det 2 plugger inn i blokka. Den ene sitter helt rett på blokka og den andre litt på skrå, skru ut den som sitter litt på skrå så drar du på TESS, Hydroscand, Biltema osv å kjøper en slange kobling å skrur inn i det hullet, da renner olja rett ned i bunnpanna. Lasse... Gjør regne med du da har på ett rør så returen kommer under oljenivå? Det røret kommer ikke i konflikt med noe altså? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
grcossie Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 Gjør regne med du da har på ett rør så returen kommer under oljenivå? Det røret kommer ikke i konflikt med noe altså? Det slipper man å tenke på, visst man bruker org retur
Janna Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 (edited) Det slipper man å tenke på, visst man bruker org retur Hvor står org retur da?Du tenker på retur fra turbo eller? Edited April 28, 2009 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
hår ball Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 Hvor står org retur da?Du tenker på retur fra turbo eller? turbo retur går vell over olje nivå..jeg klarer heller ikke helt og se for meg hvor den orginale returen er.. det er jo bare en retur som går i panna.. ?
Tore_TJ Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 2wd har ikke retur fra originale nyra. 4x4 har. Når man fjerner den originale nyra/flametrap'en kan du bruke nyra sin retur til bunnpanna.
hår ball Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 (edited) 2wd har ikke retur fra originale nyra. 4x4 har. Når man fjerner den originale nyra/flametrap\'en kan du bruke nyra sin retur til bunnpanna. da ble jeg straks my klokere.. har sett et \"rør\" fra 4x4 pannene, + en ekstra tapp på den orginale 4x4 nyra.. så vi med 2wd må sveise retur? Edited April 28, 2009 by hår ball
grcossie Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Glemte i farten at 2wd ikke har ja, der må man sveise
Lasse... Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Eller bare skru ut den pluggen jeg snakker om å slippe olja ned i panna der, funker fjell. Veldig enkelt også, ikke noe sveising.
Janna Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Gjør regne med du da har på ett rør så returen kommer under oljenivå? Det røret kommer ikke i konflikt med noe altså? Lasse : Vet du svaret her? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Escort RST WRC Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Men enden av det hullet nedi bunnpanna er vel over oljenivå?Altså du vil få trykk fra veivhusventilasjonen opp igjen denne returen? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
grcossie Posted April 30, 2009 Posted April 30, 2009 Stemmer det, over oljenivå og egner seg til utlufting, ikke retur
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now