cosz Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1998616 Sierra 500 Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinge Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Ingen burde kjøpe denne! Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Ingen burde kjøpe denne! Hva da?Hadde vell vert gøy på bane denne Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
92cossi Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Ingen burde kjøpe denne! Og hva er grunnen til å ikke kjøpe denne, og bruke den som leketøy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Og hva er grunnen til å ikke kjøpe denne, og bruke den som leketøy? eneste grunnen til å kjøpe den er vel om man har glede av å kjøre biler på skroten.Du kan jo kjøpe bilen du så skjønner du etterhvert hvorfor moment er viktig i en motor. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torp Racing Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 eneste grunnen til å kjøpe den er vel om man har glede av å kjøre biler på skroten.Du kan jo kjøpe bilen du så skjønner du etterhvert hvorfor moment er viktig i en motor. forklar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 en r1 har rundt 100nm.... samme som en sierra 2l ohc... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 en r1 har rundt 100nm.... samme som en sierra 2l ohc... En vanlig OHC har 150-160nm. Og den leverer moment ganske mye tidligere enn en R1. Kanke tenke meg at en R1 har 100nm før 8-9000rpm. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skrotnissen Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Jeg har en sånn Kadett her selv faktisk, og jeg vil tro den går ganske godt med en sånn motor. Så ser fint for meg den bilen som kjempeunderholdende. Og kan aldri tenke meg det er noe mindre moment i en R1 motor enn det er i den ultrasløve 1100 som sitter der originalt -Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort. -Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. -Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på. Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest taxidriver Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Er nok gøy denna ville jeg tru, bilen veier 6-700kg og orginalmotoren på denne har ca 50hk og neppe mye mere enn 70nm.Noen cossi er det nok ikke , men mye gøy vil jeg tru.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinge Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 (edited) Og hva er grunnen til å ikke kjøpe denne, og bruke den som leketøy? Jeg kjørte mange timer for en kjempe skuffelse.De som selger er super useriøse og lyver. Og om folk tror den går bra tror dem helt feil, som sagt her eier jo ikke motoren moment. Kjørte en e36 bmw 320 når jeg var for å se på denne, den holdt lett følge med bilen på kanskje halv gass. Bilen er et vrak i mine øyne. Opprustet,skakk og utrolig stygg(bilder lyver) Skal noen kjøpe bilen er det for å sette motoren i noe annet. Jeg ble forklart at det var litt rust her å der pluss 2 rust hull på skjermer, tenkte at det var overkommelig jeg, men neida! Begge gulv framme,gulv i bagasje må byttes. Den ene framskjermen hadde revnet fra bunn til topp. Så denne hang bare og slang. Og ikke nok med det, dem hadde jo rævkjørt bilen like før jeg kom og bulket hjulbrønn bak, satt igjen biter av en trestubb baki og dekka var totalt utslitt. Bilen er skakk i forstilling og motor fjusker. Mellomaksling står i spenn så det bråker og smeller i både den og girkassa. Nei folkens. Hold dere unna Edited October 27, 2008 by Dinge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 hva med den escort mk2'n med motorsykkelmotor som kjørte på gatebil før? gikk jo bra den! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blown540 Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Syns ikke den Mk2`eren gikk noe særlig jeg, bare jalla lyd og mye turtall.. Min mening!! ----------------------------------------------------------------------1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor---------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Den er og var lettere modifisert Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
M-ic Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Den er og var lettere modifisert Jeg husker SITUNE-Escorten fra Gardermoen før han satt på turboer og div og da kjørte han 15,5 på 402m. Omtrent som en litt sliten original Cosworth.....dvs de gangene han klarte å kjøre igang uten å kvele motoren. Så at den gikk bra er vel ettersom man ser det, men den var lett så den gikk jo greit sidelengs. Vet ikke hvordan det ble med turbo, har ikke sett den siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Syns ikke den Mk2`eren gikk noe særlig jeg, bare jalla lyd og mye turtall.. Min mening!! mener i forhold til denne, som de sier ikke er brukbar '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 hva med den escort mk2'n med motorsykkelmotor som kjørte på gatebil før? gikk jo bra den! Nei! Jeg husker SITUNE-Escorten fra Gardermoen før han satt på turboer og div og da kjørte han 15,5 på 402m. Omtrent som en litt sliten original Cosworth.....dvs de gangene han klarte å kjøre igang uten å kvele motoren. Så at den gikk bra er vel ettersom man ser det, men den var lett så den gikk jo greit sidelengs. Vet ikke hvordan det ble med turbo, har ikke sett den siden. Og så kan du tenke deg at den escorten var 500kg lettere enn en sliten original cosworth. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Nei! Sprek nok til å ha det morro mener jeg da! så hvis denna hadde vært like sprek så er det et morsomt nok leketøy om den hadde vært i stand og kosta lite...det er poenget mitt. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 En god kammerat av meg som hadde denne bilen før.. Han solgte den for 10tusen..Bilen hadde ganske mye rust her og der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Den er og var lettere modifisert Så er ikke dette noe motorsykkel-motor på bilde da, men er gammel Kent motor fra Ford. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Så er ikke dette noe motorsykkel-motor på bilde da, men er gammel Kent motor fra Ford.Hehe den svei.Lette bare etter gamle bilder uten turbo, også tenkte jeg vel ikke når jeg posta det. Takk for rettelsen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Bare hyggelig;) Hehe Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 (edited) Her video med turbo vel og merke. Gikk faktisk ikke så ille uten heller. Usikker på vekta,men rundt 750kg. Motor var vel fra en cbr900rr. edit; bilder her http://www.situne.no/index.php?id=3&carid=1 Edited November 5, 2008 by Ruudsengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Fant denne på garaget nå. Kadett city da men med R1 motor.http://www.garaget.org/video/exue0ozobkl2 Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Fant denne på garaget nå. Kadett city da men med R1 motor.http://www.garaget.org/video/exue0ozobkl2 så jo ikke no morro ut i det hele tatt...eller hva MARK1?? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now