Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Posted
Ingen burde kjøpe denne!

 

 

Hva da?

Hadde vell vert gøy på bane denne :)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Posted
Og hva er grunnen til å ikke kjøpe denne, og bruke den som leketøy?

 

eneste grunnen til å kjøpe den er vel om man har glede av å kjøre biler på skroten.

Du kan jo kjøpe bilen du så skjønner du etterhvert hvorfor moment er viktig i en motor.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
eneste grunnen til å kjøpe den er vel om man har glede av å kjøre biler på skroten.

Du kan jo kjøpe bilen du så skjønner du etterhvert hvorfor moment er viktig i en motor.

 

forklar?

Posted
en r1 har rundt 100nm.... samme som en sierra 2l ohc...

 

En vanlig OHC har 150-160nm. Og den leverer moment ganske mye tidligere enn en R1. Kanke tenke meg at en R1 har 100nm før 8-9000rpm.

Sierra XR4i

Posted

Jeg har en sånn Kadett her selv faktisk, og jeg vil tro den går ganske godt med en sånn motor. Så ser fint for meg den bilen som kjempeunderholdende. Og kan aldri tenke meg det er noe mindre moment i en R1 motor enn det er i den ultrasløve 1100 som sitter der originalt ;)

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Guest taxidriver
Posted

Er nok gøy denna ville jeg tru, bilen veier 6-700kg og orginalmotoren på denne har ca 50hk og neppe mye mere enn 70nm.

Noen cossi er det nok ikke , men mye gøy vil jeg tru.. :D

Posted (edited)
Og hva er grunnen til å ikke kjøpe denne, og bruke den som leketøy?

 

Jeg kjørte mange timer for en kjempe skuffelse.

De som selger er super useriøse og lyver.

 

Og om folk tror den går bra tror dem helt feil, som sagt her eier jo ikke motoren moment. Kjørte en e36 bmw 320 når jeg var for å se på denne, den holdt lett følge med bilen på kanskje halv gass.

 

Bilen er et vrak i mine øyne. Opprustet,skakk og utrolig stygg(bilder lyver)

 

Skal noen kjøpe bilen er det for å sette motoren i noe annet.

 

Jeg ble forklart at det var litt rust her å der pluss 2 rust hull på skjermer, tenkte at det var overkommelig jeg, men neida!

 

Begge gulv framme,gulv i bagasje må byttes. Den ene framskjermen hadde revnet fra bunn til topp. Så denne hang bare og slang. Og ikke nok med det, dem hadde jo rævkjørt bilen like før jeg kom og bulket hjulbrønn bak, satt igjen biter av en trestubb baki og dekka var totalt utslitt. Bilen er skakk i forstilling og motor fjusker. Mellomaksling står i spenn så det bråker og smeller i både den og girkassa. Nei folkens. Hold dere unna :lol:

Edited by Dinge
Posted

Syns ikke den Mk2`eren gikk noe særlig jeg, bare jalla lyd og mye turtall.. Min mening!!

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Posted
Den er og var lettere modifisert

 

20097.jpg

 

 

Jeg husker SITUNE-Escorten fra Gardermoen før han satt på turboer og div og da kjørte han 15,5 på 402m. Omtrent som en litt sliten original Cosworth.....dvs de gangene han klarte å kjøre igang uten å kvele motoren. Så at den gikk bra er vel ettersom man ser det, men den var lett så den gikk jo greit sidelengs. Vet ikke hvordan det ble med turbo, har ikke sett den siden.

Posted
hva med den escort mk2'n med motorsykkelmotor som kjørte på gatebil før? gikk jo bra den!

 

Nei!

 

Jeg husker SITUNE-Escorten fra Gardermoen før han satt på turboer og div og da kjørte han 15,5 på 402m. Omtrent som en litt sliten original Cosworth.....dvs de gangene han klarte å kjøre igang uten å kvele motoren. Så at den gikk bra er vel ettersom man ser det, men den var lett så den gikk jo greit sidelengs. Vet ikke hvordan det ble med turbo, har ikke sett den siden.

 

Og så kan du tenke deg at den escorten var 500kg lettere enn en sliten original cosworth.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
Nei!

 

Sprek nok til å ha det morro mener jeg da! så hvis denna hadde vært like sprek så er det et morsomt nok leketøy om den hadde vært i stand og kosta lite...det er poenget mitt.

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Posted
Den er og var lettere modifisert

 

20097.jpg

 

 

Så er ikke dette noe motorsykkel-motor på bilde da, men er gammel Kent motor fra Ford.

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted
Så er ikke dette noe motorsykkel-motor på bilde da, men er gammel Kent motor fra Ford.

Hehe den svei.

Lette bare etter gamle bilder uten turbo, også tenkte jeg vel ikke når jeg posta det. Takk for rettelsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...