sierraTIC Posted October 10, 2008 Posted October 10, 2008 (edited) hmm må vel nesten benke min jeg nå Edited October 10, 2008 by sierraTIC
RaymondP Posted October 10, 2008 Author Posted October 10, 2008 hmm må vel nesten benke min jeg nå Skulle vel gjort det jeg ogsåTror ikke jeg har noe mindre futt:)Bare å hamstre v6ere før di blir oppkjøpt
TurboX Posted October 10, 2008 Posted October 10, 2008 Skogenracing er helt knall! -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
sierraTIC Posted October 10, 2008 Posted October 10, 2008 ja det er helt supre veldig hjelpsomme også god kontakt med de folka der
RaymondP Posted October 11, 2008 Author Posted October 11, 2008 ja det er helt supre veldig hjelpsomme også god kontakt med de folka der Greie karer jaFikk megasquirt mapet dems, stemte ikke helt med mitt turbooppsett men intressant å sammenligne med.Disse karene beviser at du trenger ikke handle inn for mest mulig penger for å få det til å fungere med v6n.Org bunndel........har nok blitt prøvd litt disse motorene nå så oppgradering av råder å veiv til skyhøye priser er antagelighvis unødvendig.Burton har smidde stempel ,etterhvert er det nok lite komp igjen på org stempel. ca 7000 for stempel + borring til 94mm.Tror enda ikke helt på at di kjører org toppakning men di sier så
Guest Mikael_S Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 (edited) Hej grabbar Ägaren av bilen här. Faktiskt så har jag inte öppnat motorn alls, den har gott över 20000mil också Började med att bromsa bilen som den stod och då gav den 297hk på drivhjulen. Men efter jag ökat tändningen med 3 grader så stack effekten upp till 323hk och 487nm på drivhjulen. Detta vid 1.1bar Beräknad effekt på motorn vid 12% drivline förlust är 367hk och 553nm och det får väl ses som ganska godkänt för att vara en helt standard motor! Så här ser min spec på motorn ut, spridarna ligger på 92% dutycycle så är ganska nära gränsen Garret GT40 turboHKS 60mm Wastegate (kopia)Egentillverkat pulssplitt grenrör3.5tums Downpipe2.5tums avgasystem med 2 DämpareKL-Racing intercoolerSiliconslangar från DO88.seEgentillverkade tryckrörMegasquirt ms1 v3.0Saab 350cc spridareLintec Sportluftfilter Prestanda siffror mätt med G-tech pro RR vid 0.95bar 201m 7.787s @ 151.311km/h 402m 12.023s @ 187.328km/h 0-100 -> 4.555s0-200 -> 14.546s100-150 -> 3.535s100-200 -> 9.991s /Mikael Edited October 11, 2008 by Mikael_S
Zykotec Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Virkelig imponerende, hadde vært moro å se hvor my een skikkelig bygd motor kan klare i benk hvis en helt orginal motor klarer dette '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
351RS Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Heisan Mikael, å hjertelig velkommen til FMCN. Mycket imponerande bygge du har, å det får en til å lure på effektiviteten på disse 220hk kitene som GIK hadde(har?) på 90-tallet. Utrolig moro at du har Megasquirt, og "bare" versjon 1 attpåtil. Virker som du har rimelig peiling på dette med motor også, så thumbs up for bra jobb. PS: du må gjerne legge ut prosjekt tråd om bilen din. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Slåstad RS Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Dette kan da ikke være mulig?Trodde bare det var 4-syl Cosworth motor som gikk an å få bra effekt ut av jeg.......... ;-) Som tidligere nevnt : Går bra med himlaga au! Ref. Reodor Felgen. Dare to be different , og ha det mye mere morro pr. krone! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Guest Mikael_S Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Roligt att ni tycker om det jag håller på med! Visst kan jag skapa en projekttråd men finns det nått intresse för sådant här då?
Per Olav Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Ja det hadde vært bra med en prosjekt tråd om bilen din! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
D.Toft Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 http://skogenracing.editboard.com/projekt-...id-30-t2074.htm
janbanan Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 http://skogenracing.editboard.com/projekt-...id-30-t2074.htm Takk for link!Skogenracing har mye kult!Gratulerer med veldig bra tall
Escort RST WRC Posted October 12, 2008 Posted October 12, 2008 Meget imponerende Digger prosjektene deres, viser at det er fullt mulig å lage noe billig som samtidig funker meget bra Stå på! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
D.Toft Posted October 12, 2008 Posted October 12, 2008 ja syntes selv dem er flinke, mangen gode og kule løsninger på stort sett alt...
BR Racing V6 Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Veldig bra at det er noen som fullfører og viser frem ford sin v6 sitt potensiale. også med tanke på orginal motor. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
RS 1000 Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 (edited) Virkelig imponerende, hadde vært moro å se hvor my een skikkelig bygd motor kan klare i benk hvis en helt orginal motor klarer dette En "skikkelig bygd motor" vil være mekanisk sterkere og hadde nok først og fremst taklet høyere ladetrykk og fått en %vis effektøkning som i dette tilfelle minst samsvarer med den %vise økningen i ladetrykket. (eller MAP trykk for å være korrekt.) Med 323 HK-NAV (ikke wheel) og 487 Nm på 1,1 BAR som utgangspunkt, så øker potensialet til minst 400 Hk og 600 Nm når ladetrykket økes til 1,6 BAR. Veldig bra at det er noen som fullfører og viser frem Ford sin V6 sitt potensiale. også med tanke på orginal motor. Ikke bare rent motormessig, men også stort svinghjul med 240 mm clutch, MT75 gearkasse (på 2,9) som er en bra 2WD kasse, og i tillegg har disse bilene 7,5" diff. originalt. Dette er deler som man kommer ett godt stykke med når man sammenligner med f.eks IST. Dette kommer godt med når man tenker over at V6´erene kan sies å være en OHC motor + 50% i antall sylindre og motorvolum. Edited October 15, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kimosabi Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Tja, ekke noen tvil om at V6 er et greit utgangspunkt, spesiellt 2.9 siden de har topper som flower greit originalt og registerkjede. Er jo mye de har forbedra på 2.9 kontra 2.8.OHC og YB veier jo litt mindre men V6 er jo V6. Blir mere holdbart med mere jern og mere balanse vettu. Sierra XR4i
RaymondP Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 En "skikkelig bygd motor" vil være mekanisk sterkere og hadde nok først og fremst taklet høyere ladetrykk og fått en %vis effektøkning som i dette tilfelle minst samsvarer med den %vise økningen i ladetrykket. (eller MAP trykk for å være korrekt.) Med 323 HK-NAV (ikke wheel) og 487 Nm på 1,1 BAR som utgangspunkt, så øker potensialet til minst 400 Hk og 600 Nm når ladetrykket økes til 1,6 BAR. Ikke bare rent motormessig, men også stort svinghjul med 240 mm clutch, MT75 gearkasse (på 2,9) som er en bra 2WD kasse, og i tillegg har disse bilene 7,5" diff. originalt. Dette er deler som man kommer ett godt stykke med når man sammenligner med f.eks IST. Dette kommer godt med når man tenker over at V6´erene kan sies å være en OHC motor + 50% i antall sylindre og motorvolum. HeiHvor stor er forskjellen på hk-nav og hk wheel?
Kverna Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Tja, ekke noen tvil om at V6 er et greit utgangspunkt, spesiellt 2.9 siden de har topper som flower greit originalt og registerkjede. Er jo mye de har forbedra på 2.9 kontra 2.8.OHC og YB veier jo litt mindre men V6 er jo V6. Blir mere holdbart med mere jern og mere balanse vettu. Ikke noe kjede på 12v som vi prater om her i tråden Min fotoblogg
RaymondP Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 Ikke noe kjede på 12v som vi prater om her i tråden Er kjede på 2.9 ja. 2.8n som har drev
Kverna Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Er kjede på 2.9 ja. 2.8n som har drevBeklager, tenkte feil Min fotoblogg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now