Jump to content

Diverse ombygg cossie 4x4


Stianwang

Recommended Posts

Første spørsmål: Passer 2wd bunnpanne på 4wd forstilling? tenker på å fjerne stikk aksler og frontdiffen. vet jeg må bytte oljepumpe også.

 

Andre spørsmål: Visst dette i første spørsmål går passer da DOCH girkassa rett på med tanke på starteren siden front diffen forsvinner ?

 

Tredje spørsmål: Må jeg "shimse" utløser lageret på DOCH kassa når jeg monterer den på en 4x4 motor og 4x4 cluch ? eventuelt noen som har noen tegninger av dette ?

 

Fjerde spørsmål: har en DOCH vinterbil med litt dårlig cluch.. passer Cosworth 4x4 cluchen på denne ? tenker på trykkplate og cluch.

 

Tusen takk for svar

 

Mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Første spørsmål: Passer 2wd bunnpanne på 4wd forstilling? tenker på å fjerne stikk aksler og frontdiffen. vet jeg må bytte oljepumpe også.

 

Andre spørsmål: Visst dette i første spørsmål går passer da DOCH girkassa rett på med tanke på starteren siden front diffen forsvinner ?

 

Tredje spørsmål: Må jeg "shimse" utløser lageret på DOCH kassa når jeg monterer den på en 4x4 motor og 4x4 cluch ? eventuelt noen som har noen tegninger av dette ?

 

Fjerde spørsmål: har en DOCH vinterbil med litt dårlig cluch.. passer Cosworth 4x4 cluchen på denne ? tenker på trykkplate og cluch.

 

Tusen takk for svar

 

Mvh Stian

 

1: Nei, mangler frontdiff osv

4: Mener clutchen passer

Link to comment
Share on other sites

nei clutsen passer ikke over fra 4x4 coswort og org dohc . coswort : 240mm lammel og trykkplate , dohc :220mm

 

.

 

 

nei en dohc girkasse passer ikke rett på cos motoren, du må bytte over til cosworth 4x4 clurts/girkasse-hus til mt 75(2wd) kassa. pga større svinghjul str på cossie.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hva holder orginale cossie bensinpumpa til? håper på å klare 400 hester.

bør jeg bytte den da? eventuelt hva anbefaler folk?

 

Står også helt fast på denne ombygginga av kassa jobben min. har løsnet de boltene jeg kan se men får alikevel ikke delt den :( får delt den littegranne men stopper. er det noe annet enn bolter rundt om som jeg må løsne?

 

og 2wd bunnpanne. passer dette 4x4 forstilling?

Link to comment
Share on other sites

En bra/ny org. pumpe holder til 400hk lett..

Men får man problemer, eller er usikker på stand til org. pumpa, er det bare å bytte til 044 pumpe.

Den leverer nok til å tømme 720cc dyser, så den er mer enn god nok :)

Koster rundt 1500kr i England eller USA på Ebay..

Her f.eks:

http://cgi.ebay.co.uk/Bosch-044-Group-A-Fu...id=p3286.c0.m14

 

Bør også ha nytt bensinfilter:

http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-FORD-FUEL-FI...1713.m153.l1262

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

du kan jo ha 4x4 bunnpanne selv om du tar vekk fremdiff og stikkakslinger.

 

Okei så da vil jeg heller bare sitte igjen med ett stort hull der i steden? Trodde olja ville renne ut jeg. men da tar jeg likegodt vekk diffen foran og bruker doch kasse jeg;) for da passer vel starteren. så selger jeg heller 4x4 kassa ;)

Link to comment
Share on other sites

Okei så da vil jeg heller bare sitte igjen med ett stort hull der i steden? Trodde olja ville renne ut jeg. men da tar jeg likegodt vekk diffen foran og bruker doch kasse jeg;) for da passer vel starteren. så selger jeg heller 4x4 kassa ;)

 

 

Passer DOCH cluch huset på cossie blokka ? trodde cossien hadde større cluch jeg. hmm

Link to comment
Share on other sites

var snakk om å file vekk litt gods på clutch huset. du ser hvor du må file når du setter kassen mot blokken

 

Okei men da tror jeg at jeg skal finne utav det;) bare bruke speedovire fra DOCH da? siden front diffen og stikk akslingene forsvinner ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
nei clutsen passer ikke over fra 4x4 coswort og org dohc . coswort : 240mm lammel og trykkplate , dohc :220mm

 

 

 

ikkje for og vere pirkete men dohc har 215mm lammel...

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...