Jump to content

Et lite rart spørsmål

Recommended Posts

Guest Fosnes
Posted

Hallo;) Jeg var ute nå nettopp for å sjekke tenninga sierra`n min. sitter en 2 liter ohc forgassermotor i den. Jeg putta på tenningslampa på sylinder 1 og skulle sjekke. Men lampa blinka ikke..rart syntes jeg, for den har alltid virka. Og da prøvde jeg på sylinder 2, og der blinka den bare noen ganger. også prøvde jeg sylinder 3 og 4 og der blinka den som bare det. Slik ei lampe skal blinke...jeg prøvde igjen og igjen på sylinder en og to, men de blinka bare innimellom. Men det som er rart er at bilen gikk normalt alikevel...

Noen fornuftige svar?:P

Posted

Har ikke no fornuftig svar, men iS'n min jaga på tomgang til en av pluggledningene ble nappa av.(samma hvilken) da gikk den fint som bare det. merkelige greier hehe :P

Guest Fosnes
Posted

Når du sier det, så står min å jager litt å...opp og ned:P

Posted

sikkert dumt spm, men, du hadde den på tennkabelen på fremste sylinderen? den nærmest deg når du står forran bilen?

den går normalt? lenge siden plugger, kabler, rotor og fordelerlokk ble byttet?

Guest Fosnes
Posted

Ja, hadde den på sylinder 1 ja. Plugger å pluggledninger ble bytta for en måned sia.

Posted

tenn pistol er INDUKTIV - går det ingen strøm blinker den ikke .

Da er det bare og begynne - fordeler lokk - rotor - ledninger (nye) ja men de virker ikke ........

Posted (edited)

etter min erfaring så er det ikke noe vits å drive med tenningslampe på ohc..

ta med deg en 13mm nøkkel og dra ut å kjør. still litt og prøv mer.

Kjør til du får knitring under stor belastning og skru litt tilbake:)

Edited by MrFord

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson