Guest -Hansen- Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Akkurat vært og kjøpt meg bil i dag! 1989 Ford Sierra xr4x4 2.9 Slenger ut noen bilder av den, tok bare noen kjapt, får vel slenge ut noen flere i morra.. Bilen er helt grei, noe rust bla. bakdør (fikk med en ny en) og framdør har fått en bulk pga bakdøra går inni når man lukker den opp..Interiøret er fint , 2x el vinduer som funker, varmeseter. Turtellern fjusker litt.Er litt slakk i drivverket men det går, girkassa må mest sansynlig byttes da den nesten er umulig og få i 4gir.. Den fiser når jeg tar ut clutchen og vil ikke holde seg i 4gir. Er litt uling, men tipper det er drivverkstøy. Ønsker og kjøpe litt ting: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=44404 -Hansen- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Så veldig bra ut denne her. Var på tråden med selgeren, for å få klarhet i litt småting. Men blei litt mye ut på en mnd hvis jeg hadde kjøpt den. Betalte du prisen han forlangte ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Hansen- Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 stemmer, han fikk ikke helt det han ville ha men vi blei enig.. Han hadde en kasse liggende også, men han skulle ha 4k for den og man får jo de for 2k-3k. Håper bare jeg finner en grei kasse i nærheten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Hansen- Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Bytta olje og oljefilter, pluggledninger og plugger på den i dag. Fordelerlokk og rotor hadde ingen inne så må vente til uka. fikk knipsa noen bilder til: Er en jordfeil et sted, noen typiske steder jeg burde skjekke? Er også skikkelig slakk i bakstillinga eller mellomakselen, merka det i går da jeg kjørte.. Får man tak i hardykoblinger til mellomakslingene lengre eller? Skilter kommer til uka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Hvor er det oppfører seg rart? Med tanke på jordfeil som du nevner. Hardykobling får man tak i hos Mekonomen hvertfall! - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Hansen- Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 den tapper seg for strøm, og f.eks når jeg kjører og setter på vifta eller bytter hastighet så blir lysa i instrumenta svakere. og klokka lyser også svakere Men trur jeg fikk løst det, fant en løs jording på høyre side ved pasasjer døra forran og la inn en skive og skrudde skikkelig til og da blei ikke klokka "svakere" Ok, skal skjekke hardykoblingene først for og være sikker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 De 2 store foringene ved jekkfestene i bakstillingen har ofte skylden for slakke i bakstillingen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Hansen- Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 ok.. burde bytte de kanskje da.. powerflex? eller hva det heter.. Hvor får jeg tak i de til en hyggelig pris a? har også lest noe om diffoppheng.. hvor får jeg tak i "oppgradert" diffoppheng? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 får tak i dette hos facemotorsport.har selv polyrace å det får man kjøpt på kollevold bla. rallydesign i england Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts