Guest doitsideways Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 Har en 91.mod. sierra 2.0 doch som jeg vurderer å bygge turbo i. kan jo sikkert by på litt morro Jeg vet sånn ca hva som må gjøres, men vet ikke nok..noen som har gjort dette før, eller ikke anbefaler dette?
carfreak Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 flere som har gjort dette på forumet tidligere. et lite søk så finner du nok mye
a.cosworth Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 bygget http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=30672 -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Guest doitsideways Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 Skal undersøke litt. Har allerede vært å titta litt, men det er mye ymse.. vil ha det til å fungere, selvom det såklart vil være mye man må bytte og prøve ut.. sierraen er så grom i utgangspunket, så er innstilt på å bruke litt penger på den
dohcen Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 har sierra dohc turbo jeg...funker greit men gjør det ordenlig når du først er i gang lada 0,4bar og holdt greit følge med en 200sxs14men har nå rasa motoren, en slange som falt av og da lada den 1,5bar motor bytte snart og da skal alt festes skikkelig!! Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3
Guest doitsideways Posted September 28, 2008 Posted September 28, 2008 Hørtes morro ut Du har ingen bilder av det da? jeg har vel egentlig lagd meg en liten plan om hvordan jeg skal gjøre ting.. men er gøy å se hvordan andre har montert det
Bjørn_H Posted September 28, 2008 Posted September 28, 2008 Min erfarning er at i lengden så lønner det seg å sette i cosworth motor!. Både på ytelse og holdbarhet 88 Sierra Cosworth 2wd
Slåstad RS Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Betale 15-20 " for en grisebanket motor som "alt " må overhaldes? , som med stor sikkerhet også er stjålet?"Alle" delepriser dobblet pga. navnet?Er det fornuftig eller for å følge strømmen?Har vel blitt bevist mange plasser at det ikke MÅ stå cosworth på alt for at det skal funke greit.Hvorfor skal ikke an Dohc 2,3 16v med turbo funke greit?Nesten gratis i innkjøp , å hvis du bruker det du sparer på et seriøst piggyback og noen ok råder og stempler , regner jeg med du får trykk nokk i børsa di. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
møffe Posted October 13, 2008 Posted October 13, 2008 (edited) 2,3 16V er som sådan en fin motor. den har dog tynde foringer. og som i selv er inde på så er dohc billig i indkøb. eneste minus er den høje komp og at koblingen ikke er vildt stærk. ellers er det bare at bygge en turbo dohc. men forvendt ikke meget over 200hk på et billigt projekt med std indmad og MF2 styring. cosworth motoren er bedre ingen tvivl. men den er meget kostbar. bare i indkøb (hvor udgangspunktet skal renoveres) smider man en 15-20k kr. kik hellere på zetec blacktop motoren (98-2001) toppen flower mere end cosworth toppen. og den har en meget solid bund, til dels pga de coatede stempler. en 400hk på std motor er ikke unormalt, hvis blandningen kan bliver styret godt nok. mener sådan en blacktop koster ca 5500kr ved en hugger i dk. Edited October 13, 2008 by møffe
Recommended Posts