eivi91 Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 (edited) Hei! Har bestilt K&N filter fra bsbildeler til Sierra'en min. Har dog ikke fått det enda.Men jeg lurer på hvordan jeg skal montere dette riktig. Jeg lasta ned monteringsinstrukser fra produsentens hjemmeside, og det så da slik ut:*Monteringsinstrukser* Har litt vanskeligheter med å forstå meg på tegningene, og hva jeg skal gjøre. Ser mange monterer det slik:Men det blir da feil i forhold til instruksjonene. Noen som kan forklare meg skikkelig godt hvordan jeg gjør dette etter instruksene? Evt. noen som har gjort det etter instruksene før, og kan legge ut bilder av det? Takker for svar,Mvh.Eivind. Edited September 28, 2008 by eivi91 '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest doitsideways Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Dette har jeg gjort på min sierra DOCH, og dette fungerer helt fint. jeg har bygd på et eksta alurør fra der filtetet sitter på bildet og enda lenge har ikke hatt noen problemer med det, bortsett fra at filtetet jeg kjøpte ikke var helt tett i kantene.. lag en egen gummiring som sånn at det blir helt tett..er i hovedsak bare å fjerne boksen og bygge ut i fra det etter hva du selv synes.. så lenge det er tett og alt av målere er der, bør det ikke være noe problem..prøv deg frem.. du merker fort om det trekker falskluft eller ikke! mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Som avbildet funker nok som bare juling skal du se Skulle gjerne hatt det helt borte ved veggen og et skjold så den får kald luft, men ja -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted September 27, 2008 Author Share Posted September 27, 2008 Kikka dere på instruksjonene?Tror kanskje jeg vil prøve det på den måten.Der står det at jeg skal fjerne boksa og hele røret inkludert den 90 graders gummibøyen, og sette filteret der. Og da også flytte tomgangsregulatoren. Veivhusventilasjonen skal jo også inn i filteret.Det følger jo også med et rør som skal gi kald luft fra fronten nede. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 på dohc'en min har jeg gjort samme som på bilde, funker greit, men når bilen er orntelig varm hører jeg att jeg får litt tenings bank,men som ego skreiv, jeg kommer til og flytta den til der luftfilter box'en er/var, da får den mere luft, oxo kald luft er utrolig enkelt og montere på dissa bilene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest doitsideways Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Bygg røret helt ut der hvor boksen har sitti, med alurør.. er ikke filtetet tett i kanten der du monterer det på alurøret, så tett med gummiring som du mekker sjøl.. drit i instruksene, det er en sierra for **** den lever sitt eget liv uansett Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 leser du instuksjonene først - er det lett og se att og montere filteret IKKE gir øket effekt men heller problemer med varm luft - og dårligere effekt .Da de sterkt på peker att det må monteres slange som tilfører kald luft .ALTSÅ PENGER I TOALETTET .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted September 27, 2008 Author Share Posted September 27, 2008 Det er jo for lyden sin del jeg vil ha det.Men vil selvfølgelig ikke miste effekt heller da. For se hva jeg gjør. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest doitsideways Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 svaret er cosworthpanser og bygg filteret rett under luftinntaket.. det har jeg gjort. regner det, kan du montere plastdeksel under som du bare klipser på, sånn at vannet renner unna filteret hvis det er regn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 bare kast bort den tomgangsregulatoren og sett en plugg i innsuget.. filteret setter du bare rett på gassspjellet.. ikke monter det slik som på bilde ivertfall.. da mister di nok effekt, suger jo bare varm luft der.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 her vettu "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Det med cossiepanser fungerer fint. På min mk1 IS har jeg faktisk logget 5kpa overtrykk i innsuget under kjøring i litt høy hastighet. Med cossie grill og lufutkast i panseret, og luftfilteret rett under lufutkast. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted September 27, 2008 Author Share Posted September 27, 2008 Men det er jo ett kit jeg har kjøpt, så jeg tror jeg skal først prøve å få det til som det står i instruksjonene. 1 x Clamp-on filter.1 x Cold air hose assembly.1 x Rubber hose 15mm I/D x 570mm long.1 x Rubber hose 15mm I/D x 290mm long.1 x Rubber breather hose.1 x Instruction sheet.1 x Instruction pack:-1 x Filter maintenance sheet.1 x K&N window sticker.1 x Million mile warranty card.1 x Leaflet.1 x Fixing kit containing :-1 x Hose clip size 44.1 x Metal adaptor.2 x 6mm spring washers.2 x M6 hex nut.2 x M6 x 20 hex screw.3 x Plastic cable ties (8" long).3 x Plastic cable ties (14" long). '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cossie77 Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 k3nn37: Hvordan funker det å fjerne tomgangsregulatoren da? Bilen ble ikke god da jeg monterte luftfilter og glemte å koble til tomgangsreg. ford-racing: Har du montert noe noe kald-luft slange på alukoblingen? Har du noe tomgangsregulator på? Hvordan merker jeg på bilen om den ikke får kaldluft inn i innsuget via filteret, dvs at den trekker bare varmluft? Er det veldig viktig at koblingene/rørene er tette på hele luftfiltersystemet? Er innsuget veldig sensitiv på falsk luft via disse rørene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 falsk luft da fusker den, og bilen går dårligere på varm luft “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest doitsideways Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Men det er jo ett kit jeg har kjøpt, så jeg tror jeg skal først prøve å få det til som det står i instruksjonene. 1 x Clamp-on filter.1 x Cold air hose assembly.1 x Rubber hose 15mm I/D x 570mm long.1 x Rubber hose 15mm I/D x 290mm long.1 x Rubber breather hose.1 x Instruction sheet.1 x Instruction pack:-1 x Filter maintenance sheet.1 x K&N window sticker.1 x Million mile warranty card.1 x Leaflet.1 x Fixing kit containing :-1 x Hose clip size 44.1 x Metal adaptor.2 x 6mm spring washers.2 x M6 hex nut.2 x M6 x 20 hex screw.3 x Plastic cable ties (8" long).3 x Plastic cable ties (14" long).Dette er akuratt det samme mitt "sett" ble levert med. Uansett bør du bygge det om.. det plastrøret som følger med, er faktisk lite tess.. gå heller for et alurør.. monterer du alurøret nærme en luftkilde (f.eks. forbi grillen), holder det seg mer kjølig enn et plastrør vil gjøre. montere som på bildet, vil bare være tull spør du meg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 ford-racing: Har du montert noe noe kald-luft slange på alukoblingen? Har du noe tomgangsregulator på? her er tomgangsreggulatoren.: hadde cossie panser . 3" fleksi slange fra fanger og opp under filteret. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Feil plasser luftfilter kan fort føre til en tempøkning på 50 grader i innsuget. Noe som gjør at man fort går glipp av 5-10 hk.Synd, men sant. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 k3nn37: Hvordan funker det å fjerne tomgangsregulatoren da? Bilen ble ikke god da jeg monterte luftfilter og glemte å koble til tomgangsreg. bare juster tomgangen på spjellet.. er en skrue der for finjustering og for litt grov justering så er det bare å bøye litt på stopperen til spjellet biler gikk jo før all denne elektronikken kom så er mye som er "unødvendig".. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted October 25, 2008 Author Share Posted October 25, 2008 Toppdekselet er litt skittent. Det skal vaskes. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts