Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fått et merkelig problem de siste dagene. Av og til når jeg kjører, og skal akselerere, så skjer det **** nothing.

Jeg kjører, gir litt gass, ingenting skjer, gir litt mer gass, ingenting skjer, gir full gass, ingenting skjer, så plutselig kommer den. Turtallet stiger ikke eller noe, så det er ikke slik at på et spesielt punkt så kommer den, men plutselig så begynner den bare å dra helt normalt igjen. Dette har skjedd de 3 siste dagene, spesielt mye idag.

Hører som regel på høy musikk, men har ikke hørt noe speiell lyd fra motoren når det skjer. Jeg mener å ha lest et par tråder om dette før, men jeg finner ingen av dem igjen :(

Noen som har noen anelse om hva dette herket kan være for noe?

Posted

Har du antispinn på den?

Er veldig vanlig problem at den enheten bli treg.

Er en ganske primitiv løsning som stopper gasswire'en.

Du kan følge gasswire fra spjeldet på innsuget, over toppdekselet og se om den går "innom" en boks bak høyre frontlykt.

Har vært borti at de har hengt seg helt opp også, slik at bilen ikke gikk på frem i det hele tatt. Bevegelse på wire inn i den boksen, men ikke ut fra den.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Ja, har antispinn. Vært endel borti den. Smørte den opp for 2-3 månder siden.

Men det var søren ikke dumt, det kom jeg ikke på i det heletatt. Skal få tatt en titt på den.

Det er vel den eneste logiske tingen, viss ikke motoren lager noe anderledes lyd eller går rart.

Tenkte først det var gasspjeldsensoren tullet og ikke tok imot signalene. Med da ville vel motoren begynt å gå høverligt dårligt når jeg gidde full gass, og spjeldet åpnet seg fullt, og sensoren ikke registrerer det og ikke gir motoren nok bensin i forhold til lufta? Eller ville luftmassemåleren snappet opp signalet og gitt mer bensin?

Posted

Skrudde opp antispinnen idag. Alt så og kjentes normalt ut. Smørte den nok en gang opp.

Men problemet er der fortsatt. Skjedde 2 ganger idag på veldig kort kjøring. Hjeelp.

Posted

Og det er ikke falsk luft fra t-stykket bakunder på høyresiden ved toppen?....denne har forårsaket mye hodebry....eller kanskje luftmassemåleren....eller mengde eller hva det nå heter på den motoren....

Peder

Posted

Du som sa du hadde problemer med det før, fikk du fikset det, eller ordnet det seg selv?

Idag har jeg ikke opplevd noe tull, kansje den har fikset seg selv :)

Hvis ikke så skal jeg ta en titt på t-stykket. Tviler på at det er noe galt med det, da det er forholdsvis nytt. Men skader ikke å ta en titt, har hatt endel hodebry med det selv :) Skal også ta en god rengjøring av mafen :)