Flügel Cossie Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 Nåken her så vett pris på å sette nicasil liners i cosworth blokk...? Fordeler/ulemper? 87' Sierra RS Cosworth Moonstone
Asil Racing Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 Nåken her så vett pris på å sette nicasil liners i cosworth blokk...? Fordeler/ulemper?30 lapper mener jeg å ha hørt
Furre Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 En av ulempene er at du sliter en del mer stempelringer og etter hva jeg har forstått kan du bare kjøre en begrenset lengde før du må bytte ringer... 88 Sierra cosworth 2-wd
a.nilsen Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 Fordel: Sterk blokk som tåler masse.Ulemper: Hyppige overhalinger med stempelringer og etterhvert stempler.Konklusjon: Ikke noe man putter i om man ikke trenger det.Prisen tror jeg varierer endel. Du trenger jo nye stempler og ringer som fort tar med seg råder og bolter og lager og osv... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
cross-box Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 kjøp de nye foringene ringstad har, husker ikke helt hva de heter men de har jeg til en blokk jeg skal fore, 1500 +moms pr stk, og skal vist i følge jens og anders ringstad samt flere motorbyggere holde like bra som nicasil aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
HUSNES MOTORSPORT Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 (edited) samme som eg bruker i motorene mine,,,,,,, heiter darton cleevs dette er seige foringer som er snille med stempela og dei er holdbare. blir også brukt samme matriale i topp fuel metanol motorene............... Edited September 25, 2008 by HUSNES MOTORSPORT
Breda Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 Hva som menes med "hyppigere service" er jo relativtJeg har kjørt ca 11000 med min nå, og den er helt fin ennå ihvertfall. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Danny Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 (edited) Noen som har målene på disse Darton sleeves foringene som passer best til montering i 200 blokken? . Kan være like greit å bestille noen foringer menst dollaren er lav.. Her er linken.http://www.darton-international.com/distrib.htm Edited September 26, 2008 by Danny
Furre Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 Hva kommer dette på? og hva koster egentlig montering viss du har foringene selv? 88 Sierra cosworth 2-wd
Flügel Cossie Posted September 26, 2008 Author Posted September 26, 2008 Hørtest ut som et rimeligere alternativ Er det nåken som vett hvem som kan montere disse og ka pris det ligger på? 87' Sierra RS Cosworth Moonstone
cross-box Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 (edited) ringstad tar 1500 pluss moms pr stk uten montering det vet jeg fordi jeg har kjøpt 8stk av han Edited September 26, 2008 by cross-box aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Escort RST WRC Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 Slike foringer du har brukt på nye motorene dine , Crossbox? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
cross-box Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 sitter slike i den ene blokka aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
HUSNES MOTORSPORT Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 host....Darton sleeves,,,mener du Raymond selfølgelig gjekk vist litt fort da innlegget hehe
cbp Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 Hva er egentlig Nicasilforinger? Sakset fra Wikipedia.. Nikasil is a trademarked electrodeposited oleophilic nickel matrix Silicon Carbide coating for engine components, mainly piston engine cylinder liners. It was introduced by Mahle in 1967, initially developed to allow rotary engine apex seals (NSU Ro80 and C111) to work directly against the aluminum housing. This coating allowed aluminium cylinders and pistons to work directly against each other with low wear and friction. Unlike other methods, including cast iron cylinder liners, Nikasil allowed very large cylinder bores with tight tolerances and thus allowed existing engine designs to be expanded easily, the aluminium cylinders also gave a much better heat conductivity than cast iron liners which is an important factor for a high output engine. The coating was further developed by US Chrome Corporation in the USA in the early 1990s (under the trade name of "Nicom") as a replacement for hard-chrome plated cylinder bores for Mecury Marine Racing, Kohler Engines, and as a repair replacement for factory-chromed snowmobiles, dirt bikes, ATVs, watercraft and automotive V8 liners/bores. Porsche started using this on the 1970 917 race car, and later on the 1973 911 RS. Porsche also used it on production cars, but for a short time switched to Alusil due to cost savings for their base 911. Nikasil cylinders were always used for the 911 Turbo and RS models. Nikasil coated aluminum cylinders allowed Porsche to build air-cooled engines that had the highest specific output of any engine of their time. Nikasil is still used in today's 911s with great success. Nikasil was very popular in the 1990s. It was used by companies such as BMW, Ferrari and Jaguar Cars in their new engine families. However, the sulfur found in much of the world's low quality gasoline caused some Nikasil cylinders to break down over time [1], causing costly engine failures. Nikasil or similar coatings under other trademarks are also still widely used in racing engines, including those used in Formula One and ChampCar. Suzuki currently uses a race-proven nickel phosphorus-silicon-carbide proprietary coating trademarked SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) to minimize cylinder size and improve heat dissipation, e.g., on the engine of the Suzuki_TL1000S and Suzuki DL650 V-Strom and Hayabusa motorcycles [1]. Engines using Nikasil include: * Chevrolet LT5 engine, designed by Lotus and used exclusively in the Corvette ZR-1 * Chevrolet Vega 2.3l, and 2.0l Cosworth fours * Citroën Visa twin * Citroën GS birotor wankel engine made by Comotor * BMW M52 I6 * BMW M60 V8 * BMW R80GS, as measure to reduce weight over cast-iron lined cylinders * Ferrari F50 V12 * Ford RS200 * Honda RS125R [2] - cylinder lining * Honda RS250R [3] - cylinder lining * Honda XR650R * Jaguar AJ-V8, 1997 - 2000 (XK series VIN range 001036-042775, XJ V8 series VIN 812256-878717) [2] * KTM LC4 * Lambretta TS1 * Lotus Esprit Turbo 2.2 * Maserati Biturbo 2.0 V6 Engines * Moto Guzzi 850 T3 and derived engines * NSU Ro80 * Porsche 912 engine ( engine in 917 car, not to be confused with the Porsche 912 car ) * Porsche 911 1973+ (excluding some 1975-1978 911S) * Suzuki RGV250 If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
Breda Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 (edited) Hva er egentlig Nicasilforinger? Det er løse "hylser" som du bruker istedetfor de orginale sylinderne i motorblokka. Borrer ut ett større hull og dytter de ned, og de funkerer som sylinderTåler masse mer og sparer som oftest blokka ved ras. Da er det bareå dra de ut og sette inn nye. Er det nåken som vett hvem som kan montere disse og ka pris det ligger på?Jeg kan montere det. 1500 kroner. Edited September 26, 2008 by Breda Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Flügel Cossie Posted September 26, 2008 Author Posted September 26, 2008 Ca. pris for å borre ut blokka..? 87' Sierra RS Cosworth Moonstone
Danny Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 Tror EBB kan fikse det der for under 10 lapper. Selve foringene fra Darton Sleeves tipper jeg koster under 1000kr stk fra USA.
armani Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 har det noe for seg å bruke 200blokk når man likevel skal ha slike foringer, eller er det samme å bruke en 205blokk? 2wd sierra cosworth
Sapphy Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 (edited) Det er heller ikkje uvanlig at foringene etterhvert flytter på seg og lager utett sylinder.så med mindre du har tenkt å ta ut 700+ hk er det vel mer snakk om å skaffe seg 4 problemer enn å løse 1. Edited September 27, 2008 by Sapphy
Guest Rabbit Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 Jeg går ut fra at vi snakker om våte foringer her?
Escossie Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 Jeg går ut fra at vi snakker om våte foringer her? det kan man velge selv de våte foringene er tykkere så man må borre ut i vannkanalene, det er mer arbeid med maskinering. De andre er som vanlige foringer som ikke trengs så mye maskinering. Hva som er best? Det kan diskuteres...
getawayracing Posted March 20, 2013 Posted March 20, 2013 Hvor mye borr må man ha for nikasil? Om blokka nærmer seg 92mm. Og man kan gå åMaskinere ut til nikasil da for å prøve det.. snakker om å ta ut 700+ 1986 Ford Sierra 3dr Sierra Cosworth hvit.x 1992 Escort Cosworth Mallard RS500 insug,T4 turbo,ic,Secs,Arp tanker etc.x 1991 Sierra Cosworth 290chip Meganta rød 4x4.x 1981 Ford Granada 2.0L Gullbrun. spiker.
Breda Posted March 20, 2013 Posted March 20, 2013 Hvis du ser bildet mitt tidligere i tråden, så er det 92mm innvendig i foringen, så da er kanskje hullet i blokka 95mm eller noe. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now