Guest cosworth2wd89 Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 (edited) vet denne har vært oppe før men har problemer å finner ikke lignende på noen poster...har problemer på min nybygde motor.. ved første oppstart gikk bilen som en klokke...som en symaskin!uten å overdrive.. men så begynte vi å miste oljetrykket...da kom tikkingen så stoppet bilen tok ut motoren slipte veiev nye lagre borsett fra kryssboltlagrene..alt annet var nytt, ble også montert høytrykksoljepumpe..fylte på Agip 10-60 Racing olje men ved oppstart tikket den..brukte måletråd ved montering å oljetrykket er 2 bar på tomgang og 4,5 på 3000rpm(dette ved varm motor) byttet til biltema 5-50 helsyntetiskolje og byttet filter og kjørte motorrens..men tikket like mye..så i dag tok jeg av toppdekslet og tok ut ventilløfterne å brukte trykkluft på dem å alle gikk opp..kammene ser nye ut..flere tips? Edited September 22, 2008 by cosworth2wd89
torpecossie Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 synes du har lite oljetrykk. jeg har 4 på tomgang og 6bar ved pådrag med min 4wd høytrykks pumpe.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Guest ztineh Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 2kg på tomgang er nå normalt.det er ikke 4kg!du har ikke en turbo som slipper igjenom mye olje kanskje?har vært borti at det gjør at løfterene får for lite olje trykk, selv om trykket på motoren ellers er bra!i torpa er det jo lite som er normalt da!hehe!
Guest cosworth2wd89 Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 nei tror ikke det..bytte turbo fra turbo kongen som skulle være go som ny! mulig å sjekke d på noen måte?
Sta1n1 Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 hvor har du kjøpt pumpa ? Er det i fra burtonpower så trur eg du må bytte pumpe igjen for eg hadde samme problemet med min.
torpecossie Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 2kg på tomgang er nå normalt.det er ikke 4kg!du har ikke en turbo som slipper igjenom mye olje kanskje?har vært borti at det gjør at løfterene får for lite olje trykk, selv om trykket på motoren ellers er bra!i torpa er det jo lite som er normalt da!hehe! hmmm. snodig att min ikke tikker da men. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
tommy w Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 normalt vil en ikke ha høyere oljetrykk på tomgang selv med oppgradert pumpe da det er fjæren som byttes.på gamle motoren min hadde jeg 2.5bar på tomgang og 5bar på 3000rpm eller noe. dvs 5bar var maks. Dette var på en gammel motor som var gått sine 250-300k og var målt på 5w-50 mobil 1 olje som er tykkere ved driftstemp vil selvsagt ha høyere trykk. Dvs ikke nødvendigvis si at 10w-60 har høyere trykk på 90grader enn 0w-40 men hvorfor kjører du inn med helsyntetisk? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 har kjørt inn..men brukte da mineralolje.. nevnte ikke dette tidligere i tråden.. men har kjørt 30mil!dette er en oljepumpe fra face med oppgradert fjær. er sikker på at det ikke er pga for lavt oljetrykk..er mer trykk en det står i verkstedhåndboken. men noen som har andre triks for å sjekke ventilløfterne enn ved å bruke trykkluft eller vet med sikkerhet at de kan være ødelagt selv om de bestod trykkluft testen?er jo ikke så mye mer det kan være..
Guest cosworth2wd89 Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 i dag så jeg nærmere på saken å ser at kam overfallene har store rifter..samme med kam, dette har selvsagt skjedd da jeg hadde lite oljetrykk. noen som har en 2wd topp tilsalgs eller vet om pris å firma som tar jobben å overhale?
a.cosworth Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 EBB? -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now