Ford ragger Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Bilen er en 91mod sierra sedan orginal med 2l ohc og type9 girkasse. Sitter nå en 200blokk med t5 kasse i bilen men jeg får ikke skrudd opp girkasse traversen for da butter den i tunnelen. Er montert shortshift spak på kassa, kan dette være grunnen til at jeg ikke får skrudd opp traversen ordentlig..? Hvor god plass er det egentli over den orginale girspaken? Tenker da på den plata som er skrudd fast i girkassen..Girkasse traversen er i aluminium og skal være til t5. Noen som har vært borti noe lignende før? Usikker på hva motorfestene mine kommer fra men bunnpanna ligger jevnt med travesen, vis man tenker fra bakken og opp.. Veldig usikker på hva det kan være hvertfall.. Må vel ikke skjære hullet i tunnelen større for at den skal passe eller??? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
HÅK Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 (edited) hmmm er vel litt anneledes gulv i de siste sierrane mener jeg. tror det ble brukt en dohc travers på gearkassen på en 90-91mod coupe som ble bygd om til cossy rwd her hjemme en gang. må lage hull til spedometervaieren i den da... Edited September 22, 2008 by HÅK TangeruD1
Ford ragger Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 (edited) Noen som kan garantere dette før jeg setter vinkelsliper'n i gulvet og kutter bort litt rund girspakken..At det er forskjell på gulvet?? Edited September 22, 2008 by Ford ragger Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
armani Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 legg noen shims mellom travers og karosseri så går den klar. spørs selvfølgelig hvor mye det butter, om de boltene som stikker ned er lange nok, men jeg shimsa ned en snau cm og da gikk kassa klar. hadde samma problem 2wd sierra cosworth
cosworth540 Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 HÅK said: hmmm er vel litt anneledes gulv i de siste sierrane mener jeg. tror det ble brukt en dohc travers på gearkassen på en 90-91mod coupe som ble bygd om til cossy rwd her hjemme en gang. må lage hull til spedometervaieren i den da... Samme gulvet fra sein 87 modell og helt fram.Noen av de første sedanene måtte modifiseres i gulvet for å få plass til fordelinskassa ved ombygging til 4x4 Cosworth
Ford ragger Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 cosworth540 said: Samme gulvet fra sein 87 modell og helt fram.Noen av de første sedanene måtte modifiseres i gulvet for å få plass til fordelinskassa ved ombygging til 4x4 CosworthJa var det jeg mente jeg også... At det var samma gulv.. Eneste forskjellen var ved ombygging til 4x4 så måtte plass til fordelingskassa ordnes.. Men jeg regner med at girkassa og motor skal stå rett og ikke helle bakover så det blir en "knekk" mellomaksel. For den skal vel være rett mellom girkasse og diff...? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Aggi Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Ford ragger said: Ja var det jeg mente jeg også... At det var samma gulv.. Eneste forskjellen var ved ombygging til 4x4 så måtte plass til fordelingskassa ordnes.. Men jeg regner med at girkassa og motor skal stå rett og ikke helle bakover så det blir en "knekk" mellomaksel. For den skal vel være rett mellom girkasse og diff...? hei er det studs som er på skifteren??? om jeg ikke husker feil så bytta vi de ut til vanlig bolter på bilen til kameraten min, for det er vel bare studsa som går innat karosseriet??? Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto, så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto..... The more I learn about women, the more I like cars!
Guest clapton Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Ford ragger said: Noen som kan garantere dette før jeg setter vinkelsliper'n i gulvet og kutter bort litt rund girspakken..At det er forskjell på gulvet?? hei, nettopp montert T5 girkasse i samme bil som deg.. måtte som nevt her bruke travers fra doch og lage hull i den til speedo`n..
Ford ragger Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 Aggi said: hei er det studs som er på skifteren??? om jeg ikke husker feil så bytta vi de ut til vanlig bolter på bilen til kameraten min, for det er vel bare studsa som går innat karosseriet??? Ja var studs der men dem prøvde jeg og bytte ut når jeg skjønte at det kom til og butte.. Var bare studsa som gikk i mot først ja, men går innat karosseriet for det selv med vanlige skruer. Er det så utrolig trang på en orginal cosworth?? clapton said: hei, nettopp montert T5 girkasse i samme bil som deg.. måtte som nevt her bruke travers fra doch og lage hull i den til speedo`n..Hjelper vel lite og bytte til dohc travers vis kassa fortsatt blir sittende for lavt i bakkant. Da går jeg heller til med vinkelsliper i tunnel'n.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Guest clapton Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Ford ragger said: Ja var studs der men dem prøvde jeg og bytte ut når jeg skjønte at det kom til og butte.. Var bare studsa som gikk i mot først ja, men går innat karosseriet for det selv med vanlige skruer. Er det så utrolig trang på en orginal cosworth?? Hjelper vel lite og bytte til dohc travers vis kassa fortsatt blir sittende for lavt i bakkant. Da går jeg heller til med vinkelsliper i tunnel'n.. Funka på min så derfor skrev jeg det
Ford ragger Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 clapton said: Funka på min så derfor skrev jeg det Jaja skjønte det, var ikke no gærli med det, men jeg lurer bare på hva som kan være galt/ikke riktig..? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
HÅK Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 funka bra på den nevnte sierran med dohc travers måtte ikke kutte noe runt hullet på den... TangeruD1
Ford ragger Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 HÅK said: funka bra på den nevnte sierran med dohc travers måtte ikke kutte noe runt hullet på den...Nei men jeg ser for meg da at motor og girkasse vil da helle bakover og mellom aksel vil da ikke stå rett lenger.. Vis du/dere skjønner hva jeg mener..? Jeg vil at denne skal være på rett linje mellom gir kasse og diff. Og vis jeg ikke får til dette på noen annen mulighet en og skjære hull i gulvet så får jeg gjøe det.. E denoen vesentlig forskjell på: Travers til forstilling, motorfester.. Fra standar sierra til cosworth...? Motorlabbene er vel like fra alle sierra med 205/ohc motor..? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
armani Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 så du ikke posten min eller? den lille hellinga har ikkenoe å si. det er jo derfor leddene på akselen er der. 2wd sierra cosworth
Ford ragger Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 Ja jeg skjønner det men kan umulig tenke meg at det er slik på en orginal bil..! Derfor lurer jeg på hva som egentli er forskjell?? Og utgjør at kassa heller bakover? Kjører du med orginal spak armani?? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
armani Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 kjører med b&m shortshifter.er nok tunellen som er litt mindre tenker jeg. 2wd sierra cosworth
Aggi Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Ford ragger said: Ja var studs der men dem prøvde jeg og bytte ut når jeg skjønte at det kom til og butte.. Var bare studsa som gikk i mot først ja, men går innat karosseriet for det selv med vanlige skruer. Er det så utrolig trang på en orginal cosworth?? hvis du pusser litt på skifter plata da??? sånn an du får forsenka boltene... mener det var det vi gjorde, er jo akkurat samme karosseri som du har... Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto, så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto..... The more I learn about women, the more I like cars!
HÅK Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 er vel noe forskjell på motorfeste armene fra 2wd og er ikke motorfestene lavere på 4 4. att det vinkler litt gjør ikke noe TangeruD1
Ford ragger Posted September 23, 2008 Author Posted September 23, 2008 HÅK said: er vel noe forskjell på motorfeste armene fra 2wd og er ikke motorfestene lavere på 4 4. att det vinkler litt gjør ikke noeNei det gjør ikke noe men, jeg skal ikke ha det sånn så det heller bakover. Blir jeg nødt til og kutte i tunnelen så gjør det.. Er jo en helt annen travers i 4x4 så dem motorlabbene er jo anderledes det er jeg jo klar over..Men vis gulvet er likt i alle sedan biler så er det noe som ikke stemmer i bilen min siden kassa butter i gulvet.. Men vis tunnelen er trangere så skjønner jeg det jo.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
HÅK Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 skal prøve å høre med kjellis i morgen å han mener... TangeruD1
torpecossie Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 ligger jo shims på litt over en cm i mellom bil og festebraketten på mellom akslingen. retter seg ikke opp da eller?? bare noe dumt jeg kom på 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Fakeworth Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 torpecossie said: ligger jo shims på litt over en cm i mellom bil og festebraketten på mellom akslingen. retter seg ikke opp da eller?? bare noe dumt jeg kom på Stemmer som du sier, mellomaksling også er jo chimset opp.. Har du kansje glemt det? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Ford ragger Posted September 23, 2008 Author Posted September 23, 2008 Nei har ikke glemt dem skivene som ligger der.. Skal vel ikke ligge på hverandre.? Den ene skiva er vel bare en vanlig skive som ligger mot hue på skruen.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
torpecossie Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 ligger noen avlange tykke shims mellom brakett og gulv. allt jeg veit:) tenkte kansje dem gjorde så mellomaksling og kasse ble riktig? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Ford ragger Posted September 23, 2008 Author Posted September 23, 2008 (edited) Har ikke no sånt på min.. Har noen litt tykkere skiver på min som er 3-4mm tykke.. Dem er helt runde.. Edited September 23, 2008 by Ford ragger Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now