Jump to content

S: '86 Ford Sierra Is-turbo


Kverna

Recommended Posts

Motor:

- Nybygd i februar 2007

- 205 (merket 2222) blokk (målt og honet)

- Cosworth stempler (kontroll målt, nye ringer og låseklips)

- Cosworth råder (med blybronsje lager)

- Cosworth gr.a toppakning for 1mnd siden

- Nye topplokksbolter for 1mnd siden

- IS veiv (kontrollmålt, HELT strøken, kjøpt fra Jenspeed, med blybronsje lager)

- Ny vannpumpe

- Cosworth radiator med vifter og termostat, muligens tett

- Ny oppgradert oljepumpe med underspyling fra Cosworth

- Ny kam, kam-lager, ventilløftere og ventiltetninger

- Nyslipte ventiler og ventilseter

- Alt av sim-ringer og pakninger er nytt

- Cosworth 2WD T3 turbo

- Custom grenrør fra Garnes Racing

- Cosworth intercooler

- Custom alu-rør til turbo/IC

- Haltech F5 tilleggssprut (med innbygget MAP-sensor) med 330cc Bosch dyse

- Supersprint eksos fra custom downpipe, overflate rust

- Mocal 13raders oljekjøler i front med thermoplate på oljefilteret

- HKS replika ssq dumpventil

- Catchtank for oljeånding

 

Drivverk:

- 6 pucka sinterclutch med forsterka trykkplate fra cosworth540

- Cossie mellomaksel

- Sveisa 7,5" Cosworth diff

 

Understell/bremser/styring

- Cosworth forstilling og bakstilling, med bremser.

- Cosworth 7,52 (2wd) diff, sveiset

- Cosworth 2wd spec X-drilled & grooved skiver foran og bak. Holder litt til

- Black Max klosser foran, Mintex bak. Holder litt til

- Stålvevde bremseslanger

- Polyrace foringer i alt unntat bakramma. Røde foringer på stabstaget. Jallafestet

- Gule foringer av ukjent merke i bakramma

- Coilovere foran

- Gule koni bak (med stivere fjærer)

- Cosworth servo med egen brakett.

 

Interiør:

- Recaro stoler fra Cosworth. Slitt hull på passasjersetet og mangler skruen i overgang sete/rygg

- Turbotrykk, oljetrykk og oljetemp-klokker fra diverse fabrikanter

 

 

Etter dette har jeg bytta klosser, ferodo ds2500 foran og nk bak. Tatt ut buret og satt i bakseter. Montert stereo. Satt på smale lykter. Nytt luftfilter, catchtank, oljekjøler og bytta clutch til en 6puck.

 

Bremsa 218hk og 364nm hos TEF racing på 0.9 bar nå i sommer, og har papirer på 189hk på hjula fra gamle eier.

 

Bilder fra salgsannonsen:

 

DSC01798.jpg

4-1.jpg

babababab.jpg

07072008.jpg

11072008008.jpg

11072008010.jpg

11082008003.jpg

13082008002.jpg

04092008001.jpg

 

S7300083-1.jpg

 

http://www.megavideo.com/?v=J0NRAH4P

 

 

Les prosjekttråden her

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=41814

 

 

Selges 35000kr, og da går jeg i masse tap som man ofte gjør med biler.

Påkostet combicoupe(faktisk).

 

Kan byttes i Focus(ikke stv), capri eller sierra med v6 eller andre morsomheter.

Ikke testpiloter og dekksparkere, pratemakere og pølsemakere(med mindre dem tar med termos med wienere), snyltere og kjeltringer, telefonterrorister og vanlige terrorister.

 

kverna(at)gmail.com

92 64 33 23

pm

tråd

besvarer sms ut i evigheten, her er det bare å sende.

Edited by Anders Kverneng
Link to comment
Share on other sites

Skal seriøst vurdere og kjøpe den av deg!

 

Btw, går bilen for egen maskin ?

 

Jada kjører den hver dag jeg, ikke noe problem hvis du ikke tar lange harde drag.

 

 

Men utsetter salget til jeg vet hva som er feil. Vil ikke selge med "mystiske" feil.

 

Starter tråden igjen når jeg er klar.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...