megamann89 Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 (edited) Skulle bytte bakstilling på sierraen i dag.Bakstillinga jeg hadde var fra en 2.8 med skiver bak. Skulle nå bytte til en 2.8 med trommler. Flytta over alt fra den med skive bremser.Men etter hvert, så jeg at det var litt forskjell. Det var b.l.a ikke feste til bremse slange bak. Er det noe andre forskjeller ?Hadde også problemer med at hjulet ikke gikk rundt,selv om jeg skrudde senter bolten med så mye moment det sto..virka nesten som lageret låste seg eller no. Hva kan dette komme av ? Er det noe forskjell på spindelen/lagerhuset bak,med tanke på venstre og høyre Hoved grunnen til at jeg byttet bakstilling var at bilen hellet litt mot venstre,altså litt skjeiv. Kan dette skyldes bakstillinga ? Eller evt hva kan det være. Håper på raskt svar Edited September 21, 2008 by megamann89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 21, 2008 Author Share Posted September 21, 2008 Ingen som vet ? Haster litt Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 22, 2008 Author Share Posted September 22, 2008 Kan det være bakstillinga som gjør bilen skak ? evt hva annet ? Noen som veit forskjellene fra bakstillinga 2.8 mk1 , med trommler og 2.8 mk2 med skiver ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Vet det er forskjell på lagerhuset på min bakstilling. Snur du huset "opp ned" låser hjulet seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 23, 2008 Author Share Posted September 23, 2008 Ok, så da blit det egentlig forskjell på sidene da . Noen kan foreslå hva som gjør bilen skakk. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 Noen kan foreslå hva som gjør bilen skakk. ? rust i fjørtårnet?.. ulik høyde på fjører evt knekt fjør?.. rust generelt i rammevangen?.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 25, 2008 Author Share Posted September 25, 2008 Hei. er ikke noe rust på fjærene, de er bytta,heller ikke noe rust i støtdemper tårn eller noe spesiel rust i rammevangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 26, 2008 Author Share Posted September 26, 2008 Smyger inn et litt annet spm her. Den "bryteren som ligger i bagasjerommet" kan jeg fkytte den. evt hvor ? Noen som har noe forslag til det med bakstillinga ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Klipp av ledningene og skøyt de sammen - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 27, 2008 Author Share Posted September 27, 2008 Ok. Er ikke farlig om den er borte ? Skulle bytte bakstilling på sierraen i dag.Bakstillinga jeg hadde var fra en 2.8 med skiver bak. Skulle nå bytte til en 2.8 med trommler. Flytta over alt fra den med skive bremser.Men etter hvert, så jeg at det var litt forskjell. Det var b.l.a ikke feste til bremse slange bak. Er det noe andre forskjeller ?Hadde også problemer med at hjulet ikke gikk rundt,selv om jeg skrudde senter bolten med så mye moment det sto..virka nesten som lageret låste seg eller no. Hva kan dette komme av ? Er det noe forskjell på spindelen/lagerhuset bak,med tanke på venstre og høyre Hoved grunnen til at jeg byttet bakstilling var at bilen hellet litt mot venstre,altså litt skjeiv. Kan dette skyldes bakstillinga ? Eller evt hva kan det være. Håper på raskt svar Noen som har noe forslag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Eneste funksjonen den har er å stoppe bensinpompa under kolisjon. Mk1 Sierra klarer seg fin uten den bryteren. Vist du kveler motoren, noe som er sansynlig under en ulykke, stopper uansett pumpa nesten med en gang uansett.Vist du ikke vil fjerne den helt kan du eventuelt prøve med en bryter fra siste typen Sierra. Tror de bruker være plassert under pasasjerstol. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 eg fjernet min bryter. ser ikke vitsen me den. og subben min klarer å å slå ut bryteren. på en nyere sierra, me dohc motor, så ligger den inni A-stolpen, det har eg hatt på mine delebiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 28, 2008 Author Share Posted September 28, 2008 ok Takk. Da blir den fjerna Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 både på ohc'n min og dohc'n min ligger brytern bak i reservehjuls brønn. aldri sett dem noen andre steder enn der Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 29, 2008 Author Share Posted September 29, 2008 Skulle bytte bakstilling på sierraen i dag.Bakstillinga jeg hadde var fra en 2.8 med skiver bak. Skulle nå bytte til en 2.8 med trommler. Flytta over alt fra den med skive bremser.Men etter hvert, så jeg at det var litt forskjell. Det var b.l.a ikke feste til bremse slange bak. Er det noe andre forskjeller ?Hadde også problemer med at hjulet ikke gikk rundt,selv om jeg skrudde senter bolten med så mye moment det sto..virka nesten som lageret låste seg eller no. Hva kan dette komme av ? Er det noe forskjell på spindelen/lagerhuset bak,med tanke på venstre og høyre Hoved grunnen til at jeg byttet bakstilling var at bilen hellet litt mot venstre,altså litt skjeiv. Kan dette skyldes bakstillinga ? Eller evt hva kan det være. Håper på raskt svar Noen som har noe forslag til dette ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Løkka performance Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 (edited) ok Takk. Da blir den fjerna Brytern blir skjeldent ødelagt. Men hvis noen har trykkt på den må du skru den ut å holde den opp ned også gi den et rykk nedover. så skal du måle nesten 0 ohm! Jeg er glad jeg hadde montert den når fattern ødla bilen min hvertfall. uten den vet jeg ikke om det hadde vært lykken.. hadde også batteri kutter. Edited September 29, 2008 by Løkka preformance Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted September 30, 2008 Author Share Posted September 30, 2008 Brytern blir skjeldent ødelagt. Men hvis noen har trykkt på den må du skru den ut å holde den opp ned også gi den et rykk nedover. så skal du måle nesten 0 ohm! Jeg er glad jeg hadde montert den når fattern ødla bilen min hvertfall. uten den vet jeg ikke om det hadde vært lykken.. hadde også batteri kutter. Ok. så pass ja. Tenkte litt på å flytte den pga sikkerheten, forslag til hvor den kan sitte ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted October 1, 2008 Author Share Posted October 1, 2008 (edited) Tilbake til det med den bakstillinga. Byttet tilbake til den gammle i dag. Den sitter det gule poly foringer i. Da jeg skulle skru fast boltene ,passa den ene siden bra, men på andre siden traff bolten ikke hullet i gulvet, måtte bruke brekkjern og presse den mot den andre siden ,og da gikk den på plass. Da jeg satt på den andre med org foringer smatt den rett på plass i begge hullene uten noe pressing. Har dette noe med poly foringene ? Andre som har opplevd at dette ikke passer ? Lurer på om det er noe sjeft i "bjelken" eller om detter er vanelig etter polyforinger ? Gikk jo rett på med den andre med org foringer ? Skal vell mye til at denne bøyla blir skjev Takker for svar Edited October 1, 2008 by megamann89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 jeg var heldig da jeg monterte poly race foringer i bakstillinga mi å skulle ha den på plass igjen ble bolten for kort så jeg slipte bare ned foringa litt, men morty999 måtte bruke jekkestropp å en go dose makt for å få på bakstillinga si på en av Is turboen hans, problemet er nok at foringene ikke er helt like i fasongen som org foringer å dermed kan dem være litt vrien å få på plass, hørt om flere som måtte bruke jekkestropp for å få på bakstillinga, men du kan jo selfølgelig ha ei skjeiv bakramme, eneste måten å finne ut d på er en hjulstillings kontroll Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted October 2, 2008 Author Share Posted October 2, 2008 (edited) jeg var heldig da jeg monterte poly race foringer i bakstillinga mi å skulle ha den på plass igjen ble bolten for kort så jeg slipte bare ned foringa litt, men morty999 måtte bruke jekkestropp å en go dose makt for å få på bakstillinga si på en av Is turboen hans, problemet er nok at foringene ikke er helt like i fasongen som org foringer å dermed kan dem være litt vrien å få på plass, hørt om flere som måtte bruke jekkestropp for å få på bakstillinga, men du kan jo selfølgelig ha ei skjeiv bakramme, eneste måten å finne ut d på er en hjulstillings kontroll Jepp,skal ta en hjulstillings kontroll. Måtte bruke gjengestag å presse foringene sammen,og deretter bruke den org bolten. Takk for svar Edited October 2, 2008 by megamann89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now