Jump to content

cosworth 2wd topp


FitjarRacing

Recommended Posts

var det eg tenkte og sjønner du :) pluss at rekne ikkje med at politiet gidder å bruke så mye tid og energi på en sånn liten "fille sak" ord mot ord....

 

Alltso ingen kontrakt, ingen sak. Du vant

 

var det eg tenkte og sjønner du :) pluss at rekne ikkje med at politiet gidder å bruke så mye tid og energi på en sånn liten "fille sak" ord mot ord....

 

Alltso ingen kontrakt, ingen sak. Du vant

Link to comment
Share on other sites

tok av toppen idag.. gjekk greit da aldri skrudd ein topp so fort av eg egentlig :P

 

stod 10 arp pinnbolter eller studs om du vil :P kan dei brukast om igjen?

 

var ikkje anntydning til verken ventil merker eller slitekant i blokka honinga viste tydlig fortsatt og :)

 

litt usikker på kor topp pakning har lekt ut men tenkte eg skulle ta nokon bilder imorgen og slenge ut samt sjekke om den fortsatt er plan..

 

topp pakning var 3lags i stål er det grp a? eller er det wrc? fekk opplyst av tidligare eiger at det var grp a... ikkje veit eg.

Link to comment
Share on other sites

Studs og wrc pakning er vel ingen god kombinasjon, så er vel derfor det er gått istykker... bruk studsa igjen men med gruppe a pakning, smekk det på igjen og ikke lever bil før du har alle kr... Hvem som skal betale er ikke godt å si da kjøper har rettigheter selv om dere ikke har kontrakt... velger han å avstå fra handelen, har du rett til å beholde nok til å dekke dine utgifter pga HAN ødela DIN bil... Da har du gjort alt du kan iallefall...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Studs og wrc pakning er vel ingen god kombinasjon, så er vel derfor det er gått istykker... bruk studsa igjen men med gruppe a pakning, smekk det på igjen og ikke lever bil før du har alle kr... Hvem som skal betale er ikke godt å si da kjøper har rettigheter selv om dere ikke har kontrakt... velger han å avstå fra handelen, har du rett til å beholde nok til å dekke dine utgifter pga HAN ødela DIN bil... Da har du gjort alt du kan iallefall...

 

Jeg har nå kjørt med 4-lags WRC-pakning i lang tid, sammen med studs, uten problemer, så ser ikke helt problemet der..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

takker for svar igjen :) ja bruker studsa på nytt med grp a pakning.. men eine av studsa fulgte med opp also mutteren satt fast i pinn bolten.... er vell berre å løyse mutteren av også skru ned pinn skruen igjen..

 

men trenger moment på sjølve pinnbolten. pluss momentet på mutteren :)

Link to comment
Share on other sites

4lags wrc toppakning har rykte på seg til å fungere mye bedre enn 3 lags.

Og 3lags sammen med studs er nok ingen god kombinasjon.

Ja, bruk grp. a.

Studs kan du bruke om igjen mange ganger, ingen problem.

 

Ja, er helt normalt at de kan komme opp.

 

For all del, ikke skru til pinboltene!

De skal skrues ned til, og så løses litt igjen. F.eks litt under en kvart omdreining.

Og mutterene skal du dra til med 110nm.

Husk riktig rekkefølge.

Og etter en varmkjøring må de ettertrekkes. Løsne en og en bolt, og trekk til igjen før du løsner neste.

Også i riktig rekkefølge.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå kjørt med 4-lags WRC-pakning i lang tid, sammen med studs, uten problemer, så ser ikke helt problemet der..

 

kjører ikke du med long studs da?

hvis du gjør det så stiller saken seg i ett HELT annet lys.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...