Jump to content

Ikke lov med prøveskilter på utolla biler


Kverna

Recommended Posts

sier det igjen jeg. glad jeg ikke har cosworth bil, det skjer noe med hode på dem som eier slike, vettet forsvinner!

Så er det jæv** fint når man klarer å ikke dra alle under en kam da...

Flott at du er så mye bedre enn oss som har Cosworth da..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

sier det igjen jeg. glad jeg ikke har cosworth bil, det skjer noe med hode på dem som eier slike, vettet forsvinner!

 

Hva har egentlig det med denne saken og gjøre? Og hvilket grunnlag har du for og kunne dømme alle Cosworth eiere?

Link to comment
Share on other sites

For en gangs skyld skylder jeg ikke på staten, dette er takket være rød-bil-folket, altså de som kun kjører med røde skilt uten å vite hva det betyr.

Noen her inne som har kjørt med røde skilt til bane, på bane og hjem? kjørt rundt i byen/bygda kun for å kjøre?

Les arket dere får med prøveskiltene, så ser dere godt hvorfor det er blitt som det er nå...

Dette burde alle lese nøye som henter ut prøveskilt

 

Ikke skyld på andre enn dere selv, dere det gjelder! Spesielt disse japse-fanatikerne som ikke gidder å bruke penger på en bil som kan få skilt.

Slutt å handle inn 2flasker Vodka, eller hva som drikkes i helgene og spar pengene til formål for å få bilene godkjente.

 

For andre som faktisk bruker prøveskiltene til det de er ment for, det er kjipt at andre skal ødelegge for dere.

 

Har du lest på den lappen? mener da å huske at det står noe i duren om at "ytelse test" av bilen er en av bruksområdene som er lov med røde skilt?

 

Virker som det er mange skap japse fans her utifra kommentarene her, om noen kjører med røde eller hvite skilt spiller da vel ingen rolle for dere andre vel?

Eneste forskjellen blir at nå må vi som skal se på banetreff ta til takke med 105hesters "driftere" istedet for orntlige biler...

 

Det skal godt gjøres å kunne forsvare en engangs avgift på 5-600hk, forsikring (som man ikke får) og eventuelt alt arbeidet/kronene med å få "bilombygingsnemda" eller tuv til å godkjenne bilen på en bil man kanskje bruker på 5 banedager i året..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Om det står "ytelses test" på dette arket menes det ikke at man skal konstant kjøre med røde skilt.

Når folk reagerer med en gang på andre ting som er motstridig til loven, men ikke dette så er det litt dobbelt moral ute og går.

Man har ikke lov å bruke skiltene slik, kan nevne en hendelse om det er viktig for noen.

 

En venn av meg har en BMW 320i som han skulle vente med å registrere til det ble halv årsavgift i år, og kjørte dermed på prøveskiltene som tilhører farens firma.

Disse brukte han maks 3 ganger i måneden, da maks.

Purken hadde lagt merke til at samme bil bruke prøveskilt og samme person kjørte bilen alle gangene, og til slutt ble han stoppet.

Han måtte da kjøre hjem og parkere bilen og det måtte diskuteres om firmaet til faren skulle få beholde skiltene.

 

Samme regler for begge skiltene.

Mange som har fulle biler (passasjerer) med prøveskilt også, dette står det nevnt også i arket som følger med + noe om at kjører du mye på samme område/strekning er ikke dette lov.

f.eks inn og ut av baneområde, rundt å "råner" i byen/bygda ved treff.

 

Fikk streng beskjed når jeg kjørte hjem BMW'n jeg kjøpte, så de meg utenfor et gatekjøkken eller kjøre nede i Arendal i flere timer, da tok de skiltene, ikke noe "men."

Derfor fikk jeg ikke ut prøveskilt fra Trondheim og hjem til meg, måtte inn på trafikkstasjonen der for å hente ut.

Dette for at ikke jeg skulle utnytte systemet for å få prøveskilt for å ikke følge reglene på arket.

 

Jeg skulle ønsket reglene var annerledes med bruk av prøveskilt, men vi kan ikke skylde på staten. Det er disse som utnytter bruken av prøveskilt som har gjort dette, og når jeg hadde prøveskilt fulgte jeg reglene til punkt og prikke for å ikke havne i klemme eller være med på å ødelegge for andre en vakker dag.

Edited by k_drey

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Det er nå engangg blitt slik at de fleste tenker på seg sjølv, at når en ganske grei ordning på ting er laget til er det ALLTID noen som må utnytte systemet og ødelegge for alle for egen gevinst, Dette har skjedd/ er iferd med å skje med karrosseri bytte reglene også, en fin ordning for å "overflytte avgifter" fra en totalskadd norsk bil til en utenlansk bil ved overflytting av 3 av 4 hovedkomponenter, men noen måtte self jukse med detta og slik at nå er ordningen vekk/blir vekk ser det ut til.... Det samma skjedde oaså med bruken av faste prøveskilter 3-4 år siden vart reglene betydlig inskjerpet pga misbruk

Link to comment
Share on other sites

hørte nå at dette visstnok bare gjelder biler som ikke kan registreres her, som venstreratta japan biler. cosworth ska gå bra.

 

Åhh, er det ikke muligt å få registrert venstreratta Japan biler i Norge nå lenger altså

Link to comment
Share on other sites

Noen som har hørt noe mer om dette her?

Virker som om det bare var bløff..

 

En kompis med en Eunos Cosmo, Mazda med twin turbo 3rotors wankel og høyreratt fikk prøveskilt til sin nå i helga uten problem..

Og han har fått prøveskilt en rekke ganger før også.

 

Er dette noe et lokalt biltilsyn har funnet på, eller stemmer dette?

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...