Jump to content

Grenrør fra Turbokongen.


Guest Cos46

Recommended Posts

Disse er helt like dem som voldenracing her inne selger.. Jeg måtte fjerne litt av batterikassa for å få plass til wastegaten(42mm tial tror jeg) og måtte bygge litt om på downpipe... Batterikassa er jo en liten jobb, og downpipen må du nokk bygge litt om uansett viss du vil ha grenrør...

 

Løp og kjøp:)

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Tror de ligger på rundt 3lapper.

Eneste jeg har hørt er at de sprekker.

Men det er jo helt normalt på den type stål, pga vibrasjon.

Og vet om en som har brukt det i 2år uten at sprakk. Men sprakk tilslutt.

 

Tror jeg kommer til å handle med et slikt til vinteren, helt greie grenrør :)

 

Får selvfølgelig bedre, Mobeck, Peter G etc. Men det er i helt andre ståltyper og koster også myyyye mer.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det er jo mange faktorer her, men ved lav varme holder disse en god stund. Kjørt med et selv (hurtig løsning) på Cosworth motor med GT35 turbo. Og holdt der. Fornøyd jeg når du tenker pris. måtte flytte batteriet ja, men wastegate kan jo flyttes da. :) Men For sammenligning så kan du tenke deg et i 321 stål, bare delene kommer på 5000+ og gass til 2000+ mva så skal den stakkar sveiser`n ha noen kr for jobben og. Så holder ikke 321 grenrør evig. Kan sprekke de og!

Link to comment
Share on other sites

Jepp, helt enig :)

Er et veldig bra kompromiss :)

 

Ja, skikkelig 321 grenrør koster FLESK. Glatt 15-20lapper for et bra et.

Er jo verdt det også, men man velger jo litt selv hvor gromt grenrør man egentlig trenger.

Mange henter jo ut veldig respekteble uttak av org. grenrør også så..

 

Kommer nok selv til å kjøpe et slikt grenrør også.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Tror de ligger på rundt 3lapper.

Eneste jeg har hørt er at de sprekker.

Men det er jo helt normalt på den type stål, pga vibrasjon.

Og vet om en som har brukt det i 2år uten at sprakk. Men sprakk tilslutt.

 

Tror jeg kommer til å handle med et slikt til vinteren, helt greie grenrør :)

 

Får selvfølgelig bedre, Mobeck, Peter G etc. Men det er i helt andre ståltyper og koster også myyyye mer.

 

Alltso sprakk den i sveisen eller i stålet? Da går kje an at den sprekke i sveisen, vist det er brukt bakgass, då er fyren ubrukelig og sveise. Sveisen er alltid det sterkeste pungtet, tror dette er eit bra grenrør til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

Er 304..

Får aldri i livet 316 til den prisen...

 

Raimond som fortalte det, husker ikke om han sa hvor det sprakk..

Lurer på om det var i ein sveis faktisk..

Men det kan sjekkes opp i.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er 304..

Får aldri i livet 316 til den prisen...

 

Raimond som fortalte det, husker ikke om han sa hvor det sprakk..

Lurer på om det var i ein sveis faktisk..

Men det kan sjekkes opp i.

 

Vertfall ikkje sveisen vist den var sveist med bakgass og ein som kan sveise. Sån e da me den saken.

Link to comment
Share on other sites

tror mye av problemet i sprekte grenrør stammer av at eksos anlegg ikke har muligheten til og vri/flexe nokk, mange kjører jo reinet eksos rør uten noe form for flexi rør, og er mann ordentlig mann, har man poly eksos oppheng og.. å har man da en liten vridning på motor ved på drag, eller skulle være så uheldig og slå nedi i en farts hump eller noe, så er mann mildt sagt butt f*cked..

 

for en plass må det jo gi etter, og et varmt grenrør, er nokk det enkleste og få bøyd/sprekkt..

 

har selv planer om et grenrør fra the king him self.

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

jeg måtte kappe ca 5cm av min 2wd downpipe helt oppe ved turboen,også skrå den litt før je sveiste det på plass igjen.

er litt modifisering med både det og tilpassing av festehullene på grenrøret,der man skrur det fast til toppen og der man fester turboen.

har kjørt 500hk på dette i snart halvt år og det funker utmerket.har en bra turbodemper:)

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Vertfall ikkje sveisen vist den var sveist med bakgass og ein som kan sveise. Sån e da me den saken.

 

Ja, det får Turbokongen svare for, han har vært borti denne problemstillingen før.

 

 

Jeg er som sagt ikke sikker på hvor det nevnte grenrøret sprakk.

Men skal sjekke opp i det.

 

Har vertfall blitt anbefalt dette grenrøret.

Og kommer til å bruke turbodemper.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Tror de ligger på rundt 3lapper.

Eneste jeg har hørt er at de sprekker.

Men det er jo helt normalt på den type stål, pga vibrasjon.

Og vet om en som har brukt det i 2år uten at sprakk. Men sprakk tilslutt.

 

Tror jeg kommer til å handle med et slikt til vinteren, helt greie grenrør :)

 

Får selvfølgelig bedre, Mobeck, Peter G etc. Men det er i helt andre ståltyper og koster også myyyye mer.

 

Nå døde Peter G for noen år siden så da er det kun brukte grenrør å få tak i derfra med mindre noen har noe liggende som de aldri har montert.

Men Primary designs i England lager veldig gromme grenrør, som er sveiset skikkelig, koster riktignok noe da...

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Er fullt klar over det, hjelper ikke akkurat på prisen.

Bedre grenrør skal man vel leite lenge etter...

 

Peter døde før jul i fjor, men kompanjongen hans sveiser fortsatt de samme rørene;) Om alt er som det var i sommer.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...