351RS Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Denne så jo rett å slett genial ut !!! Tar jo ikke mye plass en sånn? Ikkeno behov for flenser heller. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Escort RST WRC Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Litt skeptisk til om det går an å få tett de koblingene da Men så jo ikke dum ut Men er det noen klipp som ligger ute av en slik i bruk bl.a.? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hehe så jo ganske kul ut. Som Escort RST WRC nevnte, lurer jeg på hvordan det blir med lekkasje. Går jo ann å montere silikonslanger over igjen for å få det tett Min fotoblogg
2.8i TIC Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 han sier jo at røret er tetta med o-ringer da...
Escort RST WRC Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Ja, og med de små skruene, tror du ikke rørene blir lett presset av dumpen ved 1,5-2,0 bar turbotrykk?Må jo ofte til med t-band klemmer for å få slanger til å holde seg på plass, når vanlige slangeklemmer ikke klarer jobben..Så litt spinkelt ut spør du med Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escossie Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Ja, og med de små skruene, tror du ikke rørene blir lett presset av dumpen ved 1,5-2,0 bar turbotrykk?Må jo ofte til med t-band klemmer for å få slanger til å holde seg på plass, når vanlige slangeklemmer ikke klarer jobben..Så litt spinkelt ut spør du med blir jo samma prinsippet som på en rfl dump da, bare at den er pinglete i forholdt.. Så tror den burde og klare jobben rimelig greit...
2.8i TIC Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 burde ikke vøre noe prob med å holde ville jeg tro men... røra sitter jo litt i spenn mellom innsug og intercooler også, og med 4 umbracoskruen som kanskje er spisse som holder fast røra.. Eringenting jeg veit.. men ser ikke noe grunn til at det ikke skal holde. og hvis det ikke holder eller blir tett går det jo an å modifisere som Anders sier...
351RS Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Ja det er vel det minste problemet. Var jo meget elegant da, siden det jo ikke trenger noe plass. Artig kar det der, sjekk de BILLET manifoldene han har: http://www.steedspeed.com/ Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Escort RST WRC Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 NICE manifolder Kjekt med CNC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
ford-racing Posted October 5, 2008 Posted October 5, 2008 eneste som er dritt med den bov er at når bilen går på topgang. så har du jo soppas med vacum at den står oppe. så da kan du motoren suge inn dritt og møkk her da! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
351RS Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Vil ikke andre BOV'er gjøre det samme? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Hansi Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Er det ikke no slags fjærer som regulerer når BOV skal åpne, holder lukket til et visst trykk ellerno? Vet ikke om det er noe lignende på denne jeg? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
351RS Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Ja, jeg skulle tro funksjonen var lik som andre, det er bare utseendet som er annerledes. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
cbp Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Alle dumpventiler kan dra in drit.. med mindre de har påmontert et filter. Men det er sjelden noe problem på en bil i fart.. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
joe Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Alle dumpventiler kan dra in drit.. med mindre de har påmontert et filter. Men det er sjelden noe problem på en bil i fart..Men en BOV er ikkje ein dump då ?....Trodde denne va stengt på vaccuum eg... å bare åpnet når trykket ble for høyt....
HoelRacing Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 (edited) Men en BOV er ikkje ein dump då ?....Trodde denne va stengt på vaccuum eg... å bare åpnet når trykket ble for høyt.... BOV=Blow Of Valve/dump Edited October 6, 2008 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
cbp Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Men en BOV er ikkje ein dump då ?....Trodde denne va stengt på vaccuum eg... å bare åpnet når trykket ble for høyt....Dette er en dumpventil..den åpner med vacuum og en fjær holder den lukket ellers. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
vinge86 Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Men en BOV er ikkje ein dump då ?....Trodde denne va stengt på vaccuum eg... å bare åpnet når trykket ble for høyt.... Her snakker du om en pop of valve. brukt f.eks på bmw2002t. denne er brukt istedenfor wastegate. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
Kverna Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Ord og utrykk på dumpventil/avlastningsventil/utslippsventil og wastegate har alltid blitt blanda. Søren ikke lett å vite hva folk snakker om lenger Min fotoblogg
joe Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Her snakker du om en pop of valve. brukt f.eks på bmw2002t. denne er brukt istedenfor wastegate. Om det stemmer vet ikkje eg - har ikkje sånn peiling.. men kjapt saksa fra wikipedia : Blowoff valves are sometimes incorrectly called dump valves because they serve a similar function, but they are very different solutions to the same problem.
351RS Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Ja da kan vi like greit ta denne varianten: Blow-off valve(BOV): http://en.wikipedia.org/wiki/Blow_off_valve Dump valve: http://en.wikipedia.org/wiki/Dump_valve Wastegate: http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
vinge86 Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 vet godt hva en wastegate er da. men, på noen gamle biler har du istedefor wastegate en "overtrykksventil" som slipper ut luft etter nådd maks ladetrykk, stede for en wastegate som slipper eksos forbi turboen for å regulee ladetrykket. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
351RS Posted October 7, 2008 Author Posted October 7, 2008 vet godt hva en wastegate er da. men, på noen gamle biler har du istedefor wastegate en "overtrykksventil" som slipper ut luft etter nådd maks ladetrykk, stede for en wastegate som slipper eksos forbi turboen for å regulee ladetrykket. Hehe, var ikke sånn ment, var bare for opplysning. Jeg visste faktisk ikke selv forskjellen mellom dump å BOV, hehe.Ei heller at en BOV venter ut i friluft, mens en compressor bypass valve (CBV) venter tilbake til innlet på turbo. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now