Guest hørvel Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 (edited) Hvordan er d å bytte ratt i en mk1 mondeo, med tanke på airbagen? en tidligere eier har flytta tuta fra rattet til en switch-bryter, så den blir ikke borte. men airbag-lyset blinker hele tida, hva kan være grunnen til d? har tidligere eier kobla ut den også? rattet byner å bli glatt og slitt, må ha litt friksjon.. mulig den burde vært plassert i teknisk i stedet, flytt den gjerne om ønskelig. Edited September 17, 2008 by hørvel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Viken Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Her finner du svar på airbag feilkoden iallefall: http://www.mirez.co.uk/Airbag.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hørvel Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 (edited) takker. ut og telle edit: den blinker hele tida, med 4-5 sekunders mellomrom. noen forklaring? Edited September 18, 2008 by hørvel Link to comment Share on other sites More sharing options...
KooPa Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 Det er sansynligvis den kabelen som går inni rattet som har vært tatt ut og montert feil, slik at når det har blitt svingt fult rattutslag så ryker kabelen.Sjekk denne tråden for bilde og litt mer info 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hørvel Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Takker. da har jeg endelig finni ut (skjønt, korttenkt som jeg er) d selvsagte, d er noe feil med sjåfør-airbagen. ettersom den blinker bare en gang.d har vært skruing bak der før ja, så d er nok som KooPa sier, montert feil. da må jeg åpne og bytte noe? noen som veit om jeg har lov av biltrangsynet å sette inn et anna ratt, uten airbag? takker for oppklarende svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Du har lov, men et verksted må bekrefte at hele systemet er fjernet, så må du på Svv og få det i vognkortet Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hørvel Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Du har lov, men et verksted må bekrefte at hele systemet er fjernet, så må du på Svv og få det i vognkortetAha. så alt av sensorer og kabler og styr må vekk, eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Det var det jeg fikk beskjed om da jeg gjorde det, men jeg fjernet bare baggene. Gikk bra det. er jo der "dynamitten" ligger Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts